[ad_1]

به گزارش خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، بهرام قاسمی که صبح امروز (دوشنبه) و در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به سوالی درباره کانال ویژه مالی اروپا، افزود: اتحادیه اروپا و ۳ کشور اروپایی عضو برجام  متعهد به برجام هستند و باید تعهداتشان نسبت به ایران را انجام دهند؛ انتظار داریم که در اسرع وقت مکانیسم های مورد نظر ایران را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد:  متاسفانه این روند به دلایل مختلف با کُندی مواجه است و با وجودی که اجرایی شدن این ساز و کار تجربه نوینی است، دلیلی نیست که اروپا در رفتار خود از سرعت لازم برخوردار نباشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: امیدواریم اروپا بتواند در اسرع وقت این سازوکار را به مرحله اجرا بگذارد و ما منتظر تفاهمات این کشورها برای اجرایی شدن این سازوکار هستیم. قاسمی در پاسخ به سوال دیگری درباره این سازو کار گفت: امیدواریم که در ادامه روندی که با اتحادیه طی کردیم بتوانیم به این فرمول مشخص برای این سازو کار برسیم و اروپا و سه کشور بتوانند در این جهت گام های اساسی را بردارند.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم اراده سیاسی اروپا برای اجرایی شدن این سازو کار ادامه داشته باشد، اظهار داشت: به سختی های اجرایی شدن این ساز و کار به عنوان یک تجربه جدید و دشوار واقف هستیم؛ رسیدن به تفاهم حتی برای اروپا که در موضوعات داخلی خود نیز با چالش های بسیاری مواجه است، سخت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با اروپا صحبت و مذاکره می کند ولی در نهایت منتظر دیگران نخواهد ماند و با استفاده از تمام ظرفیت های داخلی و امکاناتی که در کشور وجود دارد، مسائل اقتصادی خود را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید :  خودروهای هیبریدی وارداتی تاثیری بر کاهش آلودگی هوا ندارند

قاسمی ادامه داد: اگر ببینیم طرف های برجامی در تعهداتی که برعهده آنهاست، گام های لازم را برنمی دارند، ما از ابزارها و توانمندی های خود استفاده لازم را خواهیم کرد ولی فکر می کنم هنوز جای امیدواری است.

وی تصریح کرد که همه گزینه ها برای ایران درباره برجام پابرجاست و با توجه به توانمندی های ملی و مردمی در ایران، تا لحظاتی که بتوان به تعهدات عمل کرد و دیگران نیز به قول و عمل خود پایبند باشند، ما پایبند خواهیم بود.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها