آغاز رمضان در فصل آرامش قیمت‌ها

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

آغاز ماه مبارک و پر فیض و برکت رمضان، هر ساله شور و اشتیاقی در بازارهای مصرفی کشور ایجاد می کند و با افزایش مصرف برخی اقلام از جمله نان، میوه، سبزی، خرما، آش و حلیم و …  تامین این اقلام در بازار با توجه به نیاز متقاضیان و همچنین حفظ ثبات و نظم قیمتی این محصولات در بازار از جمله مباحثی است که هم برای دولت و مسئولین و هم برای روزه داران اهمیت دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، برهمین اساس در آستانه ماه مبارک رمضان دولت با برنامه ریزی و تنظیم بازار، هم از کمبود اقلام مصرفی در بازار و هم از برخی سودجویی های احتمالی جلوگیری می کند تا روزه داران این ماه پربرکت را با آرامش و بدون دغدغه بگذرانند.

طبق اعلام مراجع عظام، ماه رمضان از فردا (شنبه، ۶ خرداد ماه ۱۳۹۶)، آغاز خواهد شد و دولت نیز در آستانه آغاز این ماه به تمامی دستگاه های نظارتی ابلاغ کرده تا با حداکثر ظرفیت، بازرسی و نظارت را انجام داده و با هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و تقلب برخورد لازم صورت گیرد.

براساس این ابلاغیه، مردم می توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را به شماره تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

همچنین علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران از تامین کامل کالاهای پرمصرف در ماه رمضان خبر داده و گفته است: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت برخی کالا‌ها در بازار دستورالعمل بازرسی بازار به اتاق‌های اصناف سراسر کشور ارسال شده است.

به گفته وی جلوگیری از عرضه غیربهداشتی مواد خوراکی در ماه رمضان از دیگر اولویت های این تشکل است و  قیمت گذاری توسط کمیسیون‌های نظارت هر شهر و استان انجام می‌شود و کنترل و نظارت بازار بر عهده اتاق‌های اصناف سراسر کشور است.

از طرفی علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه قنادان تهران، از نظارت اتحادیه بر قنادی ها خبر داد و افزود: قیمت زولبیا و بامیه در واحدهای درجه یک ۱۲ هزار تومان و واحدهای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری و آماده مصرف روزه داران است.

وی ادامه داد: همچنین قیمت انواع شیرینی در ماه مبارک رمضان تغییری نخواهد کرد و به مانند روال گذشته به فروش خواهد رسید.

بهره مند از روزه داران و مصرف کنندگان درخواست کرد تا تنها از واحدهای مجاز و قنادی ها، زولبیا و بامیه خریداری کنند زیرا برخی واحدها بدون رعایت مباحث بهداشتی و مجوز بهداشتی، اقدام به پخت زولبیا و بامیه، کمتر از قیمت مصوب اتحادیه می کنند که به مردم توصیه می شود در خرید خود دقت لازم را داشته باشند.

اما حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی نیز از عدم تغییر قیمت انواع سبزی خبر داد و گفت: همه ساله با آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف سبزی آش، نگرانی از کمبود این محصول ایجاد می شود که خوشبختانه امسال هیچگونه کمبودی نداریم.

وی با اشاره به اینکه قیمت انواع سبزی از ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود، افزود: همچنین قیمت انواع میوه نوبرانه نیز متعادل شده و روزه داران می توانند به راحتی اقلام مصرفی خود در ماه مبارک رمضان را تهیه کنند.

مصرف آش و حلیم جایگاه ویژه ای در سفره روزه داران دارد که حسین محمدی، رئیس اتحادیه کباب، حلیم و پزندگان غذاهای سنتی تهران نیز درباره قیمت این اقلام، گفت: قیمت ها ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هر کیلوگرم حلیم معجون با کلیه مخلفات ۱۵ هزار تومان، هر پرس حلیم معجون ۸ هزار تومان با مخلفات، هر کیلو گرم آش شله‌قلمکار با مخلفات (سیر و پیاز) ۱۵ هزار تومان، هر کیلوگرم حلیم و شله‌قلمکار ساده ۱۴ هزار تومان، هر کیلوگرم انواع آش از قبیل آش رشته و آش دوغ با مخلفات ۱۳ هزار تومان، هر کیلوگرم انوع آش از قبیل آش رشته و آش دوغ بدون مخلفات ۱۲ هزار تومان و هر پرس آش رشته ساده ۷ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 قیمت گوشت گوسفند در بازار بیش از ۴۰ هزار تومان وگوشت مرغ از ۶۷۰۰ تا ۷۵۰۰ به فروش میرسد. علاوه بر این قیمت خرمای مضافتی از ۶۵۰۰ تا ۸۸۰۰ تومان در حال عرضه به متقاضیان است.

به امید اینکه با تلاش دولت مردان و مسئولین، روزه داران، ماه مبارک امسال را در آرامش قیمتی بازار و عدم کمبود هیچیک از محصولات پشت سر بگذارند.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x