[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، قیمت روز هرکیلوگرم مرغ گرم دربازار مصرف(تهران) حدود ۱۰۲۰۰ تومان و از سقف نرخ  ۸۱۷۵ تومان کارگروه تنظیم بازار، بیش از ۲ هزار تومان گران تر است و قیمت آن در بازار مصرف تنظیم نمی‌شود، دولت اجازه صادرات مرغ را  به گمرکات کشور ابلاغ کرد که این امر می تواند به افزایش دوباره نرخ این محصول میشود. 

بیشتر بخوانید: قیمت مرغ ۲ هزار تومان از نرخ مصوب بیشتر شد

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در آخرین بخشنامه خود به گمرک با اشاره به اینکه به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی صادرات گوشت مرغ و احشاء آن اعم از سرد، گرم و منجمد بلامانع است، نوشته شده است که در صورت صادرات بی رویه این محصول دوباره جلوی صادرات این محصول گرفته می شود.

بنابراین گزارش با توجه به اینکه برای تولید مرغ در کشور یارانه و ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی در بخش‌های خوراک، دارو و واکسن، سوخت، آب و برق و سوخت یارانه پرداخت میشود، صادرات آن رانتی و به شدت به صرفه خواهد بود.

قیمت هرکیلوگرم مرغ در بازار جهانی بیش از ۳۰ هزار تومان است

قیمت جهانی هرکیلوگرم مرغ بیش از ۲ دلار  یا به عبارتی حدود ۳۰ هزار تومان است و صدور مجوز صادرات آن مانند گوجه فرنگی، باعث خالی شدن بازار از این محصول و گرانی می‌شود. پیش از این نیز با توجه با افزایش نرخ ارز ، کاهش ارزش پول ملی و به صرفه بودن صادرات گوجه فرنگی این محصول در حجم زیادی از کشور خارج شد.

 بنابر اعلام وزیر جهاد کشاورزی حدود یک میلیون تن از این محصول ظرف مدت ۲ ماه از کشور خارج شد در حالی که کل تولید گوجه فرنگی کشور ۵ میلیون تن است؛ که این به معنی آن است که ظرف مدت محدود، یک پنجم کل تولید کشور صادر شد. 

بیشتر بخوانید :  بازدهی 11 درصدی شاخص فرابورس در دیماه امسال- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

بنابراین گزارش گمرک، پیش از این نیز در بخشنامه‌ای که در ۲۵ مهر ماه تنها صادرات پا و پنجه مرغ را که در بازار داخلی مصرف ندارد، آزاد کرده بود، اما وزیر سابق صنعت در آخرین بخش نامه خود به یکباره ممنوعیت صادرات مرغ را نیز برداشت.

بیشتر بخوانید: صادرات گوشت مرغ آزاد شد + سند

انتهای پیام/ 

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها