[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین، مجتبی خسروتاج در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان گفت:دولت بجز نفت در صادرات سهمی ندارد و ما رصد می کنیم ودر موضوع صادرات نقش سیاستگذار و حمایتی داریم

وی گفت:اقتصاد و صادرات متکی بر بازار رقابتی است و باید با ایجاد رقابت و نوع کالای صادراتی و تکنولوژی با پویایی در این زمینه پیش برویم تا بتوانیم در بازارهای منطقه و جهان سهم بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: برنامه هایی در حوزه مبادلات تجاری تدوین کرده ایم که در بلند مدت تجارت ما در کشورهای مختلف شکننده نباشد و حتی در برخی از کشورها بنگاههای تولیدی ایران در حال فعالیت تولیدی می باشند .

قایم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در امور تجارت گفت: برای توسعه روابط با کشورهای افغانستان ،پاکستان و عمان سیستان و بلوچستان نقش کلیدی دارد و بر همین اساس به سمت تشکیل میزهای تخصصی کالایی پیش رفته ایم که از مزیت های هر منطقه برای صادرات استفاده کنیم و میزهای کالایی در چشم انداز توسعه صادرات تعریف شده و هم اکنون میزهای کالایی مختلف از جمله میز کالایی ترانزیت،خرما و … را در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی کرده ایم.

وی تصریح کرد : در زمینه تعرفه های ترجیحی و تجارت آزاد برنامه ریزی صورت پذیرفته و جزو فعالیتهای ما می باشد و با برخی از کشورها بویژه افغانستان،پاکستان و عمان که با سیستان و بلوچستان بصورت زمینی و دریایی هم مرز می باشند آمادگی اجرای آن را داریم.

خسروتاج گفت: در زمینه حمایت از صادرکنندگان استان سیستان و بلوچستان جهت حضور در نمایشگاههای بین المللی ،پذیرش و اعزام هیات های تجاری،راه اندازی خطوط کشتیرانی و توسعه ترانزیت و استفاده از بندر شهید بهشتی آمادگی کامل داریم.

بیشتر بخوانید :  ممنوعیت واردات برنج از اول شهریور ماه/چه کسی گفته کارخانه‌های روغن تعطیل شده‌اند؟

وی در ادامه افزود: صادر کنندگان در صورتی که در گذشته تسهیلات بالای ۱۸ درصد دریافت نموده اند از طریق یارانه مابه التفاوت به آنها پرداخت خواهد شد.

قایم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در پایان ضمن اشاره به صادرات محصولات ساختمانی از جمله سیمان گفت:با توجه به اینکه هزینه حمل و نقل در قیمت صادراتی این محصولات بسیار تاثیر گذار است ،در سال گذشته به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یارانه پرداخت نموده ایم و این موضوع جزو سیاست های ما به شمار میرود و با توجه به اینکه سیمان از جمله محصولات مهم صادراتی سیستان و بلوچستان به شمار میرود در این زمینه آماده همکاری هستیم.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: میزان خروجی کالا از مرزهای سیستان و بلوچستان با احتساب ترانزیت کالا،کالاهای صادراتی از استان و کالاهای احراز شده از سایر گمرکات و خروجی از مرزهای استان به ۳ میلیارد دلار رسیده است.

نادر میرشکار گفت: بر اساس هدفگذاری،باید در سال ۹۵ میزان صادرات از استان ۴۴۰ میلیون دلار می بود که به ۴۸۳ میلیون دلار رسید .

وی گفت: تراز تجاری استان در سال ۹۵ نیز مثبت بوده و میزان صادرات ما نسبت به واردات بیشتر بوده است.

توسعه تجارت و روابط اقتصادی باکشورهای همسایه نیازمند بازنگری جدی است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به همسایگی ۱۵ کشور با جمهوری اسلامی ایران روابط اقتصادی و ارتباطات تجاری با این کشورهای همسایه نیازمند یک بازنگری جدی است.

علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در دومین نشست کارگروه استان های مرزی کشور در زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده نیازهای ملی از کشورهای همسایه قابل تامین است می توان از این ظرفیت به بهترین نحو برای افزایش ارتباطات اقتصادی و اجتماعی بهره گرفت.

بیشتر بخوانید :  برای تمدید مهلت تولید پراید لابی نمی‌کنیم

وی تاکید کرد: سیاست هایی که مانع ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه می شود باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی افزود: تامین نیازهای کشور تنها در روزهای سخت از طریق کشورهای همسایه نباید صورت گیرد بلکه همواره می توان از این ظرفیت بالقوه بهره گرفت تا با کمترین هزینه بیشترین استفاده را برد.

وی تصریح کرد: برای مبارزه با قاچاق برخورد انتظامی به هیچ وجه جواب نمی دهد بلکه باید فرصت مرز را برای مرزنشینان به خوبی معنادار کرد.

هاشمی با بیان اینکه در مرز باید حاکمیت دولت سایه سنگین بیاندازد گفت: از آنجایی که مسئولیت اقتصاد با دولت است حاکمیت اقتصادی دولت باید در مرز سایه سنگین داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگرش بخشی در سیاست مرزی خطاست افزود: نگرش ملی باید تضمین کننده منافع همه جانبه ملی باشد نه صرفا اقتصادی و این معرفت باید ارتقا پیدا کند تا کمتر شاهد کوله بری و تحقیر جامعه انسانی و خسارت زایی برای کشور باشیم.

وی افزود: از آنجایی که متاسفانه رایزن بازرگانی ایران و افغانستان حتی یک نشست برای افزایش ارتباطات ۲ کشور برگزار نکرده بود ما با برقراری و افزایش ارتباطات با این کشور همسایه زمینه مراودات بیشتر را فراهم کردیم و اینک ضروری است این مهم مورد بازنگری قرار گیرد زیرا رایزن بازرگانی باید پل ارتباطی قوی بین ۲ کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای بندر چابهار برای ارتباطات دریایی با کشورهای همسایه گفت: ظرفیت های بالای منطقه ایجاب می کند که با بازنگری در سیاست ها، قسمت قابل توجه ای از صادرات ملی را به سمت این بندر سوق دهیم.

بیشتر بخوانید :  توصیه‌های پنج روزه هواشناسی کشاورزی

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به ظرفیت های بالای این استان در بازارچه های مرزی و فرودگاهها برای افزایش ارتباطات با کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: ضروری است این استان پایلوت کشوری فصل نو و نگاه نو به مرز در جهت تحقق اهداف ملی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های بالای سیستان و بلوچستان و برخورداری از پنج فرودگاه، قابل قبول نیست که با کشورهای همسایه پرواز مستقیم نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در مرز باید ابتدا رویکرد کاملا مردمی باشد گفت: تجارت آزاد و معافیت ها در بازارچه ها می تواند کمک قابل توجهی به افزایش مبادلات مرزی و جلوگیری از قاچاق باشد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش حمل صحیح باراتاق بازرگانی ایران پرتغالاتاق بازرگانی عراق در تهرانارسال پول به دبیاسکرین شات کامپیوترانتقال پول به بانک سامانانتقال پول به مستر کارتانواع روشهای پست بین المللیپستی بین المللی فدکستجهیزات شبکه 3comترخیص از گمرکترخیص کار بندر امامترخیص کالا با پتهترخیصکار مرز خسرویتسمه حمل بار 5 تنحد ترخص چند کیلومتر استحمل بار از چینحمل بار با یخچالحمل بار ساقدوشحمل و نقل داخلیحمل و نقل زمینی به اروپاحمل و نقل عمومی در نیویورکحمل و نقل هواییحمل و نقل هوایی سیطرهحمل و نقل هوایی هماورخدمات کارگوخريد از ebay و تحويل درب منزلخرید از Ebay برای ایرانخرید از خارج تحویل در ایرانخرید اینترنتی 250 فیلم برتر دنیاخرید اینترنتی بلیط اتوبوسخرید اینترنتی کخرید سوغاتی از المانرهگیری مرسولات دی اچ الشرکت های حمل و نقل هواییصادرات به چينصادرات قیرصرافی فردوسیصنعت حمل و نقل هوایی ایرانغولهای واردات خودروقوانين گمركي واردات خودروقوانین گمرکی صادرات و وارداتکارگو ترکیهکارگوناگونکسب درآمد از بیت کوینهر بیت کوین چند تومانهزینه فریت بارواردات امریکا از چینواردات مزدا 3 مدل 2014واردات نفت آمریکا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها