[ad_1]

علامت سوال‌های ایجاد شده در ذهن افکار عمومی درخصوص افزایش یا عدم افزایش قیمت بنزین، از موضوعات مهم در محافل رسمی و غیررسمی است که شب گذشته هم رییس سازمان برنامه و بودجه درباره آن صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، دولت در لایحه بودجه ۹۸ قیمت حامل‌های انرژی را افزایش نداد. با این وجود برخی کارشناسان می‌گویند به دلیل قاچاق بیش از حد بنزین، لازم است نرخ آن دست کم از قیمت فعلی که کمتر از یک چهارم میانگین جهانی است بالاتر برود. با این حال رییس سازمان برنامه و بودجه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفت که «یک ریال از این ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی که برای منابع‌مان دیدیم یا آن ۱۴۲ هزار میلیارد تومانی که در تبصره ۱۴ برای هدفمندی یارانه‌ها دیدیم مرتبط با افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیست.»

به بیان ساده‌تر، برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد. البته محمدباقر نوبخت در پاسخ به مجری برنامه که پرسید چطور در چنین شرایطی که شما دنبال منابع جدید هستید، قیمت بنزین را افزایش نمی‌دهید؟ گفت: «اگر شما اصرار دارید که ما قیمت بنزین را گران کنیم، چشم! » متن صحبت‌های نوبخت را این‌جا بخوانید.

حباب سکه ۴۰۰ هزار تومانی شد

بانک‌ها امروز نرخ خرید دلار آمریکا را ۵۰۰ تومان افزایش دادند و به ۱۰ هزار و ۳۲۰ تومان رساندند. همین موضوع به رشد قیمت طلا و سکه در بازار منجر شد و هر سکه طرح جدید تا ظهر امروز سه میلیون و ۹۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.   رییس اتحادیه طلا و جواهر در این خصوص گفت: حباب سکه ۳۹۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. قیمت انواع ارز و قیمت طلا و سکه را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید :  ابلاغ معافیت مالیاتی واردات کاغذ +سند

خودروهای چینی بی سر و صدا گران شدند

در اقدامی جالب توجه قیمت‌های رسمی اعلام شده برای برخی خودروهای دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو گران‌تر از قیمت این محصولات در بازار آزاد تعیین شده است. به طور مثال خودروی چری تیگو  هفت اکسلنت مدیران خودرو، در بازار حدود ۲۷۲ میلیون تومان قیمت دارد، در حالیکه شرکت میدران‌خودرو آن‌را به قیمت ۳۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است.

همچنین خودرو چری تیگو ۵ در بازار آزاد به قیمت ۲۳۵ میلیون تومان عرضه شده، در حالیکه قیمت رسمی اعلام شده توسط شرکت، ۲۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان  است.  

با قلدری دانشگاه علوم تحقیقات را گرفتند و ساختند!

اخبار مربوط به حادثه دانشگاه علوم تحقیقات که بر اثر واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان تا این لحظه ۱۰ تن جان باخته‌اند یکی از موضوعاتی بود که امروز توسط روابط عمومی گروه تجاری ققنوس پیگیری و اخبار متعددی درباره آن ارسال شد. اما وزیر سابق راه و ترابری درخصوص مسائل فنی و انتخاب مکان احداث این پروژه اظهارنظرهای تکان‌دهنده‌ای ارایه کرد. احمد خرم به روابط عمومی گروه تجاری ققنوس گفت: در دولت پنجم و ششم، زمین دانشگاه علوم تحقیقات را خارج از ضوابط قانونی در ارتفاع ۱۸۰۰ متری، قلدرمآبانه تصرف کردند و ساختند و به این قلدری هم افتخار می‌کردند.   او گفت که طبق اصول شهرسازی، محیط دانشگاه و اطراف آن حتما باید برای عبور پیاده، دوچرخه و خودرو شیب ملایم داشته باشد و به هیچ عنوان نباید در محیط ناهموار این‌چنینی اقدام به ساخت و ساز کرد. متن صحبت‌های خرم را این جا مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید :  اینفوگرافی / تورم کالاهای صادراتی ایران در یک سال اخیر

باران آمد اما بحران نرفت

سری هم به اخبار حوزه انرژی بزنیم. اگرچه میزان بارش‌ها در فصل پاییز در پایتخت مناسب بوده اما هم‌چنان نگرانی‌هایی برای وضعیت منابع آبی تهران وجود دارد، چراکه تنها یک‌سوم از سال آبی سپری شده و بارش برف است که می‌تواند سرنوشت منابع آبی پایتخت را مشخص کند.

در حال حاضر وضعیت منابع آبی تهران نسبت‌ به سال آبی گذشته با ۱۲ درصد کاهش روبرو است؛ به‌گونه‌ای که براساس آمار موجود از وضعیت مخازن سدها در پایان فصل پاییز، مجموع حجم کنونی پنج سد بزرگ مخزنی استان تهران، ۵۴۹ میلیون مترمکعب بوده و این در حالی است که سال گذشته  این عدد معادل با  ۶۲۵ میلیون مترمکعب بوده است.

تورم ۲۳ درصدی خوراکی‌ها در پایان پاییز

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم کل کشور در آذر ماه ١٣٩٧ برابر ۱۸ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ١٧.١ درصد برای دهک اول تا ١٩.۵ درصد برای دهک دهم نوسان دارد.

محدوده تغییرات تورم ۱۲ ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۲۲ درصد برای دهک اول تا ٢۴.۴ درصد برای دهک دهم است. همچنین در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ١٣.٢ درصد برای دهک اول تا ١٨.۴ درصد برای دهک دهم است.

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها