[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه اندازی سرویس برداشت مستقیم از سوی بانک مرکزی گفت: جمع آوری مستقیم وجوه برای فعالان اقتصادی از این طریق فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، محمد آذری جهرمی در هشتمین همایش بانکداری الکترونیکی با بیان اینکه مصوبه دولت در مورد رفع انحصار PSP ها ابلاغ شده است، گفت: بانکداری فیزیکی مبتنی بر شعبات بوده که این شعبه‌ها، هزینه بسیار بالایی دارند، این در حالی است که اگر هزینه شعب کاهش یابد، تسهیلات با نرخ کمتر در اختیار متقاضیان قرار می گیرد؛ پس چالش موجود فیمابین این مساله که نظام بانکی ایران را به سمت الکترونیکی سوق داده و شعب را الکترونیکی کند، چالش احراز هویت است؛ در حالیکه زیرساخت سامانه شاهکار آماده شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امنیت با راه اندازی سامانه شاهکار در نظام بانکی تضمین می شود، چراکه با ترکیبی از شاخصه‌های هویتی و مرکز تبادل اطلاعات دولت الکترونیک، شرایطی را فراهم می آورد که احراز هویت به خوبی صورت گیرد. این در حالی است که بانکداری مجازی در این روش، با تصدیق هویت پیش برده خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی سرویس برداشت مستقیم از سوی بانک مرکزی گفت: جمع آوری مستقیم وجوه برای فعالان اقتصادی از این طریق فراهم می شود. این موضوع درآمدهای ناسالمی را به بخش ارتباطاتی ما از جمله شرکتها «وس» ارایه می کرد، به این معنا که تولیدکنندگان محتوا انحصاری را در اپراتورها به وجود آورده بودند. این در حالی است که وقتی که کسب و کارها خدماتی را ارایه می کنند، به راحتی قابلیت جمع آوری وجوه وجود دارد.

بیشتر بخوانید :  صادرات محصولات گوجه فرنگی تا آخر بهمن آزاد شد

آذری جهرمی گفت: اقتصاد فین تک های ما در یکسال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، به این معنا که بر اساس آمارهای بانک مرکزی از پرداختهای الکترونیکی در حوزه فین تک ها، حکایت از آن دارد که فین تک ها در حال گرفتن سهم بیشتری از حوزه پرداختهای الکترونیکی هستند. البته در فین تک ها جز در فین تک های حوزه پرداخت موفق نبوده ایم. بلکه زمینه های دیگری برای رشد فعالیت آنها وجود دارد که باید موانع را از سر راه آنها برداریم.

وی اظهار داشت: سیاستگذاری ما در کشور برای تسهیل خدمات بانکداری الکترونیکی و رشد کسب و کارهای مبتنی بر خدمات مالی به نظر می رسد که کارنامه موفق و خوبی را به ثبت رسانده که البته دولت تسهیل گر است و کار اصلی را فعالان بخش خصوصی انجام می دهند.

این مقام مسئول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تشکیل کمیته ای برای جلوگیری از فیلتر خبر داد و گفت: برای اولین بار در کشور کمیته آنتی فیلتر تشکیل شده است تا بتوان شکایت ها در حوزه های مختلف را رسیدگی کنیم، امروز با توجه به تسهیلاتی که نظام پرداخت الکترونیکی فراهم کرده است، زیرساخت فعالیت های غیرمجاز نیز همین بستر قرار گرفته است و در هر موضوعی نیز البته معایب و دستاوردهای مثبت وجود دارد، این در حالی است که سایت های شرط بندی نیز بر همین زیرساخت شکل گرفته اند و از جمله البته باید به سیستم فروش فیلترشکن نیز اشاره کرد.

آذری جهرمی گفت: یک موانعی ایجاد می شود تا جلوی فعالیت های ناسالم گرفته شود، اما عملا اتفاقی که رخ می دهد جلوی فعالیت سالم گرفته شده و فعالیت ناسالم نیز راه خود را پیدا می کند، این در حالی است که یکی از راهها بستن فین تک است، در حالیکه کسی که این بستر را فراهم کرده، اطلاعی ندارد که از آن برای چه منظوری استفاده می شود، پس الگوریتم های هوشمند باید کسب و کارها را بیمه کنند تا سره از ناسره تشخیص داده شود.

بیشتر بخوانید :  خدمات دهی بانک رفاه به زائران اربعین حسینی

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها