[ad_1]

روابط اقتصادی میان ایران و قزاقستان از اهمیت منطقه‌ای برخوردار است و پتانسیل رشد قابل توجهی را عرضه می‌کند. در سال‌های اخیر گردش مالی تجاری میان دو کشور نوسان داشته و کاهش و افزایش یافته اما اکنون به نظر می‌رسد که به سطح ثابتی رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، گردش مالی تجارت دوجانبه میان ایران و قزاقستان از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ کاهش داشت و طبق اعلام کمیته آمار قزاقستان، به ۹۸۶.۳۴۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ بالغ شد اما در سال ۲۰۱۵ به ۶۳۵.۵۶۷ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۶ به ۵۹۶.۲۴۲ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر روابط اقتصادی نزدیک به آمار سال قبل مانده است. سهم بزرگی از گردش مالی تجارت میان دو کشور مربوط به صادرات قزاقستان به ایران است.

صادرات قزاقستان به ایران به ۸۹۲.۵۰۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴، ۵۶۵.۷۹۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ و ۵۵۰.۵۱۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ بالغ شد. در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میزان صادرات به ۲۳۹.۷۵۶ میلیون دلار رسید و انتظار می‌رود که به سطح سال گذشته برسد.

بر اساس گزارش آذرنیوز، نورسلطان نظربایف، رییس جمهور قزاقستان و مقامات اقتصادی ایران در دیداری که اوایل سال میلادی جاری داشتند، از تصمیم دو کشور برای افزایش حجم گردش مالی تجاری‌شان به یک میلیارد دلار در سال خبر داده بودند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی و صنایع تهرانبانک صادرات 4151بیت کوین پلیس فتابیت کوین فوریترخيص كالا از گمركترخیص کار اسباب بازیترخیص کالا از گمرک به انگلیسیحمل و نقل زمینی از ترکیهحمل و نقل فرودگاه امامحمل و نقل هوایی ایران ایرحواله یورو به ایرانخريد اينترنتي ديوان شمسخرید اینترنتی 4040خرید تجهیزات هوشمند سازی ساختمانخرید خط تولید سرنگخرید دلار ویزا کارتخرید کارت تلفن خارج از کشور شاتلرهگیری مرسولات چاپاررهگیری مرسوله اینترنتیسایت بازاریابی شبکه ای بیزستاد ترخیص خودرو جنت آبادسکه و صرافی سرمایهصادرات به ترکیهصادرات ضایعات آهنصادرات طیورصادرات لبنانصرافی پارسصرافی کاناداصرافی منطقه 6فروشنده بیت کوینقانون ترخیص کالا از گمرکقوانین گمرک بازرگانقوانین گمرکی ارمنستانقيمت خريد دلار امروزکارت بازرگانی ثبت نام تهرانکارت بازرگانی جزیره کیشمجوز ترخیص به انگلیسینحوه انتقال پول به وبمانینحوه ترخیص خودرو از گمرکنرخ حمل بار دریایینوعی حمل و نقل هواییوارداتواردات ابزار برقیواردات از دبیواردات چوب به ایرانواردات خودرو سنگینواردات درب ضد سرقت از چینواردات عدس کاناداییواردات ماشین آلات راهسازی از دبیوب مانی فوری

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها