[ad_1]

به گزارش تراز ، سعید مهذب‌ترابی، رئیس انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران طی یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: با افزایش مصرف برق در روزهای اخیر، همچون سال‌های گذشته مساله کنترل مصرف و صرفه‌جویی مطرح شده است.

به علت گرمای بی‌سابقه با مشخصه دوره زمانی زیاد، مصرف انرژی الکتریکی در کشور بشدت افزایش یافته و از مرز ۵۵ هزار مگاوات نیز عبور کرده است. با توجه به پیک حدود ۳۰ هزار مگاواتی برق در فصل زمستان، افزایش ۲۵ هزار مگاواتی مصرف برق در فصل تابستان، عمدتا ناشی از تأثیر بارهای سرمایشی است که طول زمانی آن کمتر از ۴۵ روز متوالی است. به عبارتی دیگر سرمایه ملی کشور در بخش برق برای تأمین حدود ۱۷ هزار مگاوات و برای یک دوره کوتاه صرف می‌شود که قطعا باید برنامه‌ریزی و اقدامات عملی جهت مدیریت مصرف برق در بخش بارهای سرمایشی صورت پذیرد.

به هر حال در شرایط فعلی، پدیده افزایش دما با دوره زمانی طولانی احتمال بروز خاموشی را در کشور افزایش داده و خصوصا افزایش دمای هوا همراه با پدیده گردوغبار و رطوبت بالا شرایط سختی را نیز برای مردم استان‌های جنوبی کشور رقم زده است که ضرورت استمرار تامین برق را الزامی و به نوعی اخلاقی و یک وظیفه ملی نموده است. از طرفی دیگر نشانه‌های خوبی از بالا رفتن مصرف برق در بخش صنعت کشور ملاحظه می شود که نویدبخش توسعه و رشد کشور است.

سؤال فنی این است که در این شرایط چه باید کرد؟ توان تولید برق کشور در حد نیاز مصرف فعلی بدون هیچ ضریب ذخیره است و هرگونه حادثه در سمت عرضه برق، باعث بروز خاموشی می‌شود و افزایش دما نیز علاوه بر رشد مصرف برق، ظرفیت تولید و انتقال و توزیع تأسیسات برق‌رسانی را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید :  برای ماندن من بزرگان نظر می‌دهند/ مالیات بر ارزش‌افزوده همان ۹ درصد/ به خودروسازها تعصب نداریم

در این شرایط، مدیران صنعت برق مشابه همه شرایط خاص کشور، دست نیاز به همکاری مردم دراز کرده‌اند و خطر بروز خاموشی را در صورت صرفه‌جویی نکردن مردم جدی دانسته‌اند که هشداری واقعی است.

به دلایل ذکرشده فوق، همه هموطنان باید دو اقدام مؤثر زیر را تا ۲۰ مردادماه انجام دهند. بررسی‌های فنی و تجربیات به عمل آمده نشان می‌دهد اجرای اقدامات زیر در رفاه و آسایش آنان تأثیر محسوسی ندارد اما موجب کاهش چشمگیر مصرف برق می‌شود.

۱-‌ استفاده از دور کند در زمان استفاده از کولرهای آبی خصوصا از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و از ساعت ۱۹ تا ۲۳

۲- تنظیم دمای کولرهای گازی در ۲۳ درجه خصوصا از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و از ساعت ۱۹ تا ۲۳.
 

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااسکرین شات هواویانتقال پول به کارت تجارتپست expressتجهیزات شبکه استوکتجهیزات شبکه های کامپیوتری Pdfترخیص خودرو از قشمترخیص خودرو از گمرک بندر عباسترخیص کار قطعات کامپیوترترخیص کار گمرک شهریارترخیص کالا سرخسترخیص کالا گمرک تهرانترخیص یارحمل بار در اهوازحمل بار فرودگاه امامحمل و نقل جاده ای کشورحمل و نقل خدمات دریایی آبادانخدمات بار هوایی فرودگاه مهرآبادخدمات بار هوایی ماهانخرید آمازون گیفت کارتخرید ابزار تعمیر کامپیوترخرید از Ebay در ایرانخرید اینترنتی از کشور چینخرید اینترنتی پنبه ریزخرید اینترنتی پودر چاقی 007خرید پی پال کاناداخرید چینی مرغیخرید دلار برای حجخرید مطمئن از ebayدریافت بیت کوین مجانیشرح وظایف ترخیص کار گمرکصاحب سایت ایبیصادرات قورباغهصدور مستر کارت در ایرانصرافی توکلی لندنصرافی گلسارطریقه ی خرید از سایت های خارجیفروش ابزار طراحی ناخنقانون تعرفه گمرکیگمرك غربمستر کارت بانک اقتصاد نوینمقاله درباره ی صرافینرخ خرید دلار استرالیاهزینه ترخیص کالا از دبیواردات از کاناداواردات تویوتاواردات خودرو دست دوم از دبیواردات خودرو شرکت گلستانواردات لوازم آرایشی از دبیواردات نيجيريا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها