[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان پیرایش، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد، اسامی ۲۵ مدل خودروی تولید داخلی که از حیث استاندارد وضعیت مناسبی ندارند را اعلام کرده است. بر اساس اعلام وی، با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه ۱۳۹۶، تولید و واردات برخی از خودروهای غیر استاندارد از جمله خودروهای MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM ، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F ، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان  X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ و برخی از خودروهای سنگین جاده ای از دستور کار خودروسازان خارج شده است.

او به این نکته هم اشاره کرده که با شروع اجرای استانداردهای جدید تأیید نوع خودرو، تولید تعدادی از خودروهایی که نتوانستند الزامات استانداردهای اجباری مربوطه را رعایت کنند خاتمه یافت و از این پس شاهد تولید این خودروها نخواهیم بود. پیرایش به این نکته هم اشاره می کند که گواهینامه تایید نوع خودرو آن دسته از خودروسازانی که در تولید محصول خود الزامات استانداردهای جدید را رعایت نکنند، تمدید نخواهد شد.

پیرایش با اعلام اسامی این خودروهای غیراستاندارد اعلام کرده است که در حال حاضر تولید ۲۵ مدل خودروی سواری و سنگین، با توجه به عدم امکان انطباق آنها با استانداردهای اجباری، متوقف شده است که خودروهای سواری MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM ، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F ، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان  X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ و برخی از خودروهای سنگین جاده ای از این جمله اند.

بیشتر بخوانید :  نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و صنایع وابسته برگزار می‌شود

اما گفته‌های این مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد در شرایطی است که اکنون برخی از خودروسازانی که اسامی خودروهای آنها غیراستاندارد اعلام شده، بلافاصله بعد از انتشار این خبر با صدور اطلاعیه ای اعلام کردند که این خودروها تمامی تائیدیه های مدنظر این سازمان را دریافت کرده و نباید نامشان در فهرست خودروهای غیراستاندارد قرار می گرفته است.

در یکی از این اطلاعیه ها آمده است: تمام خودروهای تولیدی این شرکت منطبق با استانداردهای روز کشور در حال تولید هستند.  این در حالی است که در مورد برخی از مدل‌های خودرو هم، هم اکنون فیس لیفت‌های آن تولید می‌شود که در لیست اعلامی به اشتباه مدل قدیمی ذکر شده بود.

نکته حائز اهمیت رفتار برخی مشتریانی است که با مراجعه به نمایندگان خودروسازان درخواست لغو قراردادهای خود را داشته و نگران این هستند که وضعیت پرداخت‌های آنها چه خواهد شد. این در حالی است که نمایندگی‌ها حاضر نیستند بپذیرند که خودروهایشان غیراستاندارد بوده و تنها مردم را به آرامش دعوت می کنند.

در عین حال، سازمان ملی استاندارد امروز در حالی از توقف تولید چندین مدل خودرو از ابتدای دی ماه خبر داده است که واکنش خودروسازان نشان می دهد خط تولید حدود ۹۰درصد از این خودروها، پیش‌تر توسط خود خودروسازان متوقف شده بوده و اطلاعیه سازمان استاندارد توقف خط تولیدهایی را خبر داده که قبلا متوقف بوده اند.

حال باید منتظر ماند و دید واکنش سازمان ملی استاندارد به این اعتراض خودروسازان چه خواهد بود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها