ارثیه ۷۰۰هزار میلیاردی برای رئیس‌جمهور دوازدهم

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش تراز ، حسن روحانی بعد از انتخابات خرداد ۹۲، قدرت اجرایی کشور را به‌دست گرفت، حامیان دولت تبلیغات رسانه‌ای سنگینی ایجاد کردند که دولت گذشته در عین بهره‌مندی از منابع، مشکلاتی را برای ساختار اقتصادی کشور ایجاد کرده است، به‌عنوان مثال رئیس‌جمهور در گزارش ۱۰۰روزه عملکرد خود که ششم آذر ۹۲ ارائه کرده، به موضوع بدهی‌های دولت گذشته پرداخته و گفته بود: «کشور از لحاظ درآمدهای ارزی حدود ۷۵۰ میلیارد دلار درآمد داشته در طول هشت سال، دولتی که پولدارترین دولت بوده ولی متأسفانه بدهکارترین دولت بود، یعنی دولتی که به ما به ارث رسید. »حالا در بهار ۹۶ حدود چهار سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گذشته است؛ دولتی که برای نجات اقتصاد کشور قدرت را به‌دست گرفته بود کارنامه‌ای را از عملکرد خود ارائه کرده که بررسی آن می‌تواند زوایای پنهان‌مانده‌ عملکرد دولت را برای مردم روشن کند. بدهی دولت به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله بانک‌های تجاری، بانک مرکزی، سازمان تأمین اجتماعی و. . . از جمله شاخص‌هایی است که همان‌طور که روحانی در گزارش ۱۰۰روزه خود به آن پرداخت می‌تواند ماحصل عملکرد دولتمردان در حوزه اقتصادی را به مردم بدون روتوش نشان دهد.

جزئیات بدهی دولت محرمانه شد

در زمان آغاز به کار دولت، به‌غیر از رئیس‌جمهور افراد دیگری مانند وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس‌جمهور نیز به ارائه آماری در خصوص بدهی‌های دولت پرداختند، به‌عنوان مثال طیب‌نیا همان زمان به عدد ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اشاره کرد، البته بعداً او اذعان کرد که برآوردش از این رقم دقیق نبوده است. اما حالا بر اساس «آمار کلی» که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده است، بدهی‌های دولتی آن هم تا پایان دی ماه سال ۹۵ بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است، هرچند وزارت اقتصاد با محرمانه دانستن جزئیات بدهی‌های دولتی اقدام به انتشار این اطلاعات نکرده است، اما یافته‌های خبرنگاران نشان می‌دهد تا خرداد ماه سال ۹۴ وضعیت بدهی‌های دولتی از این قرار بوده است: جمع بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی ۶۵/۲۷۳ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و مؤسسات مالی دولتی، ۸۴۷/۹۶ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و مشاوران خصوصی، ۱۲/۵۳۶ هزار میلیارد تومان به بانک‌های خصوصی ۱۹۳/۷۱ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی و۸۰/۰۰۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی.

دولت بدهکار یا دولت ابر بدهکار

رقمی به‌بزرگی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌ دولتی طی چهار سال مدیریت حسن روحانی بر اقتصاد کشور تحمیل شده است، در واقع دولت بدهکار به دولت «ابربدهکار» تبدیل شده است اما هنوز هیچ یک از مقامات دولتی در خصوص چگونگی ایجاد این مگابدهی دولتی توضیحی ارائه نکرده‌اند.

لاریجانی: دولت دوازدهم دولت بدهی است

همچنین یکی از سیاست‌های غلط تیم اقتصادی دولت، گسترش بازار بدهی بوده است. لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفته بود: با انتشار ۶۰ هزار میلیارد اوراق مشارکت در لایحه بودجه سال آینده دولت بعد را بدهکار می‌کنیم. اوراق مشارکت به چه‌معناست؟ یعنی منابع نداریم، اوراق می‌فروشیم، بنابراین دولت آینده بدهکار خواهد شد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x