گرانی گوشت قرمز ترمز ندارد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم ،  این در حالی است که گروه دیگری از فعالان این استدلال را غیرمنطقی اعلام می‌کنند و می‌گویند اصلاح نظام توزیع اصلی‌ترین راهکار تعادل بازار است. از این‌رو  با منصور پوریان رئیس شورای تأمین دام زنده گفتگوکرده ایم که در ادامه می‌خوانیم.

به نظر شما دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز گوسفندی در بازار چیست؟

اصلی‌ترین دلیل نابسامانی سیستم توزیع است که باید اصلاح شود.

چندی پیش اعلام شد کمبود عرضه دام زنده باعث افزایش قیمت شده است نظر شما در این زمینه چیست؟

به هیچ عنوان با این موضوع موافق نیستم به این دلیل که اگر به آمارهای موجود توجه کنیم می‌بینیم نه تنها کمبود نداریم بلکه در برخی موارد مازاد دام هم داریم. مشکل اینجاست که دام موجود را سیستم قصابی خریداری نمی‌کند.

دلیل عدم خرید دام موجود چیست؟

قصابی‌ها اعلام می‌کنند دام پرواری موجود سنگین است و لاشه آن خریدار ندارد بنابراین آنها تنها تقاضای خرید بره دارند که تولیدکنندگان از فروش آن خودداری می‌کنند به این دلیل که تولید کنندگان می‌دانند اگر بره بفروشند دام پرواری آنها قطعا فروش نخواهد رفت.

به این ترتیب علت کشتار دام ماده همین است؟

بله؛ به‌دلیل این‌که وزن دام ماده سبک‌تر از دام نر است اکنون می‌بینیم میزان کشتار دام ماده بالا رفته که حتی به این روند هم ایراداتی وارد است چون نسل مولد حذف می‌شوند و در آینده با چالش مواجه خواهیم شد. تعجب می‌کنم چطور قصابی‌ها با وجود تقاضای موجود بازار برای خرید گوشت از خرید دام پرواری خودداری می‌کنند؟ در گذشته قصابی‌ها در واقع تعیین کننده شرایط خرید برای دامداران بودند اما اکنون به نوعی تولید کنندگان استقلال خود را به‌دست آورده‌اند و روند گذشته را تغییر داده‌اند. از این رو احتمالا قصابی‌ها در تلاشند که دوباره بازار را به نفع سیاست‌های خود تغییر دهند.

اکنون قیمت عرضه گوشت چقدر است؟

بارها اعلام کردیم حاضریم لاشه انتخابی را با قیمت ۳۵۵۰۰ تومان به ارگان‌ها و نهادهای خریدار با هر میزانی که لازم دارند تحویل دهیم این درحالی است که لاشه ترکیبی را هم با قیمت ۳۴ هزار تومان تحویل می‌دهیم.

دام پرواری ما خارج از مرزها خریدار دارد؟

دام پروار شده ایران به دلیل کیفیت و گوشت مناسبی که دارد خارج از مرزها تقاضای بالایی دارد و می‌توانیم به این ترتیب بازار را مدیریت کنیم. به‌طور کلی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دام‌های فعلی که بدون تقاضا باقی مانده‌اند خریداری شده و چرخه اقتصادی تولیدکنندگان رونق بگیرد.

با درنظر گرفتن بازگشت حجاج از مراسم حج و ایام محرم و صفر برآورد شما از تأمین دام چیست؟

برنامه‌هایی داریم که برآورد می‌کنیم اتفاق خاصی نیفتد. پیشنهاد دادیم با توجه به سنگین بودن دام پروار شده داخلی برای این ایام دام زنده وارد کنیم تا متقاضیان بتوانند تا حدود ۵۰۰هزار تومان دام تهیه کنند چون دام پروار شده امروز ایران وزنی معادل ۵۵ تا ۶۰ کیلوگرم به خود گرفته و رقم سنگینی برای مخاطبان خواهد شد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x