[ad_1]

عامر کعبی در گفتگو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوس با اشاره به بازدید سرکنسول ایران در عراق و جمعی از مسئولان اجرایی، تجار و فعالان اقتصادی از زیرساخت های تجاری شهر مرزی اروندکنار گفت: در جریان این بازدید از سرکنسول ایران در بصره خواهان پیگیری جدی برای برقراری ارتباط آبی میان بنادر اروندکنار و فاو عراق شدیم.

وی افزود: پیشنهاد ایجاد یک آبراهه مشترک در این منطقه در راستای کمک به رونق فعالیت تجاری در اروندکنار از طریق توسعه مبادلات تجاری میان ایران و عراق از طریق اروندکنار در کنار انجام مراودات از طریق مرز شلمچه ارائه شد.

وی اظهار کرد: پس از ارائه طرح توجیهی و کارشناسی این آبراهه مشترک، پیگیری و رایزنی برای اجرای آن دنبال می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به نشست بررسی مشکلات تجارت با عراق که در محل بخشداری اروندکنار انجام شد، تصریح کرد: در این نشست از مدیر بنادر و دریانوردی استان خوزستان خواستار شتاب بخشی به امر توسعه و تجهیز زیرساختهای بندر اروندکنار و اعلام موانع و کمبودهای پیش روی انجام این کار به منظور پیگیری و رفع آنها شدیم.

کعبی گفت: به منظور کاهش مشکلات اقتصادی، معضلات امنیتی و توسعه یکپارچه منطقه بایستی موضوع تجهیز و توسعه بندر و گمرک اروندکنار شتاب بیشتری پیدا کند، در شرایط کنونی برقراری ارتباط تجاری از مرز اروندکنار با فاو عراق تاثیر به سزایی در توسعه مراودات تجاری خواهد داشت.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها