[ad_1]

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد چابهار آخرین وضعیت گزارشی که از سوی مردم این منطقه در ارتباط با مشکلات آن به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود، تشریح کرد.

عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت گزارشی که اواخر سال گذشته در ارتباط با مشکلات مردم چابهار در ارتباط با تامین آب شرب و کشاورزی، حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی، کمبود فضای آموزشی، فرهنگی و… به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال شد، اظهار کرد: تمامی این موارد جزو مشکلاتی هستند که در طول زمان ایجاد شدند و مطمئنا به صورت مقطعی و با تصمیم‌گیری برهه‌ای حل نمی‌شود. زمان بندی تعیین شده شش ماهه بود و با توجه به اینکه جلسه مربوطه در مجلس اسفندماه برگزار شد حدود دو ماه دیگر جهت جمع‌بندی گزارش نهایی باقی مانده است.

وی ادامه داد: در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ که بنده نیز حضور داشتم تکالیفی برای سازمان منطقه آزاد چابهار مشخص و وظایف سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت نیرو، وزارت کشور، جهاد کشاورزی، سازمان بنادر و کشتیرانی و دیگر نهادهای مرتبط نیز تعیین شد.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد چابهار با تاکید به این که تمامی دستگاه‌ها فعالیت‌های تکلیف شده را آغاز کرده‌اند، گفت: به طور مثال وزارت نیرو مکلف شده است تا در ارتباط با خط انتقال آب از زیردان به ۲۶۰ روستای پایین دست اقدام کند که فعالیت در این راستا به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری به مرحله‌ اجرا برسد.

کردی ادامه داد: همچنین در ارتباط با حاشیه نشینی و مقوله برق چابهار و روستای تیسک که در محدوده منطقه چابهار قرار دارد مواردی وجود داشت. تقریبا بحث بهسازی و نوسازی معابر آغاز شده و در سه ماهه اول قرار بر این بوده است که ۳۰ هزار مترمربع بازگشایی و بهسازی معابر در دستور کار قرار گیرد که این اتفاق رخ داده و در حال برنامه ریزی برای سه ماهه دوم و سوم هستیم.

بیشتر بخوانید :  برخورد قانونی با فعالان غیرمجاز فروش پوشاک در تلگرام

وی با اشاره به مسائل موجود در ارتباط با آب شرب روستای تیسک، خاطر نشان کرد: به دلیل شبکه ضعیف موجود و قطر پایین لوله زمانی که آب به منطقه در مدت زمانی طولانی می‌رسید که به همین دلیل خط لوله به طور کامل عوض شد البته این که همه خانه‌ها در روستاها دارای آب شرب باشند اینگونه نیست، اما علمک برداشت آب در مورد آنها صلاح شده تا در کمترین زمان ممکن آبگیری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد چابهار در ادامه به بحث روشنایی معابر این روستا اشاره و بیان کرد: با همکاری شرکت برق مشکل روشنایی روستا برطرف شده، اما با توجه به موارد قانونی که وجود دارد حل مسائل زمانبر است. به طور مثال بسیاری از اراضی که در آن‌ها خانه ساخته شده مربوط به اهالی نبوده و برای این که این زمین‌ها به آن‌ها اختصاص یابد باید منتظر پیشبرد کار باشیم تا مالکیت به آنها برسد و پس از آن سایر امتیازات قانونی در اختیار قرار گیرد.

کردی با بیان این که پس از برگزاری جلسه مربوطه کارگروهی جهت مدیریت اجرایی برای روستا تشکیل شد، عنوان کرد: پس از این جلسه گروه مدیریت اجرایی تشکیل شد و آنها به طور مستمر در روستا حضور دارند و موضوعات مربوط به آن را دنبال می‌کند. یکی از مشکلات اساسی روستا بحث اشتغال است و ما بر روی این مساله متمرکز شده‌ایم. علاوه بر این در حال همکاری با شهرداری چابهار هستیم تا بتوانیم در ارتباط با حاشیه‌ نشینی شهر چابهار برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد چابهار در مورد آخرین وضعیت این گزارش در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز، گفت: کمیسیون مربوطه مکاتبه‌ای را انجام داده و درخواست گزارش‌ها را اعلام کرده، چرا که قرار تعیین شده شش ماهه بود و بنابراین همچنان دو ماه دیگر باقی است هرچند اخیرا نیز درخواست مکاتبه‌ای از سوی کمیسیون به سازمان منطقه آزاد چابهار و سایر دستگاه‌های ذیربط ارسال شده است.

بیشتر بخوانید :  کاهش ۶۱.۶ درصدی تولید وانت در آذرماه

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاasus zenfone 6 خرید اینترنتیاتاق بازرگانی عضویتاتاق بازرگانی غنااتاق بازرگانی هرانارسال پول به چینانتقال پول به کارت ملیبانک صادرات 882پرداخت با پی پالپست سریع داخلیپول پی پالتجهیزات شبکه نگزنسترخيص كالا به انگليسيترخیص از بیمارستان به انگلیسیترخیص کار خودرو اروندترخیص کالا مرز پرویزخانحمل دریایی کالای خطرناکحمل و نقل بین المللی چینحمل و نقل هوایی در جهانحواله به چین صرافیخ گمرکخرید ابزار گل چینیخرید اپل از آمریکاخرید اینترنتی از سایتهای چینیخرید اینترنتی شوکر پرتابیخرید اینترنتی غذا در اهوازخرید جنگنده ایران از چینخرید چینی از شوشخرید خط تولید تتراپکخرید خودرو از ebayخرید رایگان کتاب از آمازونخرید عمده کتونی از چینخرید کتاب امریکاساختن مستر کارت مجازیسايت Ebay چيستشرکت خرید از خارجشرکت های حمل و نقل هواییصادرات ژیان به اماراتصادرات نفت و گاز ایرانفرستادن پول به چینفرم ترخیص کالافروش خط تولید چسب زخمکارت بازرگانی ثبت ونککسب یک بیت کوینمستر کارت ایرانیانمقاله صنعت حمل و نقل هوایینحوه خرید اینترنتی از خارجنمونه كارت بازرگانيواردات چیستواردات خودرو مقیم خارجوب مانی وریفای

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها