[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: شاخص فرابورس ایران در جریان معاملات هفته نخست آذرماه با ۷ درصد کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، در جریان دادوستدهای نخستین هفته معاملاتی آذرماه تعداد ۲۶۵۲ میلیون ورقه به ارزش ۱۶ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال در ۱۱۱۶ دفعه در فرابورس ایران خرید و فروش شد.

همچنین در این میان طی هفته گذشته بازار اول با تغییر مالکیت ۲۸۶ میلیون سهم به ارزش ۱۰۵۹ میلیارد ریال و بازار دوم با جابه جایی ۱۲۸۰ میلیون سهم به ارزش ۷۶۰۳ میلیارد ریال روبه‌رو شدند. بازار پایه نیز در سه تابلو معاملاتی این بازار خرید و فروش ۱۰۲۷ میلیون سهم به ارزش ۲۱۵۳ میلیارد ریال را تجربه کرد. اگرچه مبادلات این سه بازار در مقایسه با هفته پیش از آن به دلیل یک روز معاملاتی کمتر با افت مواجه شد، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد این متغیرها را در ارقام بالاتر از ۱۰۰ درصد برای حجم و بعضا ۲۰۰ درصد برای ارزش مبادلات به ثبت رساند.

این گزارش می‌افزاید: سهامداران در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز بیش از یک میلیون سهم را در حالی میان خود دست به دست کردند که ارزش این میزان از مبادلات بالغ بر ۸ میلیارد ریال بود.

ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت هفته گذشته به رقم ۱۰ هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال رسید و گروه استخراج کانه‌های فلزی با مبادلاتی به ارزش ۴۴۶۳ میلیارد ریال ۴۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سهام را در اختیار گرفت و در صدر گروه‌های فرابورسی نشست. گروه محصولات شیمیایی و پس از آن گروه تولید محصولات کامپیوتری به ترتیب با معاملات ۱۴۹۸ و ۴۳۹ میلیارد ریالی در جایگاه دوم و سوم ایستادند. گروه‌های فلزات اساسی و هتل و رستوران نیز پله چهارم و پنجم را از آن خود کردند و ا بالاترین رقم مبادلات روبه‌رو شدند.

بیشتر بخوانید :  شناور چینی در آبهای ایران نداریم

همچنین در هفته‌ای که گذشت همچنین بازار ابزارهای نوین مالی با نقل و انتقال ۵۷ میلیون ورقه به ارزش ۵۶۴۰ میلیارد ریال روبه رو شد. در این بازار حجم معاملات اوراق بدهی ۵ میلیون ورقه و ETFها ۵۲ میلیون ورقه بود. بیشترین ارزش معاملات نیز در اختیار اوراق بدهی قرار گرفت و این اوراق دادوستد ۴۴۶۴ میلیارد ریالی را تجربه کرد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس ایران با افت ۷ درصدی در هفته گذشته در آخرین روز کاری این هفته در ارتفاع ۱۷۷۷.۵ واحدی قرار گرفت و بازدهی این نماگر از ابتدای سال به ۶۲ درصد رسید.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها