[ad_1]

ارزش معاملات بورس تهران در نخستین ماه پاییز امسال ۷۳ درصد افزایش یافت و به ۳۱۰۳۲۷ میلیارد ریال رسید.

در جریان معاملات نخستین ماه پاییز امسال طی ۲۲ روز کاری ارزش معاملات در مقایسه با پایان شهریور، ۷۳ درصد افزایش یافت و از ۱۷۹۸۸۹ میلیارد ریال به ۳۱۰۳۲۷ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده در بورس اوراق بهادار در این مدت از ۶۴۹۲۸ میلیون سهم به ۹۱۴۸۲ میلیون سهم معادل ۴۱ درصد افزایش یافت.

دفعات معاملات سهام در بورس نیز در مهرماه امسال برابر با ۴۳ درصد افزایش یافت و به ۵۲۵۰ هزار دفعه رسید. این در حالی است که شاخص بورس نیز در این مدت به میزان ۲۷۲۴۱ واحد برابر با ۱۷ درصد افزایش یافت و به ۱۸۷۷۹ واحد رسید.

همچنین ارزش بازار در ماه گذشته به میزان ۱۰۳۸۵۷۹ میلیارد ریال رشد برابر با ۱۷ درصد افزایش یافت و به ۷۱۶۲۷۱۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در این مدت هم در حدود ۱۰۵۷۲۳ میلیارد ریال و معادل ۳۶ درصد از کل خریدها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۱۱۹۴۱۴ میلیارد ریال و در حدود ۴۱ درصد از کل فروش ها برآورد می شود. بر این اساس در اولین ماه از پاییز سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۱۳۶۹۰ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۶۳ و ۵۸ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

این گزارش می‌افزاید: از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۲۱۰۰ میلیون سهم و ۵۷۲۵ میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید :  مصوبه افزایش قیمت شکر هنوز اجرا نشده است

 

تسنیم

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها