[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از مهر، ارسلان قاسمی با اشاره به افزایش قیمت ماهی در بازار، اظهار داشت: قیمت ماهی قزل‌آلا از سر مزرعه تا سفره مصرف‌کننده نهایی، حدود ۱۰ هزار تومان اختلاف قیمت دارد و درباره چرایی این مساله، مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.  

وی با بیان اینکه سیستم توزیع و عرضه، در این زمینه ناکارآمد است، گفت: سود دلال‌ها و واسطه‌ها در این سیستم، بین ۳۰ تا ۶۰ درصد است و سازمان های شیلات، حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و میادین خودشان را کنار کشیده اند که این، راحت‌ترین نوع برخورد با این تخلفات است.  

قاسمی ادامه داد: اگر این سازمان ها نمی توانند نظارت کنند، این کار را به اتحادیه ها واگذار کرده و خود آنها، بر اتحادیه‌ها نظارت نمایند؛ چراکه اگر این اتفاق رخ دهد، منافع خیلی از کسانی که از دلال ها و واسطه ها حمایت ها می‌کنند، به خطر خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه گرانی‌های اخیر، هیچ ربطی به کمبود تولید ندارد، گفت: بر اساس آمار شیلات، تولید انواع ماهی نسبت به سال گذشته افزایش یافته که البته ما این آمار را قبول نداریم و معتقدیم نسبت به سال گذشته، در کلان تولید هیچ کاهشی رخ نداده و میزان آن، مشابه سال گذشته بوده است.

قاسمی با بیان اینکه تولیدکننده و صیاد، تولید و صید خود را به قیمت تمام‌شده و ارزان می فروشند، یادآور شد: چرا همه تولیدکنندگان ماهی و میگو و صیادان به سیستم بانکی بدهکارند؛ اما کسانی که در سیستم توزیع و عرضه فعالیت می کنند، وضعیت بسیار عالی دارند؟ جواب این سوال بسیاری از مسائل را روشن می کند. 

بیشتر بخوانید :  الزامی‌شدن شناسه کالا برای واردکنندگان ۱۱گروه کالایی/ مراحل دریافت شناسه کالا

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها