گواهی محصولات کشاورزی هفت روزه صادر می شود

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

محصول کشاورزی گواهی ‌شده محصولی است که در آن باقیمانده سموم، آفت ‌کش‌ها و عناصر سنگین و آلاینده از حد مجاز پایین ‌تر است و از نظر تغذیه‌ ای به اندازه کافی حاوی عناصر غذایی برای سلامت انسان و دام است.
به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، سعید سعادت روز پنجشنبه در همایش ارتقا سلامت محصولات کشاورزی در مرکز آموزش تعاون شهید حنایی نژاد سازمان تعاونی روستایی استان اصفهان افزود: برای محصولات گواهی شده باید بستری فراهم شود تا این تولیدات به بازار راه پیدا کرده و به فروش برسد.
وی تاکید کرد: اداره استاندارد وظیفه نظارت برمحصولات کشاورزی را بر عهده دارد و با اقدامات صورت گرفته پس از اخذ نظارت و گواهی های لازم از طریق سامانه های الکترونیکی نشان گواهی محصولات صادر می شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: محصول کشاورزی گواهی شده دارای کد شناسایی جهاد کشاورزی و نشان حد مجاز آلاینده هاست.
وی گفت: براساس تفاهم منعقد شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محصولی که کد شناسایی و نشان حد مجاز آلاینده ها را داشته باشد گواهی بهداشتی برای آن صادر و صادرات محصول نیز آسان می شود.
مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی افزود: تولید محصولات گواهی شده مستلزم پرداخت هزینه هایی از قبیل خدمات رسانی مانند کلینیک های گیاه پزشکی، شرکت ها و بازرسی است که راهکار کاهش این هزینه ها تعریف مجموعه هایی است که وظیفه تامین منابع مالی و بازاررسانی محصولات را برعهده دارد.
وی با بیان اینکه برای کاهش هزینه محصولات گواهی شده با صندوق بیمه مذاکراتی انجام گرفته است ، افزود: کلیه محصولاتی که به روش گواهی شده تولید می شود، بر روی محصولات خود ۲۰ درصد تخفیف اخذ می کنند.
وی اظهار داشت: با میدان میوه و تره بار تهران نیز مذاکره شده است تا تعدادی غرفه در اختیار محصولات گواهی شده کشاورزی قرار دهند و مجموعه های تولیدی نیز ملزم به ایجاد برند معتبر برای محصولات هستند.
سعادت با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا محصولات گواهی شده به دیگر کشورها صادر شود، بیان کرد: در این راستا بهمن امسال همایشی به این منظوردر برلین برگزار می شود.
وی با اشاره به مشکلاتی که برای تولید محصولات ارگانیک وجود دارد، گفت: گواهی و شرکت های گواهی شده محصولات ارگانیک از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند در حالی که بسیاری از محصولات این ویژگی را در اختیار ندارند.
سعادت گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی در سال جاری وارد بحث تولید و نظارت محصولات ارگانیک شدیم.
به گفته وی سازمان ملی استاندارد تاکنون به هیچ شرکتی مجوز محصولات ارگانیگ با نشان این سازمان را نداده است و با فروشگاه هایی که این نشان را بر روی محصولات درج کردند برخورد کرده است.
مشاور وزیر کشاورزی در پایان گفت: طبق اعلام مرکز آمار از مجموع ۱۶۵ میلیون هکتار مستعد کشت و زرع درایران، ۱۸.۵ میلیون هکتار در اختیار بخش کشاورزی است که از این مجموع هشت میلیون هکتار زمین به کشت های آبی اختصاص دارد.
وی ادامه داد: با وجود کمبود منابع آب ، سال گذشته ١٢٢ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید شد.
همایش ارتقا سلامت محصولات کشاورزی با حضور گروهی از کارشناسان و متولیان بخش کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.
۹۹۱۳/ ۶۰۲۲

انتهای پیام /*

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x