[ad_1]

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان با اشاره به اینکه امروز (سه‌شنبه) کسبه پلاسکو مقابل محل ساختمان فروریخته پلاسکو جمع شده و اعتراض کرده‌اند، گفت: طی روزهای اخیر کسبه پلاسکو مقابل شهرداری منطقه، بنیاد مستضعفان و دادستانی جمع شده و اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام کرده‌اند، چراکه هنوز تکلیف ساخت ساختمان جدید مشخص نیست و همچنین حتی یک نفر از کسبه پلاسکو هم موفق به دریافت وام از سوی بانک‌های مختلف نشده‌اند.

مجتبی درودیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت کسبه پلاسکو و دلیل تجمعات چهار روزه این افراد اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته بسیاری از وعده‌های کوچکی که به پلاسکونشینان داده شده بود عملیاتی نشد و اکنون کسبه نگران هستند که در آینده نیز وعده‌های مهم‌تری مانند ساخت مجدد این مرکز عملیاتی نشود.

وی همچنین عنوان کرد: اکنون برای گرفتن وام از بانک‌ها بحث اجاره نامه مطرح شده است و با توجه به این که برخی کسبه هنوز در حال جابجایی هستند و بانک پارسیان تاکنون به هیچ یک از آنها اجاره نامه‌ای ارائه نکرده عملا امکانی برای دریافت وام وجود ندارد.

درودیان ادامه داد: از سوی دیگر در مورد سود وام‌های بانکی در گذشته اینگونه اعلام شده بود که وام‌ها سودی ۹ درصدی خواهند داشت اما اکنون این رقم به ۱۸ درصد رسیده است.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان در عین حال به موضوع استمهال بدهی‌ها اشاره کرد و گفت: در ارتباط با آنکه قرار بود مهلتی دو ساله برای پرداخت بدهی معوق بانکی واحدها در نظر گرفته شود هم اکنون برخی بانک‌ها مانند بانک مهر اقتصاد اینگونه اعلام می‌کنند که حتی از قوانین بانک مرکزی تبعیت نمی‌کنند. سایر بانک‌ها نیز برای مهلت در نظر گرفته شده سود در نظر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید :  رشد دو برابری تجارت با اتحادیه اروپا

وی در پاسخ به این سوال که اکنون عمده درخواست کسبه پلاسکو که آنها را مجبور به چندین روز تجمع در اماکن مختلف کرده از چه قرار است، توضیح داد: یکی از بحث‌های مهم موضوع ساخت و ساز مجدد ساختمان است که در گذشته اینگونه عنوان شده بود اردیبهشت‌ماه روند ساخت آن آغاز می‌شود، اما پس از مدتی این موضوع به خردادماه موکول شد و اکنون می‌گویند شهریورماه همین موضوع کسبه را نگران کرده است که مبادا اصلا قرار بر ساخت مجدد نباشد.

درودیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به پیگیری مطالبات کسبه از سوی اتاق اصناف اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون این پیگیری‌ها نتیجه خاصی به دنبال نداشته و برهمین اساس تجمعات روزهای اخیر کسبه این پاساژ به طور خودجوش اتفاق افتاده است.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان در پایان نیز یادآور شد: اکنون قسط دوم مبلغ دو میلیون تومانی که قرار بود به عنوان بیمه بیکاری به این کسبه پرداخت شود واریز نشده و پرداخت آن به زمان تامین بودجه موکول شده است.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته کسبه پلاسکو در چهار محل مختلف جمع شده و اعتراض خود را اعلام کرده‌اند. بدین ترتیب در اولین روز معترضان به شهرداری منطقه ۱۲ مراجعه کرده و در روز دوم راهی بنیاد مستضعفان شده‌اند. پس از آن در مقابل دادستانی جمع شده و امروز هم در محل ساختمان فروریخته پلاسکو دورهم گرد آمده‌اند. بخشی از اعتراضات این کسبه به اظهارات اخیر معاون بنیاد مستضعفان باز می‌گردد که اینگونه مطرح کرده که “اگرچه بحث مالکیت در پلاسکو عیان است اما بحث مربوط به صاحبان سرقفلی پلاسکو را مراجع قضایی مشخص خواهند کرد و هرچه مراجع قضایی و قانون تعیین کند بنیاد مستضعفان براساس آن وارد عمل خواهد شد”.

بیشتر بخوانید :  مسکن 2 درصد بالاتراز تورم می ایستد

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی زرتشتیانادرس اتاق بازرگانی خیابان طالقانیانتقال پول به تایلندبهترین کالا برای صادرات به چینبیت کوین صرافیبیمه ی حمل و نقلپروسه ترخیص کالاتجهیزات شبکه در چالوسترخیص کار در قشمترخیص کار قهوهتعرفه واردات تجهیزات دندانپزشکیحساب مستر کارتحمل بار با راه آهنحمل و نقل بين المللي خليج فارسحمل و نقل بین المللی عراقحمل و نقل تیپاکسحمل ونقل هوایی چیستخدمات بار هوايي سفيرانخدمات فریت بار فرودگاه امامخرید آمازون کارتخرید از سایت آمازونخرید از فروشگاه amazonخرید اینترنت 8 مگخرید اینترنتی المان سرد کنندهخرید و فروش اینترنتیروش خريد از آمازونسایت شرکت ebayصادرات در رانندگیصادرات میوه خشکضعف اتاق بازرگانیفرم ترخیص کالا از گمرکفروش ابزار طاهافروش تجهیزات ضد سرقت خودروفروش تجهیزات عکاسی در اصفهانفروش خط تولید فیلتر هواقوانین صادرات 93قیمت حمل دریاییکارت بازرگانی 5 سالهکارت بازرگانی طلاییکارگو اصفهانگمرک بیله سوارمراحل ترخیص خودرو سرقتیواردات ایران 1391واردات بدلیجات از چینواردات پتو از دبیواردات چوب روسیواردات خط تولیدواردات ساعت از چینواردات سیگار از آمریکاواردات مصر من الخارج

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها