[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: از خروجی اجلاس سازمان جهانی دریانوردی در حمایت از ایران در برابر آمریکا به عنوان سندی در مراجع بین المللی استفاده می کنیم.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، محمد راستاد در حاشیه سیزدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در جمع خبرنگاران درباره حمایت سازمان جهانی دریانوردی از ایران در مقابل تحریم‌های صنعت حمل و نقل دریایی ایران گفت: سازمان جهانی دریانوردی اصلی‌ترین مرجع قانونگذاری در حوزه دریانوردی بوده که تحت نظارت سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این سازمان، یک سازمان مرجع و تخصصی محسوب می‌شود، حمایت این سازمان از ایران نشان‌دهنده نماد اثبات حقانیت ایران خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه اعمال محدودیت علیه صنعت حمل و نقل دریایی ایران، با کنوانسیون بین‌المللی دریانوردی مطابقت ندارد، افزود: به نظر می‌رسد حمایت سازمان جهانی دریانوردی از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا، یک دستاورد بین‌المللی به حساب می‌آید که در این مرجع جهانی به اثبات رسیده و تائید شده است.

راستاد با بیان اینکه حمایت این سازمان از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا در سند خروجی اجلاس صد و بیست و یکم کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی لحاظ شده است، تصریح کرد: می‌توان با استفاده از این سند، در مراجع دیگری که علیه تحریم‌های آمریکا پیگیری خواهد شد، استفاده کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا این سند، حکم توصیه‌ای دارد یا کاربردی؟ گفت: خروجی سازمان جهانی دریانوردی در اجلاس اخیر در حمایت از ایران، بیشتر جنبه توصیه‌ای دارد اما در این سند آمده است: «کشورها نباید اقداماتی انجام دهند که منجر به تبعیض علیه دریا و ارائه خدمات حمل و نقل دریایی سایر کشورها شود». همچنین این تحریم‌ها نباید شامل کشورهای دیگری که با کشور تحریم‌ شده اصلی همکاری دارد، گسترش داده شود.

بیشتر بخوانید :  مهمترین اخبار اقتصادی روز جمعه ایسنا

وی تأکید کرد: اگر بنا باشد در مراجع دیگری موضوع تحریم‌های ایران پیگیری شود، از سند اخیر سازمان جهانی بین‌المللی به عنوان یکی از مستندات استفاده خواهیم کرد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها