[ad_1]

مهدی میراشرفی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری، حدود ۴۶۵ میلیون دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده، اظهار داشت: صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی طی نیمه اول امسال از نظر ارزش ریالی ۶۹درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: وزن کالاهای صادر شده استان مرکزی به خارج از کشور طی مدت مذکور، ۶۷۴ هزار تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی نیز ۵۴ درصد افزایش دارد.

میراشرفی بیان کرد: روزانه بیش از سه هزار تُن در قالب ۲۰۰ کامیون، کالاها و محصولات تولیدی استان مرکزی برای صادرات آماده سازی می شود و تقریبا در هیچ روزی این میزان کاهش نمی یابد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: محصولات صادراتی استان مرکزی در سال جاری به ۶۸ کشور جهان که شامل کشورهای آسیایی و اروپایی هستند، صادر شده است.

وی ادامه داد: بیشترین کالاهای صادراتی استان شامل محصولات پتروشیمی، صنایع فلزی، معدن و کشاورزی بوده و مهمترین شرکای تجاری استان مرکزی در حوزه صادرات، شامل ترکیه، عراق و افغانستان هستند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی همچنین با اشاره به واردات استان مرکزی از کشورهای دیگر در سال جاری خاطرنشان ساخت: طی مدت ذکرشده حدود ۱۷۵میلیون دلار کالا به وزن ۷۴هزار تن از ۵۰ کشور جهان به استان مرکزی وارد شده و واردات این استان را عمدتا مواد اولیه و تجهیزات تولید تشکیل می دهد.

وی عنوان کرد: مهمترین پایانه های گمرکی استان مرکزی شامل یک گمرک در اراک، دو گمرک در ساوه و همچنین یک گمرک در زرندیه در مرز استان تهران است که بیشتر نقش صادراتی دارد.

بیشتر بخوانید :  کشف مواد مخدر از داخل عروسک توسط ماموران گمرک

مدیرکل گمرکات استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به درآمدهای ملی، استانی و ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در شش ماهه نخست سال جاری نیز گفت: گمرکات استان طی این مدت بیش از ۲۵۳میلیارد ریال درآمد ملی و استانی و همچنین بیش از ۴۹۰میلیارد ریال درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اضافه کرد: طی سال گذشته ۷۲۰ میلیون دلار کالا از استان مرکزی به کشورهای دیگر صادر و ۲۹۱ میلیون دلار کالا از خارج کشور به استان وارد شده که نشان دهنده تراز تجاری مثبت استان در سال ۹۵ است و امسال نیز تاکنون تراز تجاری استان مثبت بوده است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی تهراناتاق بازرگانی قشماخبار اختلاس گمرک بوشهرانتقال پول به بانک سامانانتقال پول به شباانتقال پول به فارکسبانک صادرات خ ولیعصربیت کوین خرید فروشبیت کوین هاپست سریع هواییپیگیری شکایت مرسوله پستیترخیص پارچه از گمرکترخیص کار بندر لنگهترخیص کار خودرو بندرعباسترخیص کالا در گمرکترخیص کالاهای گروه 10ثبت نام کارت بازرگانیچگونگی خرید دلار از بانکحمل دریایی کالای خطرناکحمل ديريا سرتحمل و ترخیص کالا از چینخرید ابزار دریلخرید از سایت علی باباخرید اینترنتی از ترکیهخرید و فروش لیوان یکبار مصرفسایت آمازون دانلود کتابسود واردات از چینشرایط واردات خودرو به صورت شخصیصادرات فلسطينية تحتاج للنقل الجويصادرات ورمی کمپوستصادرات یونجه به اماراتصرافی 5 ستارهصرافی زندصرافی فردوسیضريبة ترخيص السيارةفروش دلار سنگاپورقوانين جديد گمركقوانین گمرکی کره جنوبیکارت بازرگانی خوزستانکارگو در گوانجو چینگرفتن مستر كارت در ايرانگمرک تمدارک ترخیص خودرو توقیفیمزایای پی پالمستر کارت نظام پزشکینحوه واردات خودرو از عراقواردات پرسود از دبیواردات خودرو سال 94واردات زغال فشردهواردات لوازم خرازی از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها