[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد کاظمی افزود: متاسفانه قاچاق کالا به دلیل گستردگی مرزها به سختی کنترل می شود و به رغم تلاش دستگاه های اجرایی در این زمینه، موفقیت چندانی نداشته ایم و به نظر می رسد، دست های پنهانی نیز از آن حمایت می کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در مبارزه با قاچاق کالا در مرزهای ورودی کشور، اظهار کرد: همان طور که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم به این مساله تاکید کرده اند، عمده کالاهای قاچاق از طریق مدرک سازی و تخلفات در گمرک انجام می شود.

کاظمی افزود: در یکسال اخیر با نصب دستگاه های کنترل کالا، کارهای خوبی در گمرکات کشور برای مبارزه با قاچاق کالا انجام شده، ولی جا برای کار بیشتر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی در بحث حمایت از کالای ایرانی، قاچاق کالا از مرزهای کشور است، افزود: متاسفانه طبق آمارها حدود ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق از مرزها و مبادی ورودی، وارد کشور می شود که باید جلوی آن را گرفت تا اقتصاد کشور رونق بگیرد.

*ساماندهی کولبران

کاظمی با اشاره به وضعیت کولبران در مرزها نیز گفت: ما شاهد هستیم که توسط برخی کولبران کالاهای غیرمجاز و حتی سلاح وارد کشور می شود و دولت باید پایگاهی برای کنترل کالاهای وارداتی توسط این افراد در مرزها ایجاد کند.

وی یکی از اهرم ها برای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی را مبارزه بی امان با قاچاق کالا ذکر کرد و افزود: یکی از دستگاههایی که در این زمینه نسبتا موفق عمل کرده، سازمان تعزیرات کشور است.

بیشتر بخوانید :  نفت ارزان‌تر شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها