[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید الگوهای موفق بخش خصوصی در فعال‌سازی معادن کوچک و واحدهای فرآوری در مقیاس کوچک را مدل سازی و ارائه کنیم.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، «سعید زرندی» در جلسه پایش و رصد طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش معادن افزود: یکی از طرح‌های مهمی که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید شده، فعال‌سازی معادن کوچک و تکمیل زنجیره ارزش فولاد، مس و آلومینیوم است.
ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و پارسال نیز (۱۳۹۶) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۱۳۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اجرای پروژه فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس، افزایش میزان استخراج مواد معدنی و ایجاد اشتغال در بخش معدن را به دنبال دارد.
زرندی تأکید کرد: فعال‌سازی معادن کوچک از طریق تعیین تکلیف گواهی کشف محدوده‌های فلزی و تعیین تکلیف پروانه‌های بهره ‌برداری راکد و غیرفعال دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: با استفاده از تسهیلات وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و همکاری صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، امکان تأمین مالی این پروژه وجود دارد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: پتانسیل بالای معادن کشور و حضور نیروی انسانی متخصص، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در این بخش است.
اسفندماه پارسال توافقنامه همکاری حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در بخش معدن و صنایع معدنی با هدف بهره‌مند شدن معادن و صنایع معدنی به امضا رسید.
موضوع توافقنامه استفاده مناسب از توانایی‌های ستادی، آماری، فنی و مالی برای انجام وظایف مشخص شده در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توسط وزارت صنعت، به‌منظور استفاده از منابع مشخص شده در آیین‌نامه اجرایی در زمینه معادن کوچک و فرآوری‌های معدنی است.
مدت اعتبار توافق‌نامه از تاریخ امضا تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ( ۱۴۰۰ – ۱۳۹۶ ) بوده و در صورت توافق طرفین در چارچوب مقررات مربوطه قابل تمدید است.
ارزش صادرات بخش معدن وصنایع معدنی در دوره ۹ ماهه امسال به بیش از هفت میلیارد و ۲۸۸ میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال یک درصد افزایش نشان می دهد و در مجموع ۲۲ درصد کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید :  افزایش نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها