[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبه نقل از ایرنا، طرح نظارت تعزیرات حکومتی بر آژانس های هواپیمایی در آستانه اربعین حسینی، امروز شنبه با حضور رئیس گشت مشترک تعزیرات، قاضی شعبه ۴١ تعزیرات، رئیس شکایات سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده سازمان صنعت، معدن، تجارت، نماینده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

بر اساس شکایت یک شهروند، بلیت یک طرفه برگشت از نجف اشرف توسط این آژانس هواپیمایی، به مبلغ ٢ میلیون و ١٠٠ هزار تومان فروخته شده است؛ در حالی که طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت واقعی این بلیت یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان است.

پیام اخوان رئیس شکایات سازمان هواپیمایی کشوری، در مراجعه گشت تعزیرات به دفتر این آژانس هواپیمایی اعلام کرد: این آژانس هواپیمایی مجوز فروش برای بلیت در ایام اربعین را از سوی سازمان هواپیمایی کشوری دریافت نکرده است.

اخوان اظهار داشت: ١٨ آژانس و دفتر فروش حق فروش بلیت تهران – نجف و برعکس را دارند که فهرست این آژانس ها در سایت سازمان هواپیمایی به نشانی www.cao.ir موجود است.

رئیس شکایات سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: شهروندان برای سنجش اعتبار بلیت خریداری شده، می توانند به سایت انجمن شرکت های هواپیمایی، بخش اعتبارسنجی بلیت هواپیما به نشانی www.aria.ir مراجعه کنند. همچنین می توانند در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفن ۶۶٠٧٨٧١۴ تماس بگیرند.

رئیس شکایات سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در این مورد خاص، شاکی به سازمان هواپیمایی مراجعه کرده و بعد از رسیدگی، رضایت مسافر جلب شده اما اکنون موضوع تخلف عمومی مطرح است که در نظام فروش بلیت و بازار اختلال ایجاد می کند.

اخوان اضافه کرد: شرکت متخلف به دلیل فروش غیرمجاز و تخطی از آیین نامه سازمان هواپیمایی، سه ماه تعلیق می شود و این حکم بعد از تشکیل کمیته و بررسی های لازم طی چند روز آینده قابلیت اجرا دارد.

همچنین امید شهرآبادی، قاضی و رئیس شعبه ۴١ تعزیرات حکومتی اظهار داشت: این آژانس هواپیمایی ٢ تخلف محرز شده دارد؛ یکی اینکه مجوز فروش بلیت ایام اربعین را ندارد و دوم اینکه بلیت را به دو برابر قیمت واقعی فروخته است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی بازرسان سازمان صنعت، معدن، تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تخلف گران‌فروشی محرز است و این آژانس تا پنج برابر ارزش تخلف جریمه می شود.

شهرآبادی در پاسخ به مدیر فروش این آژانس هواپیمایی مبنی‌ بر اینکه قیمت واقعی را نمی دانستند، گفت: شما مجوز فروش نداشتید و در نظام حقوقی، جهل به قانون رافع مسئولیت نیست و نمی تواند در دفاعیات خود بگویید نمی دانستم.

در پایان این بازرسی، گزارش تخلف از سوی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام و پرونده برای بررسی و صدور رای به تعزیرات تحویل شد.

بیشتر بخوانید :  سرمایه گذاری یک شرکت دانمارکی در استان لرستان

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها