[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، «محمدباقر نوبخت» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: سازمان برنامه و بودجه مقرر کرد که بخشی از بدهی های دستگاه های مختلف با هماهنگی آن دستگاه ها از سرجمع اعتبارات پرداخت شود .
وی افزود: اکنون در ردیف‌هایی که برای پرداخت پاداش بازنشستگی دستگاه‌ها تعریف شده، پولی وجود ندارد و پاداش بازنشستگی فرهنگیان و دانشگاهیان وزارت علوم از سر جمع بودجه این ۲ وزارتخانه پرداخت شد،
رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: همواره در پایان سال، تخصیص بودجه دستگاه ها تا ۱۰ درصد افزایش پیدا می کند.
نوبخت پیرامون آموزش و پرورش هم گفت: اقدامی که برای وزارت آموزش و پرورش انجام شد، برای وزارت بهداشت قابل اجرا نبود و نمی توانستیم از همان ردیف هایی که برداشت شده برای دانشگاه های علوم پزشکی نیز برداشت شود.
وی تصریح کرد: تاکنون سه هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های وزارت بهداشت به شکل علی الحساب اختصاص یافته است .
معاون رییس جمهور اضافه کرد: براساس اجازه رهبر معظم انقلاب ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای بدهی دارویی وزارت بهداشت اختصاص یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه این را هم گفت: آیا بدهی های وزارت بهداشت ناشی از تخصیص نیافتن سال گذشته این وزارتخانه است، و در این ارتباط توضیح داد: ابتدای سال آینده برای آنکه طرح سلامت با مشکلی روبرو نشود، منابع تخصیصی از سوی سازمان برنامه و بودجه را با توافق به وزیر بهداشت ارائه می کنیم تا بر اساس آن منابع برنامه ریزی کند.
نوبخت تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه متعهد است تمام منابع وزارت بهداشت را تامین کند و چنانچه یک ریال تاکنون پرداخت نشده باشد، آن را از منابع دیگر تامین خواهیم کرد.
وی افزود: افتتاح بیمارستان ها حاصل همراهی سازمان برنامه و بودجه با تامین اعتبارات است و وزارت بهداشت باید سه هزار میلیارد تومان هزینه های علی الحساب را که متعلق به بخش عمرانی است، بازگرداند.
به گفته رئیس سازمان برنامه وبودجه، دولت هزینه های مختلفی در حوزه آموزش و پرورش، اشتغال، گندمکاران و موارد دیگری دارد، اما با این وجود، تخصیص ها روی میز خزانه است و تمام تعهدات وزارت بهداشت انجام شده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه دولت هزینه های آموزش و اشتغال هم دارد، افزود: کشور دچار دشواری است و باید همه مسائل را رفع و سازمان برنامه و بودجه موظف به برطرف سازی مشکلات است.
پیش از این اعلام شد طی نامه ای رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه های علوم پزشکی ضمن افزایش اعتبار، طی ۲ ماه آینده پرداخت شود.
براساس این نامه، افزایش اعتبار و تخصیص ۱۰۰ درصدی، پرداخت مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه های علوم پزشکی که بر اساس زمان بندی وصول تدریجی درآمدها تنظیم و آغاز شد تا به ترتیب زمان بازنشستگی و در ۲ ماه آینده به طور کامل مطالبات این افراد پرداخت شود.
براساس این گزارش، دستگاه اجرایی موظف است مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان را به ترتیب زمان بازنشستگی پرداخت کند و تخصیص اعتبار موضوع افزایش این ابلاغیه لغایت بهمن ماه به میزان ۱۰۰ درصد تعیین شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست هیات وزیران به خبرنگاران اظهارداشت: ‘ نباید از نظر سیاسی ناراحتی های وزیر را پیگیری کنیم. اینکه مسائل را صرفاً با هزینه کردن حل کنیم هر شخصی می تواند انجام دهد’، همانگونه که مشکل بازنشستگان دیگر ارگان ها رفع شد، مشکل بازنشستگان وزارت بهداشت نیز حل شد و تفاوتی میان دستگاه ها قائل نیستیم.
اقتصام** ۹۱۳۲ ** ۱۵۵۹

بیشتر بخوانید :  واریز سود سهام عدالت سال ۹۶ از امروز

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها