[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا ملاصالحی در مصاحبه با رادیو از تولید سالانه افزون بر ۸۳۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور خبرداد و گفت: از این میزان تولید ۵۳ درصد مربوط به گوشت گاو و ۴۷ درصد دیگر متعلق به گوشت گوسفند و بز است.

وی در ادامه میزان تولید گوشت گاومیش و شتر را در کشور بسیار ناچیز توصیف کرد و اظهارداشت: حجم عمده گوشت تولیدی حال حاضر دام سنگین در کشور مربوط به گاو بومی و صنعتی است.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر تامین ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور بصورت داخلی و تنها ۱۰ درصد از ناحیه واردات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سالانه ۲,۵ میلیون تن شیر خام در کشور تولید می شود که ۹۴ درصد مربوط به گاو است.

ملا صالحی با اعلام اینکه در حال حاضر جمعیت گاو در کشور هشت میلیون راس بر آورد می شود، اظهارداشت: اولویت اصلی پرورش گاو در کشور تولید شیر و در مرتبه دوم گوشت است.

وی همچنین ضمن اشاره به پیش بینی ۱۱,۵ میلیون تنی شیر خام در کشور طی برنامه ششم توسعه گفت: توسعه واحدهای گاو شیری یا ارتقای سرانه تولید شیر جهت دستیابی به این هدف بسیار ضروری به نظر می رسد.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: جدا از این در طول برنامه ششم توسعه تولید گوشت قرمز از رقم فعلی ۸۳۰ هزار تن باید به سطح یک میلیون تن در سال افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید :  هزینه کارگران در آذرماه 37.4درصد بیشتر شد- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

وی  اظهارداشت: تامین این میزان گوشت قرمز در طول برنامه مورد نظر بیشتر تمرکز بر دام سبک است تا سنگین.

ملاصالحی با تصریح اینکه در حال حاضر افزون بر ۴۰۰ هزار تن تولید گوشت قرمز در ایران مربوط به دام سنگین است، یادآورشد: افزایشی که برای تولید گوشت از دام سنگین در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده رقم قابل توجهی نیست.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی مشترک ایران و عمانانتقاد از اتاق بازرگانیبانک صادراتپست اکسپرس دیجی کالاتحقیق در مورد حمل و نقل هواییترخیص قطعیچکیده تجهیزات شبکهچگونه از سایت خارجی خرید کنمحمل بار گروپاژ از چینحمل بار یافت آبادحمل کانتینر از چینحمل و نقل هوایی سیطرهخدمات ویزا کارت و مسترکارتخرید آمازون ایرانخرید از Ebay در ایرانخرید اینترنتی هفت سینخرید تجهیزات 405خرید تجهیزات تعمیرات موبایلخرید تجهیزات سفرخرید تجهیزات نورپردازیخرید عمده از سایت های خارجیخرید کالا از ایبیرهگیری مرسوله ی ارسالیسایت کارت بازرگانی هوشمندسایتهای بیت کوینسفارش مستر کارتشرکت ترخیص کالا ترکیهشرکت حمل و نقل از چینشرکت حمل ونقل بین المللی فروشیشماره ی صرافی های تهرانصادرات حبوبات به عراقصرافی خ پاسدارانصرافی در منطقه 5صرافی نیاورانفروش خط تولید ضد یخفروش خط تولید کارتن سازیفروش دلار کلیکیکارت بازرگانی اصفهانکارت بازرگانی مدارککارگو چینگمرک بندر انزلیگمرک زنجانگمرک شهریار تهرانمستر کارت فیزیکی قابل شارژنحوه خرید از سایت های خارجیهزینه حمل بار از چین به ایرانهزینه حمل هوایی بار از چینواردات خودرو دانشجوییواردات مصالح ساختمانی از دبیواردات و ثبت سفارش

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها