[ad_1]

به گزارش شنبه شب روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ این در حالیست که اتحادیه اروپا برای نهایی و تکمیل کردن این طرح به منظور اجرا در همه ۲۸ کشور عضو تلاش می کند.
فرانسه در ادامه تلاش برای اجرای طرح تازه معروف به مالیات گافا، قصد دارد از اول ژانویه اجرای آن را برای اطمینان یافتن از پرداخت سهم عادلانه مالیات بر درآمد فعالیت های بازرگانی غول های بزرگ بین المللی در قاره اروپا، آغاز کند.
کورتز گفت: دریافت مالیات متناسب از این غول های عظیم اینترنتی فعال در اروپا، عادلانه است، بنابراین افزون در سطح اتحادیه اروپا، ما نیز در سطح ملی اقدام و در اتریش از آنها مالیات دیجیتال دریافت خواهیم کرد.
به گفته کورتز، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت کلی و اصولی با لزوم دریافت چنین مالیاتی موافق هستند.
صدراعظم اتریش افزود:هارتویگ لوئگر وزیر دارایی این کشور جزئیات این طرح و اجرای آن را مشخص و چارچوب اساسی آن را در آغاز ژانویه (۲۰۱۹) اعلان خواهد کرد.
دریافت این مالیات به عنوان بخشی از اصلاحات مالیاتی دولت اتریش از سال ۲۰۲۰ آغاز و به اجرا گذاشته خواهد شد.
کورتز گفت:هدف مشخص این طرح،دریافت مالیات از شرکت های ایجاد کننده سودهای عظیم اینترنتی و آنلاین مانند فیسبوک و آمازون است که به سختی مالیات بر درآمد و سود خود را پرداخت می کنند.
برونون لومر وزیر دارایی فرانسه در ماه جاری (دسامبر ۲۰۱۸) اعلام کرد که کشورش افزون بر دریافت مالیات بر فروش مستقیم از این شرکت ها، آنها را ملزم به پرداخت بخشی از درآمدهای ناشی از تبلیغات، تارنماها و فروش دوباره داده های خصوصی خواهد کرد.
از آنجا که قوانین اتحادیه اروپا، شرکت های عظیم فناوری آمریکایی ماند گوگل و فیسبوک را در گزینش کشور عضو این نهاد برای ارائه اظهارنامه مالیات بردرآمد آزاد و مختار گذاشته است، این شرکت ها، کشورهای با نرخ مالیاتی اندک مانند ایرلند، هلند و لوکزامبورگ را انتخاب می کنند.
به گفته مارگارت وستگر کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا، این شرکت ها به صورت میانگین در مقایسه با ۲۳ درصد شرکت های دیگر، تنها ۹ درصد از درآمدهایشان را به صورت مالیات پرداخت می کنند.
با اینکه نرخ پائین مالیات بر شرکت ها، موجب نارضایتی رای دهندگان در بسیاری از کشورهای اروپایی شده است، اما هنوز برای پیگیری و حل و فصل این مساله در میان اعضای اتحادیه اروپا اختلاف نظر وجود دارد.
شبد**اروپام**۱۴۸۶**

بیشتر بخوانید :  سیتروئن C۳ تا اواخر امسال عرضه می‌شود

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها