[ad_1]

به گزارش تراز ، افشین پروین‌پور در خصوص وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل تداوم رکود بخش مسکن، نبود درآمد‌های کافی و شغل است.

وی با بیان این‌که توان اقتصادی مردم پایین است و به همین دلیل نمی‌توانند حضور موثری را در بازار مسکن داشته باشند، افزود: بانک‌ها به دلیل این‌که در ملک و املاک سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند، الان دیگر پولی برای پرداخت تسهیلات به مردم ندارند.

وی با اشاره به این‌که رکود مسکن در کشور بسیار سنگین شده است، یادآور شد: در دولت نهم و دهم برخی باعث گرانی مسکن شدند که خوشبختانه دولت وقت خیلی زود متوجه نیت سوداگران شد و از پرداخت تسیلات مسکن جلوگیری کرد.

کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر این‌که این کار جلوی افزایش بیش از پیش قیمت مسکن را گرفت، گفت: در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ برخی ذی‌نفعان با ایجاد حلقه “رونق و رکود” مسکن، باعث گرانی در این بازار می‌شدند، اما واقعیت این است که چند سالی است که به دلیل کاهش درآمد‌های ملی و سرانه دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

پروین‌پور با بیان این‌که رکود مسکن سنگین و سنگین‌تر شده است، اظهار کرد: بخش مسکن ممکن است رشد قیمتی داشته باشد، اما این افزایش بیشتر از نرخ تورم نخواهد بود و در حدود ۴ تا ۷ درصد است.

وی در این‌باره به مثالی اشاره کرد و گفت‌: فرض کنید قیمت هر متر یک آپارتمان ۶ میلیون تومان است؛ در حال حاضر معامله‌ای برای این رنج قیمتی صورت نمی‌گیرد، حالا ۶ میلیون تومان ۸ میلیون تومان شود اتفاقی نمی‌افتد، چون مردم پولی برای ورود به بازار مسکن ندارند.

بیشتر بخوانید :  قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وی رونق بخش مسکن را در گرو روی دادن اتفاقی مثبت در اقتصاد کشور دانست و با بیان این‌که این اتفاق “افزایش وام خرید مسکن” نیست، افزود: چنانچه اتفاق خوبی در اقتصاد روی دهد که منجر به افزایش اشتغال و درآمد‌های مردم شود، می‌توان به رونق بازار مسکن امیدوار بود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها