[ad_1]

سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی با هدف تسریع و تسهیل تجارت در تشریفات گمرکی راه اندازی شده و با تکمیل و افزوده شدن فرآیندهای جدید زمینه برای تسهیل کلیه امور تجاری ایجاد می شود. به همین منظور برای بهبود فرایند گمرکی و تجاری، فرآیند ترانشیپ به سامانه جامع افزوده شد تا از این پس، امکان استفاده از رویه ترانشیپ در پنجره واحد تجارت فرامرزی مهیا شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، بدین منظور امکان انجام عملیات ترانشیپ در گام اول در رویه ترانزیت به گونه ای که گمرک مشهد به عنوان گمرک میانی انتخاب شود از هم اکنون وجود دارد و سایر رویه ها و گمرکات بزودی به این فرآیند مجهز می شوند.

لازم به ذکر است که ترانشیپ یک رویه گمرکی برای انتقال کالاها تحت نظارت گمرک از یک وسیله حمل و نقل ورودی به‌ یک وسیله حمل و نقل خروجی در حوزه یک دفتر گمرکی است به این معنا که به موجب این روش گمرکی کالا تحت نظارت گمرک از یک وسیله ورودی به یک وسیله حمل و نقل خروجی انتقال داده می شود. با افزوده شدن این فرایند در پنجره واحد تجارت فرامرزی، از این پس در گمرک مشهد عملیات ترانشیپ در سیستم جامع گمرکی انجام می شود که بزودی گمرکات دیگر به این فرایند مجهز می شوند.  

بنابراین ترانشیپمنت‌ها به مانند دیگر رویه ها در سیستم جامع گمرکی ثبت می شود و اصالت و ماهیت کالاها در هنگام انتقال در سامانه ثبت شده و فرایند انتقال با سرعت عمل بیشتری انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید :  صادرات استان کرمان ۱۶ درصد کاهش یافته است

این اقدام جدید گمرک به مانند اقدامات پیشین که در راستای تسهیل و تسریع تجارت انجام شد، زمینه ساز بهبود فرایند تجاری در امر واردات و صادرات خواهد بود و گام مهمی در مدیریت ترانشیپ محسوب می‌شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها719 صادراتآمار صادرات 92اتاق بازرگاني قزوينارسال پول به فیلیپیناموزش دانلود از سایت امازونانواع پست سریعانواع حمل ونقل زمینیبیت کوین کازینوپارس کارگو ترابرتاریخچه حمل و نقل هوایی در ایرانترخیص کار عسلویهحمل بار ترکیشحمل هوایی بار از چینحمل و نقل شهری تهرانخرید اینترنتی ژل لوبریکانتخرید اینترنتی سیم کارت ایرانسلخرید اینترنتی ویندوز 8 اورجینالخرید تجهیزات برقیخرید خط تولید پیچخرید خط تولید دستمال کاغذیخرید خط تولید گزخرید لیوان یوونتوسخرید و فروش خط تولید ایزوگامراهنمای خرید گوشی از خارجرهگیری مرسوله سفارشی پستیساختمان شماره 2 گمرکسایت گمرک بندر امامستاد ترخیص خودرو منطقه 18شرکت خدمات بار هوایی سیطرهصادرات بار هواییصرافی 1 قرونصرافی ژاپنصرافی کاسپینطرح گمرک نوینفرم ترخیص کالاقوانین گمرک در مورد واردات خودروقوانین گمرکی قشمقوانین گمرکی منطقه آزاد اروندکارت بازرگانی بندرعباسکارت بازرگانی گیلانگمرك دوغارونگمرک فلش ممورینمایشگاه حمل و نقل 92هزینه حمل کالا از چین به ایرانواردات ابزار یراقواردات پارچه از دبیواردات روسیهواردات سگ از المانواردات شكرواردات کاغذ

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها