[ad_1]

آمارهای تجارت خارجی بعد از چهار ماه وقفه، از محرمانگی خارج و توسط گمرک ایران منتشر شد؛ بر این اساس کشور چین با ۳.۵ میلیارد دلار همچنان بزرگترین صادرکننده کالا به ایران است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین بعد از چهار ماه وقفه آمارهای تجارت خارجی کشور از محرمانگی خارج و توسط گمرک ایران منتشر شد. در ماه‌های اخیر بعد از کاهش میزان تجارت غیر نفتی و به تبع منفی شدن بیش از دو میلیارد دلاری تراز تجارت خارجی آمارهای تجارت خارجی حبس شده بود.

در این بین در چهار ماه گذشته کشورهای چین، امارات، کره، ترکیه و هند بزرگترین صادرکننده های کالا به ایران بوده اند و در این مدت ۱۱ میلیون تن کالا به ارزش ۱۵.۸ میلیارد دلار به کشور وارد شده است.

بر این اساس کشور چین با ۱.۳ میلیون تن به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار همچنان بزرگترین واردکننده کالا به کشور است. سهم وزن واردات از چین ۱۱.۵ درصد و سهم ارزش این واردات ۲۲ درصد است.

بر اساس رویه جدید انتشار آمار از سوی گمرک ستون های مقایسه ای شاخص‌ها با سال گذشته حذف شده است و به این ترتیب امکان اظهار نظر در خصوص تغییرات روند تجاری هریک از کشورها وجود ندارد.

نکته حائز اهمیت اینکه در جدول عملکرد چهار ماهه واردات به ایران کشور پاکستان با ۱۸۱ میلیون دلار در رتبه پانزدهم کشورهای مهم وارد کننده کالا به ایران قرار گرفته است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاارسال پول از فرانسه به ایرانارسال پول به خارجبانک صادرات 1480بیت کوین رجانیوزپست اکسپرس چیستپست اکسپرسیونیسمپست سریع السیر بین المللیتجهیزات شبکه برندرکسترخيص كالا از گمركترخیص کار در گمرک تهرانترخیص کار گمرک ترکیهترخیص کار گمرک مشهدچالش های صنعت حمل و نقل هوایی ایرانحسابداری حمل و نقلحمل و نقل بین المللی در تهرانحمل و نقل دریایی کیشحمل و نقل هوایی در جهانخدمات بار هوایی تینخدمات بار هوایی کیهان کالاخريد در چينخرید اینترنتی پوشاک مردانهخرید اینترنتی ذکر شمارخرید تجهیزات راناخرید تجهیزات سفرخرید چینی و بلورخرید خط تولید پنیر پیتزاخرید دلار بیت کوینخرید سربازی خارج کشورخرید مستقیم از خارجراهنمای خرید از سایت Ebayسایت آمازون موبایلشرکتهای واردات کالا از چینصادرات 4334صادرات گوجه فرنگی به روسیهصرافی چهارراه استانبولصرافی لاریصرافی یفروش خط تولید غذای ماهیکارگو ماهان مالزیگمرک تهران کجاستماده 7 گمرکمسترکارت و ویزاکارتهزینه ترخیص پوشاک از گمرکواردات تجهیزات آزمایشگاهیواردات دارو از آمریکاواردات ژرمن شپردواردات کامپیوتر از دبیواردات گندم از امريكاواردات لپ تاپ از چینیورو حواله ای

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها