احتمال لغو ممنوعیت ثبت سفارش واردات برنج/ میوه شب عید تامین است

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، علی اکبر مهرفرد در جمع خبرنگاران درباره ممنوعیت ثبت سفارش برنج خارجی و تاثیر آن بر افزایش قیمت، افزود: ما نگفته ایم واردات برنج خارجی یا هندی ممنوع است بلکه با توجه به اینکه برنج به اندازه کافی تولید و وارد شده، ثبت سفارش واردات را موقتا متوقف کرده ایم و در حال بررسی شرایط هستیم.

وی ادامه داد: ممکن است زمانی که جواب مطالعاتمان را گرفتیم دوباره ثبت سفارش انجام شود.

مهرفرد بیان کرد: البته نظام توزیع در مسئولیت اصناف و تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت است و باید با همکاری این وزارتخانه مشکل را حل کنیم.

نیازی به واردات میوه برای تنظیم بازار شب عید نیست

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی ایام نوروز، اظهار کرد: تولید میوه به اندازه کافی در کشور انجام می شود و با توجه به اینکه در سالهای گذشته مشکلی در این زمینه نداشتیم به نظر می رسد امسال نیز با مشکلی روبه رو نخواهیم شد.

مهرفرد بیان کرد: اما نباید فراموش کرد که کشاورزی بستگی مستقیم به اقلیم و طبیعت دارد و یک سرما، تگرگ و بارندگی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند و باید ببینیم چه اتفاقی در طبیعیت رخ می دهد.

وی در پاسخ به پرسشی  مبنی بر اینکه با وجود ممنوعیت واردات گندم چگونه این کالا وارد گمرکات شده است؟ گفت : واردات گندم خوراکی از سال ۹۴ به کشور ممنوع شده است، در سال قبل از آن ارز آزاد واردات گندم دوروم که خاص ماکارونی و پاستا است آزاد بود اما تقریبا اوایل سال ۹۶ واردات گندم دوروم نیز ممنوع شد.

وی افزود: تعدادی از تجار در سالهای ۹۱ و ۹۲ از کشور ارز واردات گندم گرفتند اما این کار را انجام ندادند، هم اکنون برخی از این تجار فشار می آورند که  واردات گندم داشته باشند که موافقت نکردیم.

مهر فرد اضافه کرد: تجاری که در سال ۹۲ از کشور ارز گرفتند، مهلت ثبت سفارش شش ماهه داشتند که شش ماه نیز قابل تمدید بود، بنابراین باید شش ماهه یا یکساله وارد می کردند اما این افراد با وجود گرفتن ارز، گندم وارد نکردند و امروز بسیاری از آنان مدعی هستند که وزارت جهاد کشاورزی عمل غیرقانونی انجام داده است اما ما با قاطعیت آن را رد می کنیم.                                            

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در این میان  ورود موقت گندم آزاد است، افزود: ما موافقیم که گندم به قیمت بین المللی وارد، در کارخانه آرد فرآوری و بعد صادر شود.

مهرفرد یادآور شد: ورود موقت گندم جهت صادرات آزاد و ورود قطعی گندم دوروم و خوراکی ممنوع است.                                 

 معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تدابیر این وزارتخانه برای کاهش قیمت تمام شده تولیداتی مانند مرغ و تخم مرغ، اظهار داشت: از واردکنندگان نهاده های دامی خواسته شده محصولات خود را با نرخ مناسب عرضه کنند، البته رشد نرخ ارز  و همچنین افزایش قیمت جهانی برخی کالا یکی از دلایل افزایش قیمت نهاده ها بوده که خارج از قدرت ما است.

وی اضافه کرد: اقدام دیگر ما این بوده است که با مسئولان بانک مرکزی صحبت کردیم که بدون محدودیت به نهاده های دامی ارز تخصیص داده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سازمان حمایت نیز به این مساله ورود پیدا کرده و از واردکنندگان خواسته با قیمت های مناسب که درصد معقولی نیز سود می کنند، نهاده های خود  را عرضه کنند، گفت: همچنین ما به شرکت پشتیبانی امور دام ابلاغ کرده ایم به هر میزان که لازم است به تشکل های تولیدکننده و بدون دخالت  واسطه ها نهاده عرضه کند.

مهرفرد در پایان ابراز امیدواری کرد اقدامت انجام شده در کاهش قیمت تولیدات دامی اثر بخش باشد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x