[ad_1]

شرکت هیوندای موتورز به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد به منظور تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی به احداث و راه اندازی یک کارخانه اختصاصی در اندونزی اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

شرکت خودروسازی هیوندای موتورز نیز در راستای تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی قصد دارد با اختصاص یک سرمایه‌گذاری ۸۸۰ میلیون دلاری به احداث و راه اندازی یک کارخانه اختصاصی در اندونزی بپردازد.

به نظر می‌رسد که شرکت کره‌ای هیوندای موتورز نیز همچون بسیاری دیگر از خودروسازان بزرگ در جهان سعی دارد به منظور کاهش هزینه‌های تمام شده خود به ساخت و راه اندازی کارخانه در خارج از کره جنوبی و چین، نیز بپردازد و در کارخانه خود در اندونزی به ادامه فعالیت‌هایش بپردازد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت هیوندای موتورز که پنجمین شرکت خودروسازی در جهان به شمار می‌رود، تصمیم گرفته است که کارخانه خود در اندونزی را با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو راه اندازی کند.

بیشتر بخوانید :  تعرفه‌های جدید اینترنت مخابرات رونمایی شد / بسته ترکیبی مکالمه و دیتا

با توجه به ذخایر غنی فلز نیکل در اندونزی، در کارخانه مذکور همچنین قرار است باتری‌های لیتیوم یونی مورد نیاز خودروهای برقی و الکتریکی هیوندای موتورز نیز تولید شود تا این شرکت بتواند خود را از وابستگی به سایر شرکت‌های تولیدکننده و تامین کننده باتری‌های مورد کاربرد در خودروهای برقی و الکتریکی برهاند.

ماه گذشته بود که این خودروساز اعلام کرده بود که می‌خواهد فعالیت‌هایش را در منطقه جنوب شرق آسیا گسترش دهد و به نظر می‌رسد که این نیز یکی از برنامه‌های بلندمدت هیوندای موتورز در راستای توسعه وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود.

وزارت صنعت اندونزی همچنین در این خصوص با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرده است که بالغ بر ۵۳ درصد از خودروهای تولید شده در کارخانه اندونزیایی هیوندای موتورز به خارج از این کشور بخصوص منطقه جنوب شرق آسیا و استرالیا صادر و فروخته خواهند شد و باقی آن حدود ۴۷ درصد خودروهای برقی تولیدی نیز در بازارهای داخلی این کشور به فروش می‌رسد.

سال گذشته بود که خودروهای برقی از حالت غیرقابل استفاده‌ای که در نمایشگاه‌های علم و فناوری خارج شد و به بازارهای جهانی فروش خودرو راه پیدا کرد به گونه‌ای که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو، پیش‌بینی کرده بودند که سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، سال شکوفایی خودروهای برقی و الکتریکی است.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

بیشتر بخوانید :  اتهام به مسئولان بانک مرکزی؛ بازی جدید رسانه‌های بیگانه

براساس تحقیقات صورت گرفته، تاکنون سهم خودروهای برقی و الکتریکی تنها ۱.۵ درصد از فروش تمام خودروهایی است که در کشور آمریکا به فروش رسیده است. البته موارد و نکات مهمی برای خودروهای برقی و الکتریکی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد بعنوان مثال، مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ، قیمت تمام شده برای مصرف کننده و در دسترس بودن امکانات و خدمات مورد نیاز نظیر ایستگاه‌های شارژ خودرو باید با همکاری شرکت های خودروسازی، تکنولوژی و دولت ها ساخته شود.

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها