6

 

یکی از بزرگترین مشکلات وارد کنندگان  و گاها صادر کنندگان عدم توانایی اخذ مجوزهای لازم برای صادرات و واردات میباشد  . از این رو گروه تجاری ققنوس این توانایی را دارد تا با ارائه مدارک لازم توسط مشتری به نیابت متقاضی اقدام به اخذ مجوزات لازم نماید . در زیر به صورت مختصر شما را با انواع مجوزهای لازم جهت صادرات و یا واردات اشنا میکنیم ولی میتوانید برای دریافت هزینه و شرایط استفاده از این سرویس با دفتر گروه تجاری ققنوس در ایران تماس حاصل فرمایید .

 

ترخیص کالا با مجوز استاندارد اجباری :

مهمترین و مرسوم ترین مجوز در امر ترخیص کالا مجوز استاندارد محسوب می شود. گمرکات برای تشخیص محتوی کالا با آزمایشگاه های مورد تایید سازمان استاندارد مکاتبه می کنند، کالا هایی که از نظر تعداد کمتر از ۵ عدد و از لحاظ ارزش کمتر از ۳۰۰۰ دلار باشند از گرفتن مجوز استاندارد معاف می شوند البته در صورت روال و تکرار این واردات از آن جلوگیری خواهد شد. صادرات کالا برای صادر کنندگان برتر و تولید کنندگان دارای پروانه استاندارد به این مجوز نیاز ندارد. کالای ترخیص شده به جهت ورود موقت نیازی به مجوز استاندارد ندارد. لیستی از کالا های شامل استاندارد اجباری از سوی این سازمان به صورت به روز ارائه می گردد که باید قبل از انجام هرکاری توسط شرکت ترخیص کار مورد بررسی قرار گیرد.
 

ترخیص کالا با مجوز وزارت راه یا مجوز حمل کالا

این مجوز در خصوص محموله هایی که با ناوگان غیر ایرانی حمل شده باشند منظور می گردد و شامل ده درصد کرایه حمل کالا از مبدا تا گمرک مورد نظر می باشد، در موارد نادری حتی با اینکه محموله با کشتی های ایرانی حمل می شود گمرک این مجوز را درخواست می کند، دلیل این امر تغییر پرچم و مالکیت کشتی هایی است که در دوران تحریم خود را با هویت غیر ایرانی مطرح می نمودند. این مجوز در میان بازرگانان و تاجران به عنوان ده درصد عوارض حمل معروف است. این مجوز حتی از طرف بانک عامل گشایش کننده اعتبار هم جزو مدارک مورد درخواست می باشد. کرایه حمل بر اساس نرخ متعارف حمل کالا به وسیله سازمان حمل و نقل اعلام و با نرخ دلار دولتی محاسبه می گردد. طبق قانون گمرک موظف است از ترخیص کالایی که فاقد این مجوز می باشد خودداری نماید.

بیشتر بخوانید :  صادرات هوایی به چین (پست هوایی به چین )

ترخیص کالا با مجوز قرنطینه

مجوز قرنطینه به دو دسته قرنطینه نباتی و قرنطینه حیوانی که به دوبخش مرزی و داخلی تقسیم می شود
مجوز واردات قرنطینه نباتی –  این مجوز واردات و صادرات کالا جهت ترخیص کالاهای نباتی زیر منظور می گردد:
 ترخیص کالا های نباتی با ریسک متوسط، ترخیص کالای گروهی از الیاف ها و ترخیص چوب ها و ترخیص گروهی از بذر های گیاهی و ترخیص دانه های خوراکی و غیر خوراکی و  ترخیص خلال ها و ترخیص خرده چوب ها، ترخیص ریشه ها، ترخیص میوه ها، ترخیص گل ها، ترخیص گیاهان خشک، ترخیص یونجه و … می باشد.
ترخیص کالا های نباتی با ریسک کم: برای انجام ثبت سفارش نیازی به دریافت مجوز ندارند. در این دست کالاها باید گواهی بهداشت مبداء تهیه  و به صورت رسمی ارائه شود. در صورتی که بازرسان کالا را آلوده تشخیص دهند بعد از تایید مسوول قرنطینه اگر بتوان آلودگی را از میان برد صاحب کالا می تواند اقدام به رفع آن نماید و در غیر این صورت کالا عودت داده شده و یا نابود می گردد. پاساوان این دست محمولات به گمرکات داخلی تنها با تایید اصل مدارک در مرز  ورودی صورت می گیرد. از این دست کالا ها می توان به ترخیص آردها، ترخیص ادویه جات، ترخیص الیاف ها ( کتان و کنف … ) ترخیص میوه های خشک، ترخیص گروهی از بذرها، ترخیص تفاله ها، ترخیص توتون و ترخیص تنباکو، ترخیص چای، ترخیص چوب ترمووود، ترخیص گروهی از دانه ها منجمله ترخیص دانه قهوه و دانه کاکائو و کتان و … ترخیص ریشه جین سینگ و ترخیص کنسانترها ، ترخیص کنجاله ها، ترخیص مغزها، ترخیص میوه های فرآوری شده و … اشاره کرد.


ترخیص کالا با مجوز بهداشت

جهت واردات و ترخیص کالاهای مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی نیاز به مجوز واردات از بهداشت می باشد.
در این خصوص تاجران علاوه بر ارائه پروفورما باید مدارکی نظیر آنالیز کامل شامل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی و میکروبی کالا را ارائه نمایند همچنین در صورت لزوم باید نمونه کالا را نیز ارائه نمایند تاجران باید گواهی بهداشت تایید قابل مصرف بودن کالا آن چنان که در پیش فاکتور ذکر شده از ادارات مسوول بهداشت در کشور مبدا که مورد تایید مقامات سفارت ایران در کشور مبدا می باشد دریافت نمایند. پس از انجام ثبت سفارش جهت ترخیص کالا تاجران باید آنالیز کامل و فرمولاسیون کامل کالا با نوع و شماره استاندارد کالا را به همراه کلیه اطلاعات علمی آن به مهر و امضاء تولید کننده رسانده ارائه نمایند. لازم است که اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولید و انقضاء و موارد مصرف و اجزا بر روی کالا به صورت فارسی ذکر شده باشد و اینکه کالا باید از استاندارد ملی ایران تبعیت کند.

بیشتر بخوانید :  خرید کالا از چین


ترخیص کالا  با مجوز ارشاد:

جهت ورود ماشین آلات چاپ به کشور مجوز این وزارتخانه ضرورت میابد. در این خصوص ابتدا دفتر چاپ با دریافت فاکتور خرید به همراه درخواست واحد چاپ اقدام به صدور می نماید، بعد از خرید ماشین و ورود آن به گمرک جهت ترخیص کالا از گمرک متقاضی به  همراه مدارک گمرکی به وزارت خانه مراجعه می نماید در صورت نو بودن ماشین بدون بازرسی مجوز صادر می گردد و  در صورت مستعمل بودن کالا با تایید کارشناسان چاپ در گمرک استان نامه ترخیص صادر می گردد. جهت واردات محصولات چاپ خورده تاجران به همراه درخواست و نمونه کار با مراجعه به وزارت خانه اقدام به دریافت مجوز پیش از حمل کالا به گمرک مقصد می کنند و پس از ورود کالا به گمرک تاجر به همراه مدارک گمرکی با مراجعه به دفتر چاپ مجوز ترخیص کالا را دریافت می کند.


ترخیص کالا با مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

ترخیص کالا برای واردات اسباب بازی نیاز به این مجوز داریم، واحد های صدور مجوز اسباب بازی در تهران ، بوشهر و خوزستان و هرمزگان مستقراند. دبیر خانه شورای نظارت بر اسباب بازی با شرکت بازرسی ناظران دقیق آرمان قراردادی منعقد نموده و ارائه بازرسی را به این سازمان اختیار نموده است.


ترخیص کالا با مجوز سازمان انرژی اتمی

شرکت های ترخیص جهت واردات و ترخیص کالا هایی از جمله رادیو داروها، ترخیص قراضه و ضایعات چدن، فولاد ، ترخیص شمش های ضایعاتی، ترخیص قراضه مس، ترخیص قراضه و ضایعات نیکل ترخیص قراضه و ضایعات آلومینیوم، سرب، روی، قلع،ترخیص ماشین های مجهز به لیزر ،ترخیص دستگاه های گیرنده و فرستنده تلفن همراه،ترخیص بی سیم ها، ترخیص لامپ های ماوراء بنفش،  ترخیص دستگاه لیزرهای پزشکی یا دندانپزشکی، ترخیص دستگاه های رادیوگرافی ،ترخیص دستگاه های ایکس ری بازرسی کالا نیاز به این مجوز داریم البته در خصوص بعضی از کالاها که خطر بیشتری دارند مجوز ورود و ترانزیت هم علاوه بر ترخیص کالا نیاز است. ورود و ترخیص کالاهایی تحت عنوان سولاریوم، حمام آفتاب، تخت آفتابی و غیره به کل ممنوع می باشد.

بیشتر بخوانید :  برنامه عملیاتی گمرک برای ترخیص کالا در ستاد مقابله با تحریم/ 117فعال مجاز شناسایی شد

 

از دیگر مجوزات متداول می توان به ترخیص با مجوز ارتباطات و مخابرات برای ترخیص کالا های رادیویی و ارتباطی و  ترخیص با مجوز سازمان مبارزه با مواد مخدر برای کالاهای مربوطه و مجوزات حدود ده سازمان دیگر میباشد .

 


 

چگونه درخواست خود را برای ما ارسال کنید :

روش اول  : عضویت در ناحیه کاربری و ارسال تیکت از طریق ناحیه کاربری  به ادرس  :  www.user.fnxshipping.com

ما ارسال تیکت را پیشنهاد میکنیم چون میتوانیم در کلیه ساعات شبانه روز پاسخگویی شما باشیم  . حتی روزهای تعطیل 

روش دوم : ارسال درخواست خود به ایمیل : info@fnxshipping.com

روش سوم  : تماس با دفتر مرکزی ققنوس در ایران ( در ساعات اداری )  با شماره تماس ۰۲۱۴۴۴۵۱۳۱۳

اخذ مجوز ارشاد٬ اخذ مجوز واردات٬ استاندارد اجباری٬ ترخیص٬ ترخیص از گمرک٬ ترخیص کالا٬ ترخیص کالا با مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان٬ ترخیص کالابا مجوز قرنطینه٬ صادرات٬ مجوز٬ مجوز ارشاد٬ مجوز استاندارد٬ مجوز بهداشت٬ مجوز بهداشت و درمان٬ مجوز تجهیزات پزشکی٬ مجوز ترخیص٬ مجوز سازمان انرژی اتمی٬ مجوز قرنطینه٬ مجوز وزارت راه٬ واردات٬ وزارت راه

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها