[ad_1]

هفتمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل با رویکرد تقویت توان مهندسی در صنایع فراساحل طی روزهای اول و دوم خردادماه جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، هفتمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل با حضور کارشناسان و مدیران حرفه‌ای از بخش‌های سیاست‌گذاری، کارفرمایی، شرکت‌های طراحی و مهندسی، پیمانکاران، سازندگان تاسیسات و تجهیزات، اساتید دانشگاهی و انجمن‌ها و دیگر تشکل‌های دریایی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

دکتر مجید عباسپور، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک و دبیر هفتمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل در خصوص لزوم برگزاری این همایش گفت: رشد چشمگیر تقاضا برای انرژی‌های فسیلی باعث توجه بسیاری از کشورها به منطقه خاورمیانه بویژه خلیج فارس و دریای خزر به عنوان منبع سرشار انرژی شده است. نگاهی گذرا به حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این مناطق و حضور گسترده شرکت‌های خارجی گواهی بر این ادعاست. برخورداری ایران از این موهبت عظیم الهی یعنی قرار گرفتن در میان دو قطب بزرگ انرژی و وجود میادین مشترک دریایی باید زمینه‌ای را فراهم آورد تا شرکتهای طراحی، مهندسی و پیمانکاری بیشتری در حوزه صنایع فراساحل تشکیل شده و توسعه یابند.

وی یادآور شد: موفقیت این شرکت‌ها در داخل کشور (انجام پروژه‌ها) و خارج از کشور (صدور خدمات فنی و مهندسی) در گرو ارتقای دانش فنی و مهندسی آنها جهت بهبود و توسعه کیفی پروژه‌های ذیربط است. خوشبختانه طی سال‌های اخیر دانش ساخت، نصب و استخراج نفت و گاز از دریاها و احداث تأسیسات مختلف جهت انتقال فرآورده‌ها به خشکی در حال بومی‌شدن است. بنابراین در شرایط فعلی کشور و نظر به فرصت‌ها و تهدیدات پیش رو، اتخاذ روش‌های صحیح و کارآمد در زمینه فناوری‌های به‌روز صنایع فراساحل و تسهیل روند ارتقای بنیه علمی و تخصصی پیمانکاران این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و نیازمند نگاهی ملی و همه‌جانبه است.

بیشتر بخوانید :  نگرانی از قطع سوئیفت نداریم/سپام، جایگزین سوئیفت

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: نظر به اهمیت ارائه آخرین دستاوردها و نوآوری‌های فنی توسط صاحبنظران این حوزه، فعالیت‌های مختلفی صورت پذیرفت که نقطه قوت آن برگزاری پنج همایش ملی صنایع فراساحل بود. در ادامه پیگیری این فعالیت‌ها و در همایش آتی که رویکرد اصلی آن تقویت توان مهندسی در صنایع فراساحل است، مهمترین موضوعات تخصصی پیش روی بخش مهندسی شرکت‌های ایرانی فعال در پروژه‌های فراساحل نیز مورد بحث و بررسی صاحبنظران قرار می‌گیرد.

دکتر عباسپور خاطرنشان کرد: برگزاری هفتمین همایش صنایع فراساحل گام موثری در جهت رشد و ارتقای توان مهندسی صنایع فراساحل کشور است؛ امری که بی شک همفکری و مشارکت علمی تمام کارشناسان، مدیران صنعت و اساتید دانشگاهی در حوزه صنایع فراساحل ایران را می‌طلبد.

دبیر هفتمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل در خصوص اهداف برگزاری این همایش بین‌المللی گفت: آشنایی با فناوری‌های نو و تحقیقات در پروژه‌های فراساحل، ارتقای دانش فنی شرکت‌های طراحی و مهندسی ایرانی در پروژه‌های فراساحل، آشنایی با تجهیزات و فرآیند ساخت و نصب پروژه‌های فراساحل، تشریح جایگاه رویه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی، معرفی روش‌های نوین در تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات، سکوها و سازه‌های فراساحل، بازرسی و رده‌بندی در صنایع فراساحل و تبیین نقش مدیریت و نیروی انسانی در ارتقای توان مهندسی صنایع فراساحل از جمله اهدافی است که در این همایش دنبال خواهد شد.

وی همچنین از سکوهای ثابت، سکوهای شناور، رایزر و خطوط لوله، فناوری‌های حفاری در دریا، نصب و اجرای سازه‌های فراساحل، تحلیل خطوط مهار و لنگر و نگهداری و تعمیرات سازه‌ها و تجهیزات به عنوان محورهای اصلی همایش بین‌المللی صنایع فراساحل یاد کرد.

بیشتر بخوانید :  به راحتی در تولید شکر خودکفا می‎‎شویم/برای تولید روغن دست نیاز دراز می‌کنیم

دکتر عباسپور یادآور شد: هفتمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل همراه با برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌های جانبی و بازدیدهای علمی، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی http://oiciran.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی چیستاتاق بازرگانی گرجستان در ایراناخبار گمرک جلفاانتقال پول به کارتانتقال پول به گرجستانپی پال تحریمترخیص کاران گمرکترخیص کالا پتهحمل بار شیرازحمل دریایی کالای خطرناکحمل و نقل خونحمل و نقل هوایی فرودگاه امامخريد ابزار ميوه آراييخريد اينترنتي تلفن ثابتخرید آمازون گیفت کارتخرید ابزار کارخرید اینترنتی ژل تاخیریخرید اینترنتی فیفا 15خرید تجهیزات شبکه های کامپیوتریخرید دلار آنلاینخرید دلار عمدهخرید دلار فروشخرید گوشی آمازون فایر فونخرید و فروش تجهیزات پزشکی بیمارستانیخرید و فروش خط تولید دست دومخرید و فروش دلار غیرقانونیسایت علی اکسپرس چیستشرکت حمل و نقل بین المللیشرکت حمل و نقل بین المللی قلعه بار تبریزشرکت های حمل ونقل زمینیصادرات 50 کالا ممنوعصادرات به عمانصادرات ظروف نقرهصادرات عسلصادرات نرم افزارصرافی قرن tehranضرورت حمل و نقل عمومیفروش خط تولید تیرچه کرومیتفروش خط تولید زغال فشردهقوانین گمرکی عراقکد اقتصادی گمرک امام خمینیگروه ترخیص کالا جاویدمستر کارت نظام پزشکیمستر کارت ویکی پدیامعاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 21نمونه رزومه ترخیص کارواردات به المانواردات خودرو 2500 به بالاواردات عدسواردات فلش مموری از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها