[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، اوایل دی ماه امسال بود که وزیر صنعت در یک برنامه تلویزیونی که به موضوع صنعت خودرو می‌پرداخت اعلام کرد «بنده اکیداً خواستم و گفتم که یک نمایشگاه بزنید و هر قطعه‌ای که می‌آمد، ما دیگر نباید وابسته باشیم. قطعه سازها اتفاقاً کار جدید هم برایشان ایجاد می‌شود. بیایند این قطعات را سفارش بگیرند و بروند تولید کنند.»

تأکیدات وزیر صنعت در برگزاری نمایشگاه باعث شد تا مقدمات آغاز به کار سومین نمایشگاه خودرو تهران برای معرفی توانمندی قطعه سازان کشور فراهم و امروز فعالیت ۴ روزه خود را آغاز کند. در مراسم امروز افتتاحیه این نمایشگاه قرار بود وزیر صنعت هم حضور داشته باشد اما برگزاری جلسات مختلف عاملی شد تا در نهایت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی به همراه مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در این مراسم حاضر شوند.

نکته قابل تأمل این نمایشگاه غیبت شرکت‌های خودروساز داخلی و خارجی و همچنین شرکت های واردکننده خودرو است. علاوه بر این نمایندگی ها و شرکت های طرف قرارداد و همکار با شرکت های چینی نیز در این نمایشگاه حضور چندانی ندارند.  استقبال سرد شرکت‌کنندگان از سومین نمایشگاه خودرو باعث شده بازدیدکنندگان از همان دقایق ورود به نمایشگاه متوجه بی رونقی و عدم تنوع محصولات در غرفه‌ها می‌شوند. دو شرکت ایران خودرو و سایپا هم در این نمایشگاه به حضور چند خودرو بسنده کرده و خبری از عرضه محصولات جدید به بازدیدکنندگان نیست. البته در این نمایشگاه حضور قطعه سازان خودرو نسبت به شرکت های خودروساز بیشتر است به نحوی که قطعه سازان با ارائه محصولات خود ضمن معرفی توانمندی‌های در تلاش برای رفع مشکلات با افزایش حجم تولید هستند.

بیشتر بخوانید :  بیشترین و کمترین بودجه ۹۸ متعلق به کدام استان هاست؟

در اولین روز این نمایشگاه که مدیران عامل شرکت‌های خودروساز ایران خودرو و سایپا حضور داشتند بحث قیمت‌های جدید خودرو بسیار داغ بود و سوالات مختلفی در مورد زمان دقیق اعلام قیمت‌ها از سوی خبرنگاران مطرح شد علاوه بر این بدقولی خودروسازان در تحویل خودروها و افزایش خود سرانه قیمت تعدادی از محصولات نیز از جمله سوالات بازدیدکنندگان بود.

قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه در حاشیه افتتاحیه سومین نمایشگاه خودرو تهران در مورد اعلام قیمت های جدید خودرو گفت: در راستای قیمت گذاری جدید محصولات خودرویی تمام مستندات و موارد مورد نیاز ستاد تنظیم بازار همچون میزان تولید، تعهدات شرکت‌ها، قیمت تمام شده، میزان پیش فروش و برنامه تولید در سال آینده برای بررسی و تعیین قیمت طی چند روز گذشته جمع آوری و در اختیار این ستاد قرار داده شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط  فعلی آیا باب همکاری مشترک با دیگر کشورها به جز چینی ها باز است؟ اظهار کرد: شرایط همکاری مشترک همواره برای شرکت های خارجی فراهم است.

*جایگزین خودرو‌های پیش فروش شده تا یک ماه آینده مشخص می‌شود

 سروش مدیرعامل سایپا هم در حاشیه افتتاحیه سومین نمایشگاه خودرو  تهران با اشاره به اینکه فروش محصولات زیر قیمت تمام شده ضرر زیادی به شرکت وارد کرده که امیدواریم روند قیمت گذاری طی روز‌های آینده مشخص شود، افزود: با افزایش قیمت تقاضا کاهش می‌آید، اما نمی‌توانیم زیر قیمت تمام شده محصولات را به فروش برسانیم زیرا ادامه این روند شرکت را با مشکلات زیادی روبه رو می‌کند بنابراین اصلاح قیمت‌ها امری ضروری است.

بیشتر بخوانید :  هشدار مرکز ماهر:مراقب نسخه های جعلی نرم افزار دولت همراه باشید

 وی گفت: به نظر می‌رسد افزایش قیمت به نحوی صورت بگیرد که جذابیت برای خریداران وجود داشته و منافع آن‌ها نیز تأمین شود.

وی درباره خودرو‌های پیش فروش شده‌ای که خودروسازان خارجی در تولید آن‌ها مشارکت داشته اند گفت: همکاران پیگیر هستند خودرو‌های جدیدی سفارش گیری و جایگزین شود که این کار زمان بر خواهد بود، اما پیشنهادی هم در گذشته مبنی بر جایگزینی با خودرو‌هایی که در حال تولید است اعلام شده بود. تا یک ماه آینده به جمع بندی نهایی برای جایگزینی خودرو‌های پیش فروش شده خواهیم رسید.

سروش با بیان اینکه سال اینده تمرکز بر روی محصولای تولید داخلی است که ساخت بالا دارد گفت:پیشنهاد تولید ۷۰۰هزار خودرو در سال آینده به وزارت صنعت اعلام شده است.

*مردم نگران تحویل خودرو‌های پیش فروش شده نباشند

  یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو هم در حاشیه افتتاحیه سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران با اعلام اینکه خریداران نگرانی از تحویل خودرو‌های ثبت نام کرده نداشته باشند،افزود: خودرو‌ها با کمی تاخیر تحویل داده خواهند شد. البته پیش فروش‌هایی که در سایت صورت می‌گیرد با مجوز وزارت صنعت انجام و طی دو هفته آینده نیز پیش فروش خواهیم داشت.

مدیرعامل ایران‌خودرو درباره رفع مشکلات با افزایش قیمت‌ها افزود: به هر حال مشکلاتی به دلیل تحریم بوجود آمده و همه باید کمک کنیم تولید که کاهش یافته به جایگاه خود برگردد و افزایش قیمت در این میان اثر بهبودی خود را دارد، اما باید روی مسائل دیگر نیز کار کرد.

وی درباره تعیین قیمت در حاشیه بازار گفت: ما به عنوان تولیدکننده تمایل داریم خودرو با قیمت مناسب عرضه شود و از طرفی توان خریدار نیز مدنظر قرار گیرد، اما با توجه به افزایش هزینه‌های که داشتیم سعی خواهیم کرد کمترین افزایش را در خودرو‌های پر تیراژ داشته باشیم.

بیشتر بخوانید :  چهار دلیل برای آن‌که گوشی آی‌فون X اپل را نخریم!

 در ادامه این مطلب بخش‌هایی از سومین نمایشگاه خودروی تهران را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها