[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس از بیرجند، سید مجتبی علوی مقدم  عصر امروز درجلسه هماهنگی و برنامه ریزی انتقال آب از دریای عمان  اظهار داشت: با اجرای این طرح از فرار سرمایه از منطقه جلوگیری شده و سبب تثبیت جمعیت در این خطه زر خیز نیز بیش از پیش فراهم  می‌شود.

وی گفت: خط انتقال آب از دریای عمان از چابهار در استان سیستان و بلوچستان آغاز و سپس به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی نیز آبرسانی  می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ‌به برنامه زمان‌بندی اجرای این طرح بزرگ ملی اشاره کرد و افزود: انتقال آب شرب با کیفیت به استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۵ محقق می‌شود.

علوی‌مقدم بیان کرد:  آبرسانی به سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۳ و خراسان رضوی نیز در سال ۱۴۰۷ انجام شد.

وی با تاکید بر تامین آب شرب استان خراسان جنوبی‌ افزود: تامین آب شرب قابل قبول و با کیفیت از وظایف حاکمیت است و بر مصرف صنعت، کشاورزی و سایر حوزه‌ها اولویت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از مسئولان و برنامه‌ریزان این طرح درخواست کرد تا منابع آبی مورد نیاز جهت توسعه بیش از پیش صنایع معدنی نهبندان و طبس را نیز در این طرح دیده شود.

علوی مقدم افزود: با اجرای این طرح به استان سیستان و بلوچستان ۷۰ میلیون مترمربع،خراسان رضوی۱۱۰ میلیون متر مربع و استان خراسان جنوبی نیز ۷۰ میلیون متر مربع آب شرب با کیفیت منتقل خواهد شد، که خرید آن را دولت از سرمایه گذار تضمین کرده است.

بیشتر بخوانید :  آذری‌جهرمی: در موضوع فیلترینگ براساس قانون عمل می‌کنیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، با بیان اینکه این مقدار آب شرب به اندازه کل منابع مصرف شرب سالانه استان است، اظهار امیدواری کرد عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان در سریعترین زمان ممکن آغاز شود.

انتهای پیام/ش

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها