[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مازیار یزدانی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص پروژه‌های برقی سازی خطوط ریلی اظهار کرد:‌  دو پروژه گرمسار-گرگان و تهران-مشهد در برنامه برقی سازی راه‌آهن قرار دارد که در طرح ۴۳۰ کیلومتری گرمسار-گرگان برای نهایی کردن پیوست های فنی با روس‌های به توافق رسیده‌ایم و امیدواریم به زودی این پروژه آغاز شود. 

وی با بیان این‌که مبلغ قرارداد این طرح ۱.۲ میلیارد یورو است در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر نحوه تامین منابع مالی این پروژه،‌افزود: منابع مالی این طرح از طریق فاینانس کم بهره روسیه تامین و در مدت چهار سال اجرا می‌شود.

وی درباره برقی سازی راه آهن تهران-مشهد نیز گفت: همه مجوزها و موارد بانکی این پروژه حل شده و از هفته آینده اقدامات مهندسی بین مشهد تا نیشابور به طول ۱۳۸ کیلومنرآغاز می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اعلام این‌که منابع مالی برقی سازی راه آهن تهران-مشهد از طریق ۱.۶ یورو فاینانس کم بهره چینیطی چهار سال ساخته خواهد شد، اظهار کرد:‌ به دنبال راهکارهایی برای کاهش زمان اجراست چون روی خط در حال بهره‌برداری اجرا می‌شود.

یزداتی در ابتدای این نشست نیز با بیان این‌که حوزه فنی و زیربنایی بزرگترین حوزه شبکه ریلی کشور است،‌ اظهار کرد:‌ در راستای اتصال به مراکز تولیدی بار هدفگذاری بزرگی انجام شده است.

وی تصریح کرد: راه آهن از سه سال قبل تصمیم گرفت که خطوط حومه‌ای را توسعه دهد و تا امروز ۸۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای در تهران،‌اهواز، مشهد،‌اصفهان و … در دست اجراست. این توسعه به ۸۰۰ کیلومتر ختم نمی‌شود و به طور قطع با توجه به مزیت‌های این خطوط با تقاضای بسیار زیادی برای سال آینده مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید :  فرصت قطر برای اقتصادایران/پتانسیل صادرات ۵ میلیاردی مواد غذایی

وی با بیان این‌که ۵۰۰ کیلومتر از این خطوط مانند تهران-مشهد و تهران-قزوین امسال به بهره‌برداری می‌رسد به برنامه آغاز بازسازی و بهسازی ۲۰۰ کیلومتر خط ریلی در سال جاری اشاره کرد و افزود:‌ ۵۰ کیلومتر از این خطوط پس از ۶۰ سال در حال بازسازی در سخت‌ترین منطقه راه‌آهن یعنی محور جنوب است.

وی از اتمام سومین مرحله بازسازی طی امروز خبر داد و اظهار کرد:‌ امسال بازسازی محور جنوب قطعا به اتمام می‌رسد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در ادامه به حوزه ارتباطات و علائم الکتریکی اشاره کرد و گفت:‌ راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به مخابرات سرویس می‌فروشد و ۲۵۰۰ کیلومتر خطوط مخابراتی را مدیریت می‌کند.

یزدانی با اعلام این‌که راه آهن طرح ترانزیت بین المللی دیتا را بر اساس مجوزهای اخذ شده را در حال اجرا دارد، گفت: امسال ۵۰۰ کیلومتر تراک‌بندی بافق-بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن آن‌که تمام شبکه به سیستم اتوماتیک کنترل قطار (ATC) تجهیز خواهد شد.

وی با بیان این که  در هر قسمتی از خطوط گرم راه‌آهن یک کار عملیاتی در حوزه زیربنایی در حال اجراست،‌افزود:‌ یکی از تکالیف اصلی راه‌اهن حفظ و ارتقای ایمنی است که در این راستا باید پروژه‌های متعددی تعریف و اجرایی شود.

وی با یادآوری بازسازی خطوط ریلی در برخی نقاط کشور پس از ۶۰ سال،‌گفت: در بحث خطوط دوم حدود ۲۰۰۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده و ۸۰۰ کیلومتر در دست اجراست و در نظر داریم امسال ۵۰۰ کیلومتر از این خطوط (بافق-زرین‌شهر) به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاارسال پول به مالزیپست سریع باخترترخیص کار گمرک تهرانترخیص کالاهای اولویت 10حقوق حمل و نقل هوایی و زمینیحمل بار از لهستانحمل هوایی ایران ایرحمل و نقل بین المللی تی بی تیحمل و نقل ريليحمل و نقل قطارخدمات بار هوایی فرابری پارسیانخرید ابزار فوندانتخرید اینترنتی جاکفشیخرید اینترنتی لباس مجلسی ارزانخرید اینترنتی لباس مردانهخرید بلیط هواپیما از سایت علی باباخرید پرچم آلمانخرید خط تولید یونولیت سقفیخرید کالا از ایبیخرید و فروش املاک خارج از کشورخرید یوان چیندانلود قوانین گمرکیدریافت کارت بازرگانی خراسان رضویرییس گمرک امام خمینیسایت بیت کوین روسیشرکت حمل ونقل دریایی سیناصادرات لبنانصرافی در خیابان ظفرصرافی صوفیصرافی منطقه 5 تهرانصنعت حمل و نقل هوایی ایرانفرم کارت بازرگانی و عضویتقوانین گمرک ورود ماشینقیمت فروش خط تولید ظروف یکبار مصرفکار با پی پالکارگردان پایتختگمرک عمانگمرک کنگانمستر کارت بی نامنحوه ثبت صادراتنحوه ی صادرات کالانرخ حواله دلار آمریکاهزینه حمل بار قطارواردات تجهيزات پزشكيواردات تجهیزات پزشکی از دبیواردات تجهیزات نقشه برداریواردات خودرو از دبی به ایرانواردات خودرو مقیم خارجواردات شمع خودروواردات قهوه به ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها