[ad_1]

اقتصاد آنلاین – حمیده قاسمی؛  پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق ایران در نشستی که با هدف ارائه گزارش از حضور اتاق های بازرگانی ایران در دهمین کنگره اتاق های بازرگانی جهان برگزار شد، گفت: ایران به واسطه حضور هیات های تجاری که با خود برنامه های متنوع و خوراک مغزی و فکری همگرایی و تعامل تجاری را داشتند، توانست پدیده این دوره از کنگره باشد، به نحوی که جای خالی ایران در تمام ۹ کنگره قبلی به شدت احساس شد.

وی افزود: با وجود حضور بیش از ۱۸۰ اتاق از ۱۰۸ کشور جهان در این اتاق ها و اتاق های بزرگ و برتر تجاری در بین آن‌ها، اتاق های ایران در ۶ پنل به ارائه نظرها و دیدگاه های خود پرداختند و با استقبال خوبی از این نظرات مواجه شدند. تا جایی که دو اتاق از مجموع ۶ اتاق ما توانستند به فینال راه یابند که اتاق شیراز در پروژه اشتغال زایی و اتاق اصفهان در حوزه مسئولیت اجتماعی به این جایگاه رسیدند.

سلطانی در ادامه به ارائه مدل مطالعه شده ای در توسعه پایدار توسط اتاق ایران در این کنگره اشاره کرد و گفت: اعضای فدراسیون اتاق ها از ایران خواستند تا این مدل در جلسات بعدی این فدراسیون مطرح شود و مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد که این حرکت نیز به معنای به دست گیری ابتکار عمل و کنشگری بخش خصوصی ایران در عرصه بین‌الملل است.

نائب رئیس اتاق ایران همچنین از طرح پیشنهاد اتاق ایران در دهمین گنگره بین المللی اتاق های بازرگانی جهان برای ایجاد صلح بین المللی خبر داد و اظهار کرد: این پیشنهاد ایران نیز مورد توجه و استقبال بسیاری قرار گرفت و قرار شد که این امر با محوریت اتاق های منطقه ای دنبال شود. اکنون اتاق بازرگانی ایران تلاش می کند با ایجاد نشست ها و برنامه های مشترک ضمن تلاش برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای، اقتصاد و تجارت را در منطقه به محور همگرایی تبدیل کند.

بیشتر بخوانید :  اعتبار دوم طرح‌های اشتغال پایدار روستایی دی‌ماه پرداخت می‌شود

سلطانی خاطرنشان کرد: یکی از کشورهایی که نمایندگان اتاق های آن به بازدید از بخش خصوصی ایران پرداختند، اتاق های بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی کشور آمریکا بودند که طی نشست ها از آن ها درباره موضع و نظر بخش خصوصی این کشور مبنی بر تصمیم های کنگره و سنا درباره تصویب قوانین علیه ایران از جمله قانون منع فروش هواپیما سوال شد و از آن ها خواسته شد که به تاثیر بر روی نظر و تصمیم گیری هایی از این دست، تلاش کنند.

وی گفت: از ایران خواسته شده تا به عنوان عضو فدراسیون و کنفدراسیون اتاق های جهان شرکت کند و اتاق بازرگانی ایران با حسن نیت در آن ها شرکت خواهد کرد. چراکه با وجود اشتیاقی که برای تعامل با ایران وجود دارد، امروزه اگر اتاق بازرگانی ایران نتواند با ظرفیت بخش خصوصی بیشتر از دولت در ایجاد تعاملات بین المللی موفق شود کمتر از آن هم نخواهد بود.

پدرام سلطانی همچنین از تمایل اتاق بازرگانی استرالیا برای تعامل با ایران سخن گفت و افزود: مشکل پیش روی بخش خصوصی بین المللی برای رسیدن به اهداف تجاری با ایران، وجود موانع مختلف در نظام بانکی است که بخش کوچکی از آن تا به امروز حل شده است و نیاز به رفع موانع به طور کامل احساس می شود.

وی اظهار کرد: برای حضور بهتر و موثرتر ایران در فدراسیون و کنگره بعدی که قرار است در ریودژانیرو کشور برزیل انجام شود تصمیم داریم با ۱۰ الی ۱۵ اتاق بازرگانی فعال شرکت کنیم، البته به طراحی برنامه ها برای حضور پررنگ از هم اکنون می پردازیم.

بیشتر بخوانید :  تهیه برنامه مجزا از سوی توتال برای انتقال فناوری به شرکت پتروپارس

سلطانی درباره صدور گواهی مبدا نیز گفت: با کار خوبی که اتاق بازرگانی تهران در این خصوص انجام داد و مذاکراتی که در این باره صورت گرفت قرار شد اتاق  تهران در کمیته عضو رسمی شود،چون قبلا عضویت آن به صورت موقت بود.

نائب رئیس اتاق ایران از درخواست میزبانی ایران برای برگزاری کنگره بین‌المللی اتاق‌های بازرگانی در سال ۲۰۲۱ خبر داد و گفت: برای این میزبانی باید با ۵ کشور دیگر رقابت کنیم که دبی، اردن، کنیا، عمان و اتیوپی از آن جمله هستند. رقابت اصلی ایران برای میزبانی این کنگره بیشتر با دبی است که در حال حاضر رئیس اتاق بازرگانی این کشور معاون این کنگره است و قرار است در آینده ریاست آن را نیز بر عهده بگیرد و کار ایران برای گرفتن این میزبانی بسیار سخت خواهد بود.

وی افزود: نمایندگان کنفدراسیون بین المللی اتاق های بازرگانی قرار است در ماه مارس به ایران بیایند و تا آن زمان باید برای توفیق در این رقابت برنامه مشخصی تهیه شود و اتاق بازرگانی از حمایت مسئولین نیز در این زمینه بهره مند شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی تاتاق بازرگانی تهران خیابان طالقانیاتاق بازرگانی رشتاتاق بازرگانی ژاپنافتتاح حساب پی پال رایگانانتقال پول به عربستانانحصار واردات خودرو لغو شدبازرسی گمرک فرودگاه امامتجهیزات شبکه خوزستانترخیص کالا از دبیترخیص کالا در تهرانتعرفه واردات ظروف چینیچگونگی واردات تجهیزات پزشکیحمل بار در کرمانشاهحمل بار هواپیمایی ماهانحمل و نقل بین المللی تریوهحمل و نقل دریایی از چینحمل و نقل غدیرخدمات بار هواپیمایی قطرخرید ابزار پتینهخرید ابزار همه کارهخرید از خارج کشورخرید اینترنتی از کشور چینخرید اینترنتی کتاب خارج از ایرانخرید اینترنتی یخچال اسنواخرید پستی ابزارخرید پیراهن آلمانخرید تجهیزات سالن پرورش قارچدرباره ی سایت امازوندفتر ژورنال گمرکساخت مستر کارتستاد ترخيص خودرو خيابان زنجانصرافی خ پیروزیصرافی دو قرونصرافی دیاموندفرستادن پول به چینفروش تجهیزات چاه ارتقیمت حمل بار به گرجستانکارگو شیرازکد رهگیری مرسولات اداره پستگمرک سروماهنامه گمرک و تجارتمستر کارت عزیزی بانکنحوه واردات پوشاک از دبیهزینه فریت بار به کاناداواردات ابزار الاتواردات بنزواردات تجهیزات صنعتیواردات غذای ماهیورود ب بانک صادرات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها