[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، «محمد جواد ظریف» چهارشنبه شب در جمع سران عشائر کربلا و بابل در محل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا، گفت: از پنج سال پیش پیشنهاد لغو متقابل و کامل روادید میان دو کشور را ارائه کرده ایم اما طرف عراقی هنوز با آن موافقت نکرده است.
وی گفت: بتازگی نیز پیشنهاد کرده ایم که دست کم روادید بازرگانان لغو شود، این پیشنهاد را به دولت عراق داده ایم و درصورت موافقت، می توانیم آن را در جریان سفر اسفندماه دکتر روحانی به بغداد امضا کنیم.
ظریف اظهار داشت: ما کاملا برای لغو روادید آمادگی داریم اما این امر به صورت یکطرفه امکان پذیر نیست و باید متقابل باشد.
وزیر امور خارجه افزود: پیوند دو ملت ایران و عراق عمق تاریخی و فرهنگی دارد که در راس آن حب امام حسین (ع) و اربعین است. خون جوانان ما در مبارزه با داعش به هم آمیخته شده است و هیچ قدرتی نمی تواند این دو ملت را از یکدیگر جدا کند بشرط آنکه این حقیقت را باور داشته باشیم.
ظریف گفت: حب امام حسین (ع) و اربعین مرا به اینجا آورده است. از همینجا هم اعلام می کنم جمهوری اسلامی ایران هیچ سقف و محدودیتی برای توسعه روابط خود با کشور دوست و برادرش عراق قائل نیست.
وی افزود: دولت عراق تمایل و اداره سیاسی در این جهت دارد اما در برخی موارد موانعی وجود دارد که با خواست مردم عراق بر طرف خواهد شد.
ظریف اضافه کرد: آماده ایم نیازهای عراق را در زمینه های فنی مهندسی، گاز و برق بطور کامل تامین کنیم.
وزیر امور خارجه همچنین بر ضرورت همکاری ایران و عراق در مبارزه با ریشه های تروریسم تفکیری بویژه در دو بخش افکار افراطی و فقر تاکید کرد.
محمد جواد ظریف پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایش بزرگ اقتصادی ایران و استان های جنوب و مرکز عراق که در شهر کربلا برگزار شد، شرکت کرد.
در این همایش علاوه بر مسوولان محلی و تعدادی از نمایندگان پارلمان، دهها تن از فعالان اقتصادی و صنعت گران و سرمایه داران از استان های کربلا، نجف، بابل، میسان، واسط، سماوه و دیوانیه به همراه فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران شرکت کرده بودند.
ظریف بعد از همایش به زیارت حرم های امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) مشرف شد و سپس از روند بازسازی عتبه حسینیه بازدید به عمل آورد.
وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه وارد بغداد شد و ضمن دیدار و رایزنی با مقامات عالی عراقی از جمله همتای عراقی اش در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق در بغداد شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.
ظریف دیروز سه شنبه نیز به اربیل و سلیمانیه سفر کرد و با مسوولان اقلیم کردستان عراق دیدار و رایزنی و در همایش بزرگ همکاری اقتصادی ایران و کردستان عراق شرکت کرد.
وزیر امور خارجه ایران قرار است فردا پنجشنبه بعد از مشرف شدن به زیارت حرم مطهر امیرمومنان علی (ع) و شرکت در همایش اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی استان نجف، خاک عراق را ترک کند.
خاورم*۲**۳۵۳*۳۸۰*

بیشتر بخوانید :  جزئیات تازه از فساد و قاچاق 1128 کانتینر کالا

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها