[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: یک کشتی ترک به سمت اولین نقطه حفاری مورد نظر خود برای اکتشاف نفت و گاز طبیعی در مدیترانه شرقی روانه شده است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، به نقل از الجزیره، طبق اطلاعات رسانه‌های دولتی یک کشتی ترک به سمت اولین نقطه حفاری خود برای اکتشاف نفت و گاز طبیعی در مدیترانه شرقی روانه شده است. این کار احتمالا باعث تنش‌های دوباره با کشورهای همسایه قبرس و یونان بر سر حدود اختیارات قانونی می شود .
تلاش برای برداشت نفت و گاز در منطقه اخیراً باعث اختلاف بین آتن و آنکارا و همچنین بین جمهوری ترک قبرس شمالی و جمهوری یونانی تبار قبرس شده است .
ترکیه و قبرسی های یونانی تبار، هردو ادعاهایی برای حدود اختیارات قانونی جستجوی نفت و گاز دریایی در مدیترانه شرقی دارند. منطقه‌ای که عقیده دارند از نظر گاز طبیعی غنی است .
فتیح دانمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در مراسمی برای راه اندازی کشتی حفاری در روز سه شنبه گفت:« اولین نقطه حفاری ۱۰۰ کیلومتری استان جنوبی آنتالیا است»
او ادامه داد:« هدف اصلی ترکیه استقلال در انرژی است. ما به منابع دیگران چشم ندوخته ایم.تنها مسئله ما ارائه ثروتهای قلمروی خودمان به مردم کشورمان است» .
اولین چاه در جنوب و اطراف قبرس، با قلمروی مورد بحث فاصله دارد .

ترکیه وابسته به انرژی است
ترکیه تقریبا وابسته به واردات برای تأمین نیازهای انرژی است و سقوط لیر در برابر دلار در سال جاری هزینه های آن را بالا برده و به شرکت‌ها برای افزایش قیمت برای مشتریانشان فشار آورده است .
ترکیه برای برطرف کردن بیشتر این نیازها از منابع داخلی، اخیراً اعلام کرده قصد دارد سه نیروگاه انرژی خورشیدی جدید راه اندازی و هفت معدن زغال سنگ را خصوصی سازی کند. این کشور همچنین پالایشگاهی جدید برای کاهش وابستگی به واردات محصولات نفتی افتتاح کرده است .
دانمز همچنین گفت که ترکیه قصد خرید کشتی حفاری دیگری را هم داشت .
هفته گذشته ترکیه به یونان هشدار داد از فعالیت‌هایش در مدیترانه شرقی دور بماند. ترکیه مزاحمت بیشتر یونان برای کشتی هایش را تحمل نمی‌کند. ترکیه شکایت کرده بود که یک ناو محافظ یونانی مزاحم کشتی اکتشافی آن در غرب قبرس شده بود .
یونان که یک قرارداد حمایت نظامی با قبرس دارد، این اتهام را رد کرد .
در اوایل سال جاری میلادی، قبرس ترکیه را به تهدید به استفاده از زور در برابر یک کشتی متعلق به شرکت «انی» ایتالیا برای حفاری گاز در آبهای قبرس کرد .
جمهوری جدایی‌طلب ترک قبرس شمالی اعلام کرد که هر ثروت دریایی متعلق به آنها هم، به عنوان شرکای تأسیس جمهوری قبرس در سال ۱۹۶۰، می شود .
جمهوری یونانی تبار قبرس اعلام کرد هرگونه سود به دست آمده از میادین گازی بالاخره بین دو قبرس تقسیم خواهد شد .
قبرس مخصوصاً از سال ۱۹۷۴ وقتی ترکیه در پاسخ به یک کودتای تحریک شده از طرف یونان، در جزیره قبرس دخالت نظامی کرد، تقسیم شد. آنکارا گفت که طبق یک قرارداد امضا شده در ۱۹۶۰ ، هنگام تاسیس جمهوری قبرس عمل کرده است .
تلاش های بیشمار صلح طلبانه در این منطقه شکست خورده و ثروت‌های دریایی همچنان موضوع مذاکرات پیچیده صلح هستند .
یونان و ترکیه دهه ها بر سر مرزهای دریایی اژه نیز با هم درگیری داشتند .

بیشتر بخوانید :  استیضاح وزیر جهاد کشاورزی منتفی شد

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها