[ad_1]

به گزارش تراز ،محمدرضا پور ابراهیمی درگفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه این نتیجه سه سال بررسی مرکز پژوهش ها و کمیسیون اقتصادی مجلس است افزود: ساختار وزارت خارجه ساختار امنیتی و سیاسی بوده و رویکرد اقتصادی جایگاهی در این وزارتخانه نداشته است.

وی گفت: البته در یک سال گذشته تحرکی در وزارت امور خارجه درباره حوزه اقتصادی ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بجزء وزارت امور خارجه و سفیران کشورمان کسی مسئول رایزنی اقتصادی نیست و پایگاه اصلی سیاست گذاری اقتصادی در کشور های دیگر سفارتخانه ها هستند.

پورابراهیمی با بیان اینکه سفرای کشورمان در همه حوزه ها آشنایی دارند اما کمترین اطلاعات اقتصادی و تخصصی در این زمینه ندارند گفت: اکنون بیش از ۹۰ درصد سفرای کشورمان نمی توانند به فعالان اقتصادی کمک کنند.

وی افزود: یکی از نمونه های این ضعف در ساختار دیپلماسی کشورمان موضوع صادرات به روسیه با توجه به شرایط منطقه ای بود که کل صادرات کشورمان به روسیه در سال ۹۵ فقط به ۵۰۰ میلیون دلار رسید.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رقابت های منفی تجار کشورمان در خارج از کشور و ندانستن روش حضور در بازار های بین المللی از چالش هایی است که در رابطه اقتصادی ایران با روسیه و بیشتر کشورها دیده می شود.

پورابراهیمی افزود: تاکنون چهار بار در وزارت خارجه در زمینه فعال شدن این وزارتخانه در موضوع اقتصادی نشست برگزار کردیم و بر این اساس راهکارهایی را در برنامه توسعه ششم قرار دادیم.

وی ادامه داد: بزودی ساختار وزارت خارجه را در راستای اقتصادی اصلاح خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید :  عرضه گوشت با قیمت ۳۱‌تا ۳۹هزار تومان در میادین

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني مشهداتاق بازرگانی گرجستانانتقال پول به کارت بانک صادراتانتقال پول به ملی کارتانتقال پول ملت به ملتبازی آنلاین حمل و نقل هواییپی پال ایرانتجهیزات شبکه خلیج فارسترخیص خودرو در بندرعباسترخیص کالا از گمرک پستترخیص کالا از گمرکاتحمل و نقل ایرانخدمات بار هوایی تینخرید ابزار خراطیخرید المان پلتیرخرید اینترنتی 40خرید اینترنتی غلطک رنگخرید تجهیزات شناخرید دلار کش یوخرید محصولات از ebayخرید مستر کارت 30 دلاریخرید ویلا در خارج از کشورسایت آمازون چیستستاد ترخیص خودرو در مشهدسریعترین پستشرکت حمل و نقل بین المللی چالاک بارصادرات در ایرانصادرات زغال سنگصرافی 5 ستارهصرافی بیوکصرافی پارساصرافی حواله چینفرم د کارت بازرگانیفروش خط تولید تزریق پلاستیکفروش دلار مستر کارتقوانین گمرکی خودروگمرک هرمزگانمستر کارت خالی رایگاننحوه خرید کالا از سایت خارجینحوه واردات خودرو از دبینحوه ی ترخیص کالا از گمرکنمایندگی واردات از چیننماینده وب مانیواردات از ترکیه به ایرانواردات زغال چوب از چینواردات سگواردات سیب زمینیواردات گندمواردات لباس از دبيواردات لوازم التحریر از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها