آخرین وضعیت بارش‌ها در سراسر کشور / آمار بارش‌ها در دریاچه ارومیه منفی شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کل ریزشهای جوّی ایران از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۹۵) تا روز گذشته (دوم تیرماه) بالغ بر ۲۲۳ میلی‌متر است. ثبت ۲۲۳ میلی‌متر بارش در سال جاری در حالی است که مقدار بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۰ میلی‌متر ثبت شده که مقایسه این دو رقم، نشان‌دهنده کاهش ۳درصدی بارشها در سال جاری است.

همچنین میزان بارشهای ایران در مدت مشابه در ۴۸ سال گذشته (درازمدت) به‌طور متوسط ۲۲۸ میلی‌متر بوده که در مقایسه با میزان بارشهای سال جاری، از کاهش ۲درصدی بارش‌ها در سال آبی ۹۶ ــ ۹۵ حکایت دارد.

حجم بارش‌ها از ابتدای مهرماه ۹۴ تا روز دوم تیرماه سال گذشته ۳۷۹ میلیارد و ۴۶ میلیون مترمکعب بود اما در مدت مشابه سال جاری حجم بارش‌ها با کاهش ۱۱ میلیارد و ۵۳۶ میلیون مترمکعبی، به ۳۶۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون مترمکعب رسید.

در ایران ۶ حوضه اصلی آبریز داریم که شامل حوضه آبریز دریای خزر،‌ حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، حوضه آبریز دریاچه ارومیه، حوضه آبریز فلات مرکزی، حوضه آبریز مرزی شرق و حوضه آبریز قره‌قوم است.

در حوضه آبریز دریای خزر از ابتدای سال آبی جاری تا امروز ۳۱۶ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۲۹درصدی و نسبت به متوسط درازمدت کاهشی ۱۴درصدی داشته است.

در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان از ابتدای سال آبی جاری تا امروز در مجموع ۳۶۲ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۰.۲۸درصدی و نسبت به متوسط درازمدت رشدی ۳درصدی داشته است.

در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری تا امروز در مجموع ۲۰۵ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۳۵درصدی و نسبت به متوسط درازمدت کاهشی ۲۲درصدی داشته است.

در حوضه آبریز فلات مرکزی از ابتدای سال آبی جاری تا امروز در مجموع ۱۵۶ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۲۰درصدی و نسبت به متوسط درازمدت رشدی ۴درصدی داشته است.

در حوضه آبریز مرزی شرق از ابتدای سال آبی جاری تا امروز در مجموع ۶۰ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۳۵درصدی و نسبت به متوسط درازمدت کاهشی ۳۹درصدی داشته است.

در حوضه آبریز قره‌قوم از ابتدای سال آبی جاری تا امروز در مجموع ۱۷۹ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۲۸درصدی و نسبت به متوسط درازمدت کاهشی ۱۸درصدی داشته است.

انتهای پیام/*

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x