[ad_1]

آمارهای منتشر شده از سوی شبکه ایمنی پرواز ASN از امنیت صنعت هوانوردی ایران حکایت از آن دارد که تاکنون بیش از یک هزار و ۵۳۰ سانحه هوایی در کشور رخ داده که بین ۵۰ تا ۷۰ سانحه آن مرگبار بوده است


آمارهای منتشر شده از سوی شبکه ایمنی پرواز ASN از امنیت صنعت هوانوردی ایران حکایت از آن دارد که تاکنون بیش از یک‌هزار و ۵۳۰ سانحه هوایی در کشور رخ داده که بین ۵۰ تا ۷۰ سانحه آن مرگبار بوده‌ است.


سقوط بویینگ ۷۲۷ متعلق به شرکت ایران‌ایر در حوالی ارومیه تا پیش از حادثه دیروز، آخرین سانحه مرگبار برای هواپیماهای مسافربری در ایران بود. آن حادثه شامگاه ۹دی ۸۹ به وقوع پیوست و در جریان آن ۷۸‌نفر از ۱۰۵سرنشین هواپیما که از تهران به مقصد فرودگاه ارومیه پرواز کرده بود، جان خود را از دست دادند. پیش از آن در دومین روز مرداد سال ۸۸ پرواز شماره ۱۵۲۵ هواپیمایی آریاتور که از تهران به مشهد حرکت می‌کرد، ساعت ۱۸:۰۵ در فرودگاه مشهد، به‌دلیل بازنشدن چرخ جلو و همچنین اشکال در چرخ‌های عقب هنگام فرود از باند خارج شد و به دیوار فرودگاه برخورد کرد. در این حادثه حداقل ۱۷‌نفر کشته شدند. این هواپیما از نوع ایلیوشین-۶۲ و مجموع مسافران و خدمه آن ۱۶۰‌نفر بوده است. چند روز قبل از سانحه فرودگاه مشهد در روز ۲۴تیر همان سال هواپیمای مسافربری توپولف تی‌یو-۱۵۴ متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین که عازم ارمنستان بود، دقایقی پس از بلندشدن از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران در ۱۲ کیلومتری جنوب قزوین بین منطقه فارسیان و جنت‌آباد در بخش مرکزی قزوین سقوط کرد که منجر به کشته‌شدن تمامی ۱۶۸‌نفر سرنشین این هواپیما شد.

بیشتر بخوانید :  دولت دوازدهم تعریف جدیدی از بخش خصوصی ارائه دهد


سوم شهریور ۱۳۸۷ نیز هواپیمای بویینگ ۷۳۷ ایرانی در اجاره شرکت هواپیمایی آیتک‌ایر قرقیزستان با ۹۰مسافر در قرقیزستان سقوط کرد که ۷۰‌نفر از آنان جان باختند. ۱۵ آذر ۱۳۸۴ هواپیمای سی-۱۳۰ ارتش ایران که حامل خبرنگاران و پرسنل ارتش بود، در شهرک آزادی تهران در نزدیکی محل حادثه دیروز سقوط کرد و بیش از ۱۱۰کشته برجای گذاشت. همچنین ۲۷اردیبهشت ۱۳۸۰ هواپیمای روسی یاک- ۴۰ متعلق به شرکت فراز قشم در ساعت ۷ بامداد در جنگل‌های منطقه خرچنگ در حوالی ساری سقوط کرد. در این حادثه رحمان دادمان، وزیر وقت راه‌وترابری به همراه جمعی از نمایندگان استان گلستان و تمامی خدمه هواپیما جان خود را از دست دادند. روز ۲۳بهمن همان سال هواپیمای توپولوف – ۱۵۴ شرکت ایران‌ایرتور در نزدیکی خرم‌آباد با کوه برخورد کرد و ۱۱۹‌نفر کشته شدند. ۱۳ بهمن ۱۳۷۸ نیز هواپیمای سی-۱۳۰ متعلق به نیروی هوایی ارتش در فرودگاه مهرآباد با یک ایرباس- آ۳۰۰ درحال توقف، تصادف کرد و همه ۸سرنشین هواپیمای سی-۱۳۰ کشته شدند.


یکی دیگر از حوادث مرگبار ۲۳اسفند ۱۳۷۵ رقم خورد و هواپیمای سی-۱۳۰ متعلق به نیروی هوایی ارتش که از دزفول عازم مشهد بود در کوه شیرباد نیشابور سقوط کرد و ۸۶سرنشین آن کشته شدند. همچنین ۱۸مهر ۱۳۷۳ هواپیمای فوکر- ۲۸ شرکت هواپیمایی آسمان که در مسیر اصفهان به تهران در حرکت بود در کوه‌های کرکس در نزدیکی نطنز سقوط کرد و همه ۶۶ سرنشین آن جان باختند.


البته در سال‌های پیش از آن نیز حوادث مرگبار دیگری در صنعت هوانوردی کشور ثبت شد که می‌توان به حادثه مرگباری که ۱۳۴کشته برجا گذاشت و ۱۹بهمن ۱۳۷۱ رخ داد، اشاره کرد؛ در آن حادثه هواپیمای توپولوف-۱۵۴ شرکت ایران‌ایرتور با هواپیمای سوخو-۲۴ متعلق به نهاجا در نزدیکی تهران تصادف کرد. این سانحه درحالی رقم خورد که ۶ اردیبهشت همان سال هواپیمای فوکر-۲۷ نیروی هوایی ارتش در نزدیکی ساوه سقوط کرده و ۳۹سرنشین آن کشته شده بودند. مرگ ۸۰‌نفر در جریان سقوط سی-۱۳۰ در کهریزک در سال ۶۰ و جان باختن ۱۲۸‌نفر از جمله شهیدان فکوری، فلاحی، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا از فرماندهان ارتش و سپاه در جریان سقوط بوئینگ ۷۲۷ پرواز مشهد –تهران در روز ۳۱ خرداد سال ۵۹ از دیگر حوادث مرگبار هوایی در ایران است.

بیشتر بخوانید :  سرویس جدید حمل از چین و سایر اطلاعیه ها


بنابر اعلام شبکه رسمی امنیت هوایی جهان ASN، در این گزارش به چند سانحه هوایی جدی ۲۰ سال اخیر صنعت هوانوردی کشور اشاره می‌شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی بیرجنداتاق بازرگانی چابهارارسال پول به سوئدپرداخت پی پال چیستترخيص كار بندر عباسترخیص کار حق العمل کارترخیص کار زعفرانترخیص کاران شیرازترخیص کاری چیستترخیص کالا از کیشحمل بار یوسف آبادحمل هواییحمل هوایی داخلیحمل و نقل پست بین المللیحمل و نقل زمینی به ترکیهحمل و نقل شهرداری تهرانحمل و نقل هوایی ایران ایرحواله ارز مسافرتی در فرودگاهخريد مستقيم از چينخرید ابزار زناشوییخرید اینترنت 3g ایرانسلخرید اینترنتی ساعت مچی مردانهخرید بلیط آلمانخرید تجهیزات طب سوزنیخرید دلار کاناداخرید مستقیم از سایت های خارجیرهگيري مرسوله ي پستيرهگیری مرسوله رایتلسایت های خرید از چینشرایط ترخیص خودرو برای جانبازانشرکت حمل دریایی ایرانشرکت های پست بین المللیصادرات به عمانصرافی آرینصرافی پارساصورتحساب ترخیص کالاقوانین گمرکی منطقه آزاد اروندقیمت خرید ماشین از رده خارجکارگو کاناداگمرک سیستان و بلوچستانگمرک صادرات ایرانمعینیت عواید و گمرکاتن بانک صادراتنقشه ی سیستم های حمل و نقل استانبولواردات اجناس از دبیواردات از چینواردات از دبی به کیشواردات خودرو جانبازان 70 درصدواردات صادرات ترکیهواردات مزدا 6

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها