[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، «جان کلارک» روز دوشنبه در همایش مشترک توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا در تهران افزود: آمادگی واردات محصولات کشاورزی از ایران به ویژه ماهی قزل‌آ‌لا، ‌کشمش، بره و گوشت گوسفندی را در صورت داشتن استانداردهای لازم داریم.
وی با بیان اینکه ایران و اتحادیه اروپا با چالش مشترکی در بخش تغییر اقلیم و پیری بهره برداران بخش کشاورزی مواجه هستند، تصریح کرد: ایران و اتحادیه اروپا هر دو تاریخچه غنی در بخش کشاورزی دارند بنابراین با توجه به شرایط فعلی اقلیمی نیاز است که به یکدیگر کمک کنیم.
به گفته وی، سال گذشته اقدام هایی برای واردات ماهی قزل‌آلا و کشمش از ایران داشتیم که امیدواریم بتوانیم با امضای توافق های لازم، صادرات این محصولات را به اروپا داشته باشیم.
وی گسترش همکاری های تجاری در بخش کشاورزی و غذایی را پر اهمیت دانست و اظهار داشت: اتحادیه اروپا به دنبال واردات بره و گوشت گوسفندی ارگانیک و گیاهان دارویی از ایران است بنابراین در صورتی که بخواهیم در این زمینه واردات داشته باشیم، باید ایران استانداردهای مدنظر این اتحادیه را رعایت کند.
مدیرکل روابط بین الملل کشاورزی اتحادیه اروپا اضافه کرد: البته ایران می تواند بخشی از گوشت گوسفندی و گوساله مورد نیاز خود را از این اتحادیه نیز تامین کند که عاری از آنتی بیوتیک است.
وی براین باور است که محصولات کشاورزی و موادغذایی اتحادیه اروپا دارای بالاترین استانداردهای لازم است و نیاز به بررسی ندارد.
به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، همایش مشترک توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا روزهای ٢٨ و ٢٩ آبان ماه در تهران برپاست.
آشنایی متقابل با استانداردها و ضوابط ایمنی و کیفی محصولات غذایی و کشاورزی، افزایش آگاهی طرفین نسبت به ساز و کارهای تولید محصولات غذایی و کشاورزی و رایزنی درخصوص رفع موانع تجارت دو جانبه محصولات غذایی و کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا از اهداف این همایش دو روزه است.
در این همایش با حضور نمایندگان کشاورزی عضو اتحادیه اروپا و ایران، ظرفیت‌های کشاورزی دو طرف بررسی خواهد شد تا منجر به توافق هایی در زمینه رعایت استانداردها و مبادلات تجاری شود.
اقتصام**۹۱۸۶*۲۰۲۵

بیشتر بخوانید :  سهم ۶۱ درصدی کالاهای واسطه‌ای از سبد واردات

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها