[ad_1]

‌به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی اصغر داداش پور درباره تخم نوغان هیبرید گفت: در سال جاری نزدیک به ۲۸ هزار جعبه تخم نوغان در استان های کشور توزیع شده است.

وی ادامه داد:امسال توزیع تخم نوغان در قالب ۱۰ واریته کرم ابریشم صورت گرفته که هشت واریته آن داخلی و دو واریته وارداتی است.

داداش پور به پرورش ۱۱۰ واریته کرم ابریشم در قالب بانک ژن ابریشم در سال جاری اشاره و تصریح کرد: این اقدام هر سال برای حفظ ذخایر ژنتیکی کرم ابریشم انجام می شود.

وی درباره توسعه توتستان های کشور ادامه داد: سال گذشته در راستای احیای توتستان های بومی و ایجاد توتستان های جدید ۲۰۰ هزار اصله نهال توت به طور رایگان در ۱۸ استان توزیع شد.

داداش پور افزود:کاشت این نهال ها به صورت نواری و در حاشیه مزارع، شهر ها، جوار خانه ها و سایر مکان های عمومی انجام شده است

وی نوغانداری را فعالیتی مکمل در بخش کشاورزی دانست و گفت:نوغانداری در کنار سایر فعالیت های کشاورزی باید انجام گیرد.

رییس مرکز نوغانداری کشور در عین حال بر ایجاد زنجیره در زمینه تولید ابریشم تاکید کرد و گفت:به منظور توسعه و افزایش تولید نخ ابریشم در کشور، زنجیره تولید از نوغانداری تا محصول نهایی مانند پوشاک، فرش، صنایع دستی و محصولات نوین دارویی و بهداشتی باید تشکیل شود.

وی افزود:به منظور ایجاد این زنجیره با موافقت وزیر جهاد کشاورزی، تاسیس صندوق حمایت از توسعه نوغانداری را برنامه ریزی کرده ایم.

داداش پور افزود:طرح تاسیس این صندوق از طریق معاونت امور دام به صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید :  ربیعی از فروش سهام بانک رفاه به بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد

وی گفت:این صندوق با مشارکت نوغانداری، صنایع ابریشم، بافندگان، تولید کنندگان محصولات ابریشمی و تجار و بازرگانان ابریشم تشکیل خواهد شد.

داداش پور اعلام کرد: صندوق حمایت از توسعه نوغانداری با رویکرد ایجاد منافع مشترک و افزایش تعامل و هم افزایی میان حلقه های مرتبط در زنجیره ابریشم راه اندازی می‌شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش خرید از سایت آمازوناتاق بازرگانی زنان ایراناتوماسیون حمل بار ترمینال غرباخبار گمرك ايراناخذ کارت بازرگانی در کرجارسال پول به گرجستانانتقال پول به خارجپی پال پاسارگادتجارت واردات گوشی از دبیترخیص بسته پستی از گمرکترخیص خودرو بندر عباسترخیص کار در خرمشهرترخیص کالا از بندر لنگهترخیص کالا از گمرک بندرعباستعرفه حمل بار جاده ایحمل بار از ترکیهحمل بار فرودگاه امامحمل بار هوایی از چین به ایرانحمل و نقل بین المللی راکبحمل و نقل چینحمل و نقل شیرازحواله دلار به عراقخرید اینترنتی 250 فیلم برتر تاریخ سینماخرید اینترنتی از سایتهای خارجیخرید اینترنتی بلیط جشنواره فیلم فجرخرید اینترنتی ذرت دانه کنخرید اینترنتی زاراخرید تجهیزات 206خرید مکمل از خارج کشورراهنمای خرید از چینشرکت حمل و نقل بین المللی چینشرکت حمل و نقل بین المللی مشکینصادرات انار به ژاپنصادرات عسل به عراقصرافی تورنتوظرفیت حمل بار رباتفروشگاه تجهیزات شبکه شیرازكارگو فرودگاه امام خمينيکارت بازرگانی تهرانکارگو ماهانکمیسیون ماده 12 حمل و نقلگمرک فرودگاه شیرازنحوه واردات خودرو به صورت شخصینحوه واردات کالا از دبیواردات بنزینواردات پرتقالواردات تجهیزات آزمایشگاهیواردات جوجه بوقلمونواردات شکرواردات هوایی از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها