[ad_1]

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن خرم‌آباد- دورود ۱۴ کیلومتر تونل دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر خادمی در جلسه بررسی طرح‌های عمرانی استان اظهار کرد: در لرستان بخاطر قرارگیری استان در مرکزیت توزیع ترافیک باری، شبکه‌های راهی در حال ارتقاء هستند و تنها استانی هست که دو شبکه ریلی در آن فعال است.

وی اضافه کرد: راه‌آهن خرم‌آباد- دورود ۱۴ کیلومتر تونل دارد که چهار کیلومتر از آن پل‌های خاص است و برآورد ریالی آن ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و برای اتصال آن به سمت جنوب به ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

این مسئول اضافه کرد: تخصیص اعتبار به این پروژه سیکل قانونی دارد و مربوط به سال ۹۱ است که باید طبق قانون عمل کرد.

خادمی ادامه داد: مطالعات این راه‌آهن در مسیر خرم‌آباد به اندیمشک در حال بررسی است که نقاط ضعف و قوتی دارد و تصمیم‌گیری فنی، مدیریتی و اجتماعی می‌خواهد. فاز یک مطالعات آن در حال انجام است و این پروژه یک شبکه ریلی است. بلندترین تونل‌های ریلی کشور در این راه‌آهن است.

وی با بیان اینکه این پروژه فعال است و مشکل مالی ندارد، افزود: قطعه ساخته نشده آزادراه جنوب به شمال از سال ۹۳ فعال شد و ۴۲ میلیون مترمکعب آن عملیات خاکبرداری بوده و ۷ کیلومتر و نیم تونل دارد. اگر این دو پروژه انجام شوند شبکه حمل‌ونقل استان تغییر اساسی می‌کند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکل اساسی کمربند دورود بحث تملک است و ۱۵ میلیارد تومان ارزیابی مالی این پروژه است. ده درصد اعتبارات کل کشور برای تملک اراضی به این پروژه اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید :  کاهش قیمت پیاز ادامه دارد

وی اضافه کرد: کل اعتبار کشور برای تملک اراضی ۳۰ میلیارد تومان بود. تمام سهم آورده دولت امسال به آزادراه خرم‌آباد به اراک اختصاص داده می‌شود.

این مسئول همچنین گفت: جاده توره به بروجرد برای استان مشکل به وجود آورده که نیاز است بررسی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان نیز گفت: بیش از ۴۰ میلیارد برای احداث تقاطع محور دورود به ازنا لازم است.

علی علیخانی در جلسه بررسی طرح‌های عمرانی استان که با حضور معاون وزیر راه برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات لازم درخصوص جاده دورود به ازنا در منطقه ویژه گردشگری انجام شده است. برآورد اعتبار برای احداث تقاطع در این مسیر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. اگر کارخانه فولاد ازنا راه‌اندازی شود این مسیر محل عبور تریلرها خواهد شد که باید برای احداث تقاطع اعتبارات لازم را به آن اختصاص داد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطر نشان کرد: از ماه‌های گذشته با پیشنهاد استاندار قرار شد در جلسه با حضور معاون وزیر راه پروژه‌های زیرمجموعه این وزارت‌خانه بررسی و از آنها بازدید شود.

وی افزود: خوشبختانه وزارت راه در خصوص پروژه‌های حوزه زیرساختی استان به ویژه در حوزه کریدور دورود به داران عنایت ویژه داشته است.

علیخانی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات حوزه راه استان بی نظیر بوده و در اعتبارات سال ۹۵ جزو ۵ استان صدر جدول هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان یادآور شد: امروز با حضور معاون وزیر راه از پروژه‌های راه‌آهن، آزادراه خرم‌آباد- اراک و کنار گذر دورود بازدید می‌کنیم. امیدواریم مشکلات حوزه راه استان با همراهی مسئولان کشوری رفع شود.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید :  بازار لوازم خانگی در انتظار شوک یارانه‌ها

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآخرین اخبار گمرکیاتاق بازرگانی صنایع و معادن ایراناتاق بازرگانی گرگانانتقال پول به دبیبازرسی گمرک فرودگاه امامبنیانگذار سایت آمازونپی پال تبریزترخيص كالا چيستترخیص دبیترخیص کالا در بوشهرترخیص لوازم یدکی خودروترخیص واردات خودروچگونه از علی بابا خرید کنیمحمل بار با لنج از دبیحمل بار جردنحمل و نقل جاده ای کالاحمل و نقل همگانیحمل و نقل هواييخريد وسايل جاسوسيخرید از سایت آمازون در ایرانخرید از سایت ایبیخرید اینترنتی جوراب ساق بلند زنانهخرید اینترنتی ضد آفتابخرید تجهیزات شبکه های کامپیوتریخرید خط تولید ظروف یکبار مصرف فومخرید دلار دانشجوییخرید دلار فریلنسرخرید قطعات موبایل از چینخرید مکمل بدنسازی از آمریکارهگیری مرسوله پستی خارج از کشوررهگیری مرسوله پستی معمولیسایت فروشگاه آمازونسفارش خرید از سایت های خارجیشرکتهای حمل دریاییصادرات سیمان به عراقصادرات همراه بانک اندرویدصدور کارت بازرگانی خراسان رضویصرافی گرامیانفروش خط تولید صافی بنزینقوانين گمركي واردات خودروقوانین و مقررات حمل و نقل هواییقیمت نرخ حواله دلار شرکتیگمرک دلوارگمرک رجایی بندر عباسگمرک صادرات سیب زمینیگمرک واردات خودرو جانبازانواردات ضایعات از عراقواردات طلا از تركيهواردات غذای ماهیواردات فلش مموری از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها