[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل(آنکتاد) در جدیدترین گزارش خود از افت ۱۹ درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان طی سال ۲۰۱۸ خبر داد. سال ۲۰۱۸ سومین سال متوالی بوده که سرمایه گذاری خارجی در جهان کاهش یافته است.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی وابسته به سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱.۱۸۸ تریلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان انجام شده است. این در حالی است که در سال پیش از آن ۱.۴۷ تریلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در جهان انجام شده است.

سیاست های حمایتگرانه دولت جدید آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ عامل اصلی افت سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان طی سال ۲۰۱۸ عنوان شده است. آمارهای آنکتاد نشان می دهد دود این سیاست بیش از همه به چشم اقتصاد آمریکا رفته است.

کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده در آمریکا طی سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد(۵۱ میلیارد دلار) کاهش یافته و به ۲۲۶ میلیارد دلار رسیده است. در سال پیش از آن ۲۷۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در آمریکا انجام شده بود. در عین حال این کشور همچنان بزرگترین کانون جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان باقی مانده است.

چین با جذب ۱۴۲ میلیارد دلار و انگلیس با جذب ۱۲۲ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از نظر جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته اند. سرمایه گذاری خارجی انجام شده در چین نسبت به سال قبل ۳ درصد و در انگلیس ۲۰ درصد رشد داشته است. هنگ کنگ، سنگاپور، اسپانیا، هلند، استرالیا، برزیل و هند نیز در رتبه های چهارم تا دهم جهان از نظر جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید :  ریزش نرخ ارز مردم را به مقابل صرافی های دولتی کشاند

بر اساس این گزارش سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده در کشورهای توسعه یافته طی سال ۲۰۱۸ با افت ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۴۵۱ میلیارد دلار رسیده است. سرمایه گذاری خارجی انجام شده در کشورهای توسعه یافته طی ۲۰۱۸ کمترین رقم سرمایه گذاری خارجی انجام شده در این کشورها از سال ۲۰۰۴ به این سو بوده است.  اما سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای درحال توسعه طی سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۳ درصد رشد داشته و به ۶۹۴ میلیارد دلار رسیده است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده در اقتصادهای در حال گذار نیز طی سال ۲۰۱۸ با افت ۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۴۴ میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها