[ad_1]

پایگاه خبری اقتصادی تراز: هر ساله با ورود به فصل تابستان، مشکلات مصرف برق در کشور جدی می شود؛ تابستان امسال نیز هشدارهای وزارت نیرو برای قطع برق جدی است، تا جایی که معاون توانیر نسبت به قطع برق ۱۰ درصد از مشترکان در صورت تداوم وضعیت کنونی خبر داده است.

مقایسه آماری میزان برق مصرفی کشور با سال ۹۵ نشان می دهد مصرف برق در مردادماه امسال حدود ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.  قابل ذکر است در مردادماه سال گذشته یپک مصرف برق ۴۷۰۵۳ مگاوات بوده که امسال به ۵۵۰۸۰ مگاوات (آماره لحظه ای روز هفتم مردادماه) رسیده است. (اینجا +)


اخبار اقتصادی

جدول آمار لحظه ای میزان مصرف و دخیره برق کشور در هفتم مردادماه

بخش خانگی و صنعت دارای بیشترین مصرف کننده برق کشور
در اغلب کشورهای صنعتی جهان، بخش صنعت بیشترین مصرف انرژی برق را دارد این وضعیت تا حدودی در ایران نیز برقرار است.  البته میزان مصرف بخش خانگی در قبل از هدفمندی یارانه ها بیش از بخش صنعت بوده که با گران شدن انرژی، این مقدار کمی کاهش یافته که در حال حاضر از ۳۵ میلیون مشترک برق در کشور، ۲۸ میلیون اشتراک مربوط به بخش خانگی (با حدود ۳۳ درصد برق مصرفی) است.  همچیین میزان مصرف بخش صنعت نیز در سال ۹۶ حدود  ۳۴ درصد بوده است.

نکته قابل تامل این است که حدود ۵۰ درصد برق تولیدی کشور در موارد غیرمولد همچون بخش خانگی، بخش عمومی، روشنایی معابر و بخش های نامشخص مصرف می شود و بخش تولید(کشاورزی و صنعت) ۵۰ درصد برق کشور را مصرف می کند.

بیشتر بخوانید :  واردات مواد شوینده بسیار کم است/ بازار متعادل است

سایت اقتصادی

رتبه جهانی ایران در مصرف برق
در سال گذشته (۲۰۱۶میلادی) میزان مصرف برق کشور در حدود ۲۵۰ میلیارد کیلووات ساعت بوده که این میزان مصرف برق، ایران را در رتبه ۱۵ جهان قرار می دهد. البته این درحالی است که کشورهای پرمصرف انرژی برق -به جز عربستان سعودی- همگی در بالاترین سطح تولیدات صنعتی قرار دارند. برخلاف ایران که بخش خانگی، بخش بزرگی از مصرف برق را به خود اختصاص داده، در این کشورها بیشترین مصرف برق در همین بخش صنعت مصرف می شود.

ایران در ردیف ۱۵ کشور پرمصرف برق در جهان در سال ۲۰۱۶
خبر اقتصادی
ماخذ: سازمان جهانی انرژی (
اینجا +) و (اینجا +)

ذخیره ناچیز برق در ایران
در سطح جهان سالانه ۲۱۰۰۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق تولید می شود که از این مقدار، حدود ۹۲ درصد به مصرف می رسد. این میزان در واقع استاندارد تعریف نشده ای است که اغلب کشورهای جهان از آن تبعیت می کنند. به عبارتی مصرف بیش از ۹۲ درصد، احتمال قطع ناگهانی برق را بسیار افزایش می دهد،
با این حال براساس آمار لحظه ای هفتم مردادماه وزارت نیرو (اینجا+) میزان مصرف انرژی برق در ایران بیش از ۹۷ درصد و میزان ذخیره انرژی برق در نیروگاه ها فقط ۲.۵۸ درصد است که این مورد ضرورت کاهش مصرف برق بویژه در بخش های خانگی را بیش از پیش می طلبد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی در اصفهاناتاق بازرگانی و صنایع تهرانبانک صادرات 1066بانک صادرات 616پست expressتجهیزات شبکه توزیع برقتجهیزات شبکه کامپیوتریترخیص کار میرجاوهترخیص کاری چیستچگونه کارت بازرگانی را تمدید کنیمحمل بار هوایی به کیشحمل بار و اثاثیه کرجحمل و نقل بین المللی تهران فاصلهحمل و نقل زنجیرهخدمات بار هوایی اصفهانخرید ابزار رباتیکخرید ابزار قفل باز کنخرید از Amazon و Ebayخرید از کارخانه چینی زرینخرید اینترنتیخرید اینترنتی تجهیزات 206خرید اینترنتی فیلم محمد رسول اللهخرید تجهیزات حرفه ای عکاسیخرید تجهیزات شبکه های کامپیوتریخرید دلار توسط بانکخرید قطعات از چینخرید مکمل از خارج کشورخرید مکمل از سایت های خارجیروش واردات کالا از چینسامانه ی کارت بازرگانی هوشمندسکه و صرافی یوسف آبادشرایط واردات کالا از چینشرکت حمل بار جاده ایصادرات فرش به ترکیهصادرات کالا به عراقصدور کارت بازرگانی گیلانصرافي صفيرفروش خط تولید شیرآلاتقوانین گمرکی بین المللیقوانین گمرکی چینکارت بازرگانی وامکسب بیت کوین با نرم افزارنرخ حواله دلار روزنمایشگاه حمل و نقل ریلی 93هدیه وبمانیهزینه پستهای بین المللیهمایش حمل و نقل هواییواردات افغانستانواردات خ.دروواردات گندم از آمریکا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها