[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: روابط عمومی گروه تجاری ققنوس:مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به اینکه در پیک سال ۱۳۹۸ توان تولید نیروگاه رامین اهواز باید به بالای ۹۷ درصد برسد گفت: برای تحقق این موضوع سه برنامه داریم.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه تولید نامی نیروگاه رامین۱۸۵۰ مگاوات با ۶ واحد بخاری است گفت: نیروگاه رامین اهواز در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار توسط شرکت تکنوپروم اکسپورت روسیه ساخته شده است.

محمدی افزود:اولین واحد این نیروگاه در سال ۱۳۵۸ وارد مدار شد و به تدریج تا سال ۱۳۷۸ آخرین واحد آن هم شروع به تولید برق کرد که در مجموع  واحد ۶ واحد در این نیروگاه برق تولید می کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه رامین اهواز۱۶۰۰ نفر نیرو دارد گفت: با توجه به اجرای قانون بازنشستگی اگر مجوزی صادر شود می توانیم در نیروگاه رامین اهواز نیروهای جدید را جذب کنیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز اضافه کرد: سوخت اصلی این نیروگاه گاز است و از مازوت به‌عنوان سوخت دوم استفاده می شود، همچنین این نیروگاه از قابلیت مصرف سوخت گازوییل در صورت عدم وجود گاز برخوردار است.

محمدی در ارتباط با ویژگی های منحصربه فرد این نیروگاه افزود: نیروگاه رامین اهواز دازای ویژگی های خاصی است که اولین ویژگی این نیروگاه پایداری تولید است به طوری که در این نیروگاه شاهد تولید برق بسیار بالایی هستیم.

وی توان تولید نیروگاه رامین را از دیگر ویژگی های بزرگترین نیروگاه ایران دانست و خاطرنشان کرد: برای تثبیت مگاوات خصوصا در فصل تابستان و در استان خوزستان که مصرف وسایل سرمایشی بالاست، تامین ولتاژ لازم تحت عنوان نیروی ری اکتیو بسیار مهم است و نیروگاه رامین هر واحدش ۱۸۰ مگاوات برق تولید می‌کند.

مدیرعامل نیروگاه رامین ادامه داد: ویژگی سوم نیروگاه رامین بویلر سوپر کریتیکال (بالاتر از نقطه بحران در جدول بخار و آب) با فشار ۲۴۵ اتمسفر و دمای بخار ۵۰۰ درجه نصب شده در این نیروگاه است که نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه نیز بی نظیر است.

محمدی در خصوص میزان تولید برق در نیروگاه رامین گفت: میزان تولید سالانه نیروگاه رامین بالغ بر ۱۰ میلیون مگاوات ساعت است و با توجه به تعمیرات میاندوره، اساسی و نیمه اساسی واحدها این میزان حداقل تولید است،

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز تصریح کرد:بالاترین میزان تولید در نیروگاه رامین به سال ۱۳۹۱ برمی گردد که ۱۳ میلیون مگاوات ساعت بوده که در نوع خود بی نظیر است.

بیشتر بخوانید :  مدیرعامل سابق بانک سرمایه ممنوع الخروج شد

 وی با اشاره به اینکه نیروگاه رامین اهواز از لحاظ میزان تولید ۴ درصد برق کل استان خوزستان را تامین می کند گفت: اگر صرفا تامین برق خانگی را در نظر بگیریم، این نیروگاه توان تولید برق برای بیش از ۵ میلیون نفر یعنی جمعیت کل استانهای خوزستان و کهکیلویه و بویر احمد را دارد.

محمدی با بیان اینکه در نیروگاه رامین تعمیرات دوره ای یا میان دوره ای واحدها از اوایل مهرماه ۱۳۹۷ شروع شده است و واحدهای یک، دو، سه، پنج و شش تعمیرات میاندوره ای را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند گفت: از مهمترین اقدامات این تعمیرات شامل رفع محدودیت های تولید، رسوب زدایی لوله های کنداکتور و سرویس برج های خنک کن است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز اضافه کرد: همچنین واحد شماره ۴ نیروگاه رامین هم برای انجام تعمیرات اساسی از اواسط آبان ماه از مدار خارج شده است که تا به امروز ۴۰ درصد پیشرفت داشته است که طبق برنامه پیش رفتیم و امیدواریم طبق برنامه ریزی های انجام شده در زمان مقرر یعنی اواسط اسفندماه ۱۳۹۷ تعمیرات اساسی این واحد به پایان برسد تا با آمادگی کامل به استقبال پیک ۱۳۹۸ برویم.

وی درباره پیک سال ۱۳۹۷ گفت:تابستانی که گذشت تابستان سختی بود که بعد از سال ها خاموشی های با برنامه در کشور اعمال شد، که از دلایل آن رشد مصرف سالیانه بود.در  استان خوزستان هم به دلیل کم آبی و کاهش بارندگی ها، نیروگاه های برقابی در حداقل تولید بودند و جبران این نقیصه بر عهده نیروگاه رامین بود.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز اضافه کرد:در استان خوزستان اگر قطعی برقی به خصوص در تابستان و در ایام گرم سال صورت بگیرد فشار مضاعفی به مردم تحمیل می شود، بنابراین تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 محمدی افزود:در تابستانی که گذشت از ۱۵ خرداد الی ۱۵ شهریور ماه نیروگاه رامین با هر ۶ واحد در مدار بود و با ضریب آمادگی ۹۷ درصد تابستان را پشت سر گذاشت و ۳درصد باقی مانده هم اگر واحدی از مدار خارج شد در حد چندساعت بوده است که دلایلش هم عمدتا از خارج نیروگاه بوده است به طوری که از جمله این دلایل می توان به ضربه ای که از شبکه وارد شد و یکی از پست های توزیع برق اهواز دچار مشکل شد اشاره کرد که وقوع این اتفاق باعث شد تا ۲ واحد از واحدهای نیروگاه از مدار خارج شوند که با برنامه‌هایی که بین نیروگاه رامین، استانداری و سایر سازمان ها انجام شد، علی رغم خاموشی های با برنامه‌ای که در سراسر کشور اعمال شد در استان خوزستان خاموشی با برنامه ای نداشتیم و نقش این نیروگاه از این لحاظ نقش بسیار مهم و استراتژیک بوده است.

بیشتر بخوانید :  دستور رئیس جمهوری برای حل مشکل موسسات مالی غیرمجاز

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به در پیش بودن پیک سال ۱۳۹۸ گفت:با توجه به بارش های خوب در سال جاری، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت تولید نیروگاه های برقابی هم استفاده کرد اما با این حال با توجه به رشد مصرف شبکه، مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش ماست تا بتوانیم سال آینده تولید پایدار را داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه در پیک سال ۱۳۹۸ توان تولید نیروگاه رامین اهواز باید به بالای ۹۷ درصد برسد گفت: برای تحقق این موضوع سه برنامه داریم: ۱- انجام تعمیرات میاندوره ای که بخشی ار آن انجام شده است. ۲- انجام تعمیرات اساسی واحد ۴ که این واحد با توجه به اینکه در تابستان سال گذشته بالای ۳۵ هزار ساعت کارکرد داشته، نیاز به این تعمیرات دارد که در حال انجام است تا این واحد با تولید حداکثر در مدار قرار بگیرد. ۳- رفع محدودیت تولید واحدها، اولین واحد این نیروگاه در سال ۵۸ وارد مدار شده و نزدیک به ۴۰ سال عمر و کار کرد دارد. بنابراین با افت تولید روبه رو هستیم و بخشی از تولید نامی‌شان را از دست داده اند.

محمدی تصریح کرد:امسال با توجه به دستور وزیر محترم نیرو و برنامه ریزی های شرکت برق حرارتی در ۴ نیروگاه کشور از جمله نیروگاه رامین قرار شده است که بخشی از محدودیت تولید واحدها برطرف شود که به همین منظور تعویض لوله های کنداکتور، سرویس برج های خنک کن، تعویض قطعات یدکی مربوط به برج خنک برنامه هایی هستند که در نیروگاه رامین به صورت ویژه در دست اقدام است.علاوه بر این در تابستان ۱۳۹۸ هر ۶ واحد نیروگاه در مدار تولید خواهند بود و ظرفیت تولید را هم افزایش خواهیم داد تا بتوانیم بخشی از فشار شبکه و رشد مصرف را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش تولید و ساخت قطعات نیروگاهی نیروگاه رامین اهواز یکی از نیروگاه های پیشرو کشور است گفت: ساخت داخل قسمت های اصلی و عمده نیروگاه را انجام داده ایم، از جمله ساخت داخل بخش الکتریکی سیستم کنترل توربین که توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی ساخته و بر روی ۲ تا از واحدها قرار گرفته است، سیستم مانیتوورینگ هر ۶ واحد نیروگاه توسط متخصصان داخلی مدرن سازی شده اند و بطور کلی ساخت بالای ۶۰ هزار قطعه شامل چرخ دنده، شافت، قطعات الکتریکی و مانند این ها همه به دست متخصصان داخلی انجام شده است.

بیشتر بخوانید :  ایران به دنبال جای پا در بازار ۲۰ میلیارد دلاری جام‌جهانی قطر

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز  از دیگر اقدامات مهم بخش ساخت داخل نیروگاه رامین را ساخت شینه های ژنراتور عنوان کرد و افزود: ساخت شینه های ژنراتور یک تکنولوژی هایتک دارد و هر کسی قادر به ساخت آن نیست چون سینه های ژنراتور نیروگاه رامین آب خنک هستند یعنی آب از میان یک میله مسی عبور می کند و همزمان آب و برق با هم عبور می کنند و یک تکنولوژی خاصی دارد که این هم توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

 وی تصریح کرد: بطور کلی قطعات اصلی مورد نیاز نیروگاه رامین مانند پره های توربین بخار که در واحدهای ۴ و ۵ به کار گرفته شده اند همه توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

محمدی درباره طرح توسعه پروژه ساخت واحدهای ۷ و ۸ نیروگاه رامین اهواز که از سال ۱۳۹۰ کلنگ آن بر زمین خورده شده بود گفت: اخیرا با حضور مدیرعامل محترم شرکت برق حرارتی و دستور وی مجددا ساخت این واحدها فعال شده است و امیدواریم تا در سریع ترین زمان این واحدها  که تحت عنوان نیروگاه ویس شناخته می شوند وارد مدار شوند.

 وی درباره نحوه کار واحدهای این نیروگاه گفت: واحدهای نیروگاه رامین اهواز سیکل ترکیبی هستند که در  آنها از توربین های ۳۰۰ مگاواتی کلاس F استفاده شده است. البته نیروگاه اندیمشک هم مانند ویس دارای ۲ توربین کلاس F است که سیکل ترکیبی خواهد بود و هزار مگاواتی است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه برق نعمتی است که نمی شود آن را نادیده گرفت گفت: صنعت برق در ایران مشکلات خاص خودش را دارد و باید به بخش تولید نگاه ویژه ای داشته باشیم چون واحدهای نیروگاهی فرسوده هستند. از طرف دیگر مشکلات نقدینگی حاکم بر شرکت ها و مطالبات پیمانکاران همچنان حل نشده است که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور این معضلات برطرف شود.

محمدی اضافه کرد:کارون برای خوزستان یعنی زندگی و نیروگاه رامین اهواز بدون استفاده از رود کارون قادر به تولید برق نخواهد بود. من امیدوارم که مشکل آب کارون هرچه زودتر حل شود تا در استان خوزستان شاهد قطعی برق نباشیم.

 

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها