[ad_1]

طی ۴ سال اخیر گروه‏ها و هیات‏های مختلفی از کشورهای دنیا برای سرمایه‏ گذاری در بخش‏های گوناگون اقتصادی ایران، با فعالان دولتی و خصوصی کشور جلساتی داشته‏اند؛ دیدارهایی که برخی به انعقاد تفاهم‏نامه انجامیده و برخی نیز عملی شده است.

 به باور کارشناسان در شرایط کنونی کشور نیازمند ورود سرمایه‏ گذاران خارجی در بخش گردشگری نیز هستند؛ آن هم در شرایطی که پیش‏بینی می‏شود ایران رشدی را که در زمینه افزایش گردشگران خارجی‏اش آغاز کرده، ادامه دهد. چندی پیش کمیسیون سرمایه‏ گذاری اتاق بازرگانی ایران در گزارشی ضمن بررسی انواع منابع مالی برای تامین منابع سرمایه‏ گذاری گردشگری، چالش‏های این حوزه را نیز مورد واکاوی قرار داد. به گزارش دنیای اقتصاد، براساس این گزارش، صنعت گردشگری با توجه به ویژگی‏های منحصربه‌فردی که دارد، از ابعاد مختلف برای سرمایه‏ گذاران دارای جاذبه و دافعه است؛ از طرفی جزو صنایع پر سود محسوب می‏شود و از طرف دیگر، در کوتاه‌مدت نمی‏توان از آن انتظار سوددهی زیادی داشت اما باید در این زمینه برای جذب سرمایه‏ های خارجی کوشید.

انواع روش‏های تامین اعتبار خارجی شامل فاینانس، یوزانس و وام‏های تضمینی خارجی هستند. در مفاهیم حقوقی و قوانین ایران، مفهوم فاینانس به‌طور اختصاصی‏تر به استفاده از خطوط اعتباری برای دریافت وام از موسسات بین‏المللی مالی اطلاق می‏شود. در این روش، مبلغ مشخصی با توافق طرفین از یک کشور یا موسسه دیگری قرض داده و اصل وام به همراه سود آن، طی مدت زمان معلومی (معمولا ۵ تا ۱۰ سال) بازپرداخت می‏شود. از سوی دیگر در اصطلاح سرمایه‏ گذاری، یوزانس به معنی توافق بر پرداخت قیمت فناوری و تجهیزات دریافت شده در قبال ارائه برات مدت‏دار (مثلا به مدت یک یا دو سال) است. وام دریافتی با توجه به پرداخت آن در مدت زمان کوتاه، مبلغ مقدار کمتری داشته و معمولا در جهت پروژه‏ های تجاری مورد استفاده قرار می‏گیرد؛ به این معنی که وام‏گیرنده توان پرداخت هزینه‏ های خرید کالا، خدمات یا تکنولوژی را ندارد و مایل است این هزینه‏ ها را در طول زمان یا آینده‏ای معلوم بپردازد.

بیشتر بخوانید :  پذیرش یک تامین سرمایه بانکی در بورس

در عین حال، وام‏های تضمینی خارجی که از دیگر اشکال سرمایه‏ گذاری خارجی به‌شمار می‏رود، با روش فاینانس یک تفاوت عمده دارد و آن هم به برقراری شروط مشخص برای استفاده از وام و اعمال کنترل موسسه وام‏دهنده بر نحوه هزینه شدن وام در زمان اجرای پروژه برمی‏گردد. در این گونه موارد باید مطالعات امکان‏سنجی الزام شده توسط وام‏دهنده به انجام رسیده و توجیه فنی و اقتصادی پروژه مورد قبول وی قرار گیرد. این گزارش با اشاره به این روش‏ها تاکید کرده است که ارزش افزوده بخش گردشگری تاثیر مثبت و معنی‌داری بر سرمایه‏ گذاری بخش گردشگری دارد. همچنین اعتبارات بانکی تاثیر مثبتی بر سرمایه‏ گذاری بخش گردشگری خواهد داشت. محققان در این راستا پیشنهاد داده‏اند دولت ریسک ناشی از تغییر نرخ ارز را برای سرمایه‏‏گذار کاهش دهد و این کاهش را از طریق سیستم‏های بیمه یا سایر سیاست‌های حمایتی، محقق کند. به باور آنها، صنعت گردشگری جزو صنایعی سرمایه‌بر است؛ چرا که مستلزم تهیه و آماده‏سازی انواع زیرساخت‏ها از قبیل استراحتگاه، هتل، رستوران، مراکز خرید، مراکز تفریحی و مهمانخانه‌ها است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی رشتاخبار گمرک ایراناخبار گمرک پرویزخانارسال پول به ایران از انگلستاناسکرین شات کامپیوتراموزش خرید از سایت Amazonپست سریع به خارج از کشورتجهیزات شبکه اسمارتتجهیزات شبکه رایانهترخیص کالا از سرخسترخیص کالا از گمرک جلفاتعرفه واردات خودرو 1392حمل اثاثیه ارزانحمل بار از کانادا به ایرانحمل بار شیشهحمل بار یخچالی به روسیهحمل زمینی در اینکوترمزحمل کالا از چین به ایرانحواله ارز اسانخرید المان خنک کنندهخرید اینترنتی همراه اولخرید جوجه امازونخرید کامیون از المانخرید و فروش اینترنتیدانلود نرم افزار وب مانی کلاسیکروش واردات خودرو از دبیشرایط صدور کارت بازرگانی کدام استصادرات جورجياصادرات رب گوجه به عراقصادرات روسياصرافی ترکیهصرافی کلگریظرفیت حمل و نقل کشورقوانین گمرک سال 93قیمت حواله داخلی دلارکارت بازرگانی خراسان جنوبیکارگو در بانکوککارگو فرودگاه کیشگمرک تهران کجاستمستر کارت پاسارگادنرخ یورو حواله ایهک مستر کارتواردات تجهیزات آزمایشگاهیواردات خودرو زیر قیمت بازارواردات خودرو قيمتواردات گندمواردات ماشین از آلمانواردات نارنگی پاکستانیوب مانی اواکسیبانک صادرات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها