[ad_1]

به گزارش تراز ،  « در حال حاضر روزانه ۷ تا ۸ میلیون لیتر بنزین وارد می‌کنیم.»؛این گفته بیژن زنگنه، وزیر نفت در حالی مطرح می شود که بر اساس آمار و اسناد موجود، میانگین واردات بنزین در سال ۹۵ رقمی معادل ۱۵.۷ میلیون لیتر و همچنین میانگین واردات بنزین در ۵۵ روزه سال جاری رقمی معادل ۱۰.۸میلیون لیتر بوده است. بنابراین بین آمار موجود شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از میانگین واردات روزانه امسال  و گفته های وزیر نفت اختلافی حدودا ۳ میلیون لیتری وجود دارد. بدیهی است صرف نظر از آگاهی نیافتن افکار عمومی از وضعیت واردات یکی از محصولات استراتژیک به کشور؛ این آمار متناقض در وهله نخست برنامه ریزی برای این بخش از صنعت پالایشگاه را با خلل مواجه می‌کند.
اما اختلاف آماری در این نقطه تمام نمی شود. بر اساس آمار موجود، تولید بنزین موتور با اختلاط سوپر در ۵۵ روزه ساله جاری ۱۲۲.۳ میلیون لیتر در روز بوده است. این در حالی است که ظرفیت تولید واقعی کل پالایشگاه های کشور (۹ پالایشگاه به جز ستاره خلیج فارس) ۵۹.۵ میلیون لیتر در روز است و با احتساب واردات ۱۰ میلیون لیتری بنزین به کشور شاهد عرضه ۶۹.۵ میلیون لیتر بنزین به متقاضیان هستم. با فرض اینکه ۳۰ درصد از بنزین وارداتی را با نفتا مخلوط کنیم ( بر اساس استاندارد های موجود سقف اختلاط بنزین با نفتا ۳۰ درصد است، در صورت اختلا ط بیشتر به دلیل افت عدد اکتان بنزین، خودرو قادر به استفاده و احتراق بنزین نیست) باز هم اختلاف فاحشی بین ارقام اعلام شده و ارقام محاسباتی کارشناسان وجود دارد.
وزیر نفت در مصاحبه اخیر خود گفته است که بخشی از طرح خودکفایی در تولید بنزین تا پایان سال جاری عملی می شود، اما مشخص نکرده است منظور او از «بخشی از طرح» چه میزان است. این در حالی است که وزیر نفت چندی پیش در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرده بود که فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون لیتر بنزین در یک فاز، تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید :  واردات کالا به زبان ساده

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخذ کارت بازرگانی تهرانانتقال پول به بانک رسالتانتقال پول به حساب تجارتپی پال امریکاپی پال شیرازتجهیزات شبکه بلدنتجهیزات شبکه سیمیترخيص كالا تركيهترخیص کالا ترکیهتعرفه گمرکی اچگونه حساب پی پال بسازیمحمل بار به ترکیهحمل خرده بار از چینحمل دریایی سیمانحمل زمینیخرید پی پال در ایرانخرید تجهیزات هوشمند سازی مدارسخرید چینی زرین طرح فلورانسدانلود پی پال برای اندرویدرهگیری مرسوله پستیرهگیری مرسوله پستی از طریق کد ملیرهگیری مرسوله کارت سوختستاد ترخیص خودرو گل نبیسکه و صرافی یوسف آبادسهم اتاق بازرگانی از مالیاتصادرات بار هواییصادرات به کشور چینفرستادن پول به روسیهفروش خط تولید صافی بنزینفريت بار به كانادافریت بار به مالزیقوانین گمرکی مالزیكارت بازرگاني چيستکارت بازرگانی شرکتهاکارگو ترکیشکارگو در شنزنگمرك فرودگاه امامگمرک اصفهانگمرک صادراتنمودار بیت کوینهزینه صادرات به چینواردات ابزار برشیواردات بنزواردات خودرو اشخاص حقیقیواردات خودرو کارکردهواردات لوازم جانبی کامپیوتر از چینواردات محصولات ژیلتواردات مصر 2014واردات هدایای تبلیغاتی از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها